  • 1. Data: 2020-01-31 15:57:04
    Temat: Polisa OC/ zniżka za AC
    Od: Kris <k...@g...com>

    Za kilka dni kończy mi się jedna z polis(peugeot 307, 1,6hdi 2005)
    Trochę ofert sprawdziłem i wychodzi generalnie ciut taniej jak w ubiegłym roku
    Najtańsza oferta w Generali- 480zł
    Alianz dla odmiany proponuje ok 1200zł
    Dotychczasowy ubezpieczyciel AXA nie chce w kolejnym roku mojej kasy bo zaproponował
    mi odnowienie w kwocie 735zł wobec 525zł ubiegłorocznego
    Ale co mnie najbardziej zaciekawiło to aviva.
    Dali mi ofertę na oc- 521zł jeśli wezmę z pakietem AC. AC wyliczyli na 367zł co dla
    15 letniego auta jest kwotą niewygórowaną nawet.
    Ale co mnie najbardziej zdziwiło to to że przy AC zaproponowali mi 35% zniżki za
    dotychczasowa historię ubezpieczenia. Tyle tylko że ja dotychczas nigdy w życiu AC
    nie miałem;)
    No i taka drobnostka- praktycznie zawsze drożej wychodzi cena polisy bezpośrednio na
    stronie ubezpieczyciela niż u pośredników ubezpieczeniowych np mfind
    To w sumie nie dziwi bo podobnie jest z przesyłkami kurierskimi/poczty polskiej- u
    pośredników czasami połowę taniej jak bezpośrednio u przewoźnika.

  • 2. Data: 2020-01-31 16:18:36
    Temat: Re: Polisa OC/ zniżka za AC
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, January 31, 2020 at 3:57:06 PM UTC+1, Kris wrote:
    > Za kilka dni kończy mi się jedna z polis(peugeot 307, 1,6hdi 2005)
    >AC wyliczyli na 367zł co dla 15 letniego auta jest kwotą niewygórowaną nawet.

    Tylko takie AC to pewnie nic nie daje... wartosc pojazdu jaka? pewnie z 6kPLN, Kazda
    szkoda to szkoda calkowita. Pewnie jeszcze jakis udzial wlasny i wychodzi, ze cena
    ubezpieczenia to ponad 10% max wyplaty...

  • 3. Data: 2020-01-31 20:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > To w sumie nie dziwi bo podobnie jest z przesyłkami
    > kurierskimi/poczty polskiej- u pośredników czasami połowę taniej jak

    te znizki, procenty to w sumie takie bujd marketingowe.
    Liczy sie koncowa cena i warunki a nie to jak nieznany nam algorytm do
    tej ceny doszedł.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 4. Data: 2020-02-04 18:56:23
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 31.01.2020 o 16:18, WS pisze:

    > Tylko takie AC to pewnie nic nie daje... > wartosc pojazdu jaka? pewnie z 6kPLN,
    Kazda szkoda to szkoda calkowita.
    > Pewnie jeszcze jakis udzial wlasny i wychodzi,
    > ze cena ubezpieczenia to ponad 10% max wyplaty...

    Dokładnie...
    W przypadku szkody ubezpieczyciel najpierw liczy, czy nie wystąpiła
    szkoda całkowita, a liczy to z zastosowaniem stawek ASO + nowe części.
    Przy wartości pojazdu wystarczy błotnik, zderzak i reflektor i mamy
    szkodę całkowitą. To teraz ubezpieczyciel ocenia wartość "wraku" i
    wychodzi mu że można go opchnąć za 700 zł mniej, niż nieuszkodzony.
    Jako, że udział własny wynosi 500zł - do wypłaty 200 zł. Czyli mniej,
    niż zapłacona składka, a pamiętajmy że jeszcze lecą zniżki :)
    Gdyby jakimś cudem udało się udowodnić, że to nie szkoda całkowita, to
    od potencjalnych kosztów naprawy pamiętajmy:
    - części do naprawy - kalkulują zamienniki
    - robocizna wg stawek z dupy (nikt po klucz się nie schyli za takie
    pieniądze)
    - udział własny 500 zł
    - amortyzacja części -60% (od zamienników)
    Powiedzmy, że realnie dałoby się naprawić na rozsądnych częściach za
    2500 zł, po tych wszystkich odliczeniach teoretycznie wychodziłoby 1000
    zł, ale w pierwszej odpowiedzi ubezpieczyciel zaproponuje np. 550 zł (a
    zniżki lecą...).

    Na tak stary samochód AC jest bez sensu, chyba że wyłącznie jako
    kradzieżowe.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański