    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Politycznie... (Petru itd...)
    Date: Sun, 18 Apr 2021 20:43:48 +0200

    Rzekomo RPetru uważa, iż za 300 pln można kupić dobry laptop.
    Dziennikarz kupił laptop HP z C2D T7300 i twierdzi, że ma GPU
    Intela zintegrowany z CPU i z trudem odtwarza filmy z Yutuby 480p.

    https://news.google.com/articles/CAIiECRXvThm0HO5ujZ
    de8r_TUsqGAgEKg8IACoHCAowjP7pBzCNy2wwgIyAAQ?hl=pl&gl
    =PL&ceid=PL%3Apl

    Mam F-S z T7300, więc zabiorę [do domu?] głos:

    - C2D T7300 nie zawiera GPU (mam oddzielny GPU AtiRadeona)

    - Jutubowe filmy 480p z trudem oglądać mogę nawet na atomowym
    netbooku, natomiast Jutubowe filmy 1080p mogę oglądać na F-S
    w przeglądarce internetowej z trudem, ale takie oglądanie
    jest bezsensowne, gdyż monitor F-S nie ma stosownej
    rozdzielczości; ściągnięte filmy FHD60 mogę odtwarzać za
    pomocą F-S bez trudu (po ściągnięciu nie można już zmienić
    rozdzielczości, więc takie odtwarzanie nie jest bezsensowne)

    - laptop nie ma akumulatora (i nie może mieć po tylu latach!!)

    - łączność 2.4 GHz wg mnie wystarczy do spokojnego życia, ale
    niedrogo można nabyć szybsze karty (nowe dongle USB 300Mb/s
    za dychę plnów widziałem przed wielu laty; używaną kartę na
    mSATA lub podobną chyba można kupić taniej -- razem z BT
    lepszym niż BT2)

    - USB2 nie jest demonem szybkości, ale nie destabilizuje życia
    (czego nie mogę powiedzieć o permanentnych aktualizacjach W10
    mrożących krew w żyłach komputera)

    -=-

    Ogólnie laptop za 300pln do zdalnej nauki to pomysł równie dobry jak
    codzienne dojeżdżanie rowerem do pracy (szkoły itp.) odległej o 20km...
    Niby można, ale nie każdy jest stosownie cierpliwy...

    -==-

    Skoro o polityce -- WPutin morduje opozycjonistę ANawalnego a polskie
    państwo morduje miliony swych obywateli niezdolnych do pracy, kierując
    ,,zaoszczędzone'' ;) pieniądze na konta prezes GUścińskiej (itp. ludzi
    lepszego sortu) w formie zarobków tychże ludzi lepszego sortu...

    Obecnie internet zauważa, iż wkrótce JKaczyński poczyni kolejne kroki
    w walce skierowanej przeciwko mafiom wyłudzającym wspólną forsę. Otóż
    ponoć kroi się modyfikacja składek zdrowotnych ZUS. Obecnie część tej
    składki pomniejsza podatek dochodowy (przyokazyjnie komplikując mocno
    podatkowe prawo -- czyli dając zarobkową pracę ludziom takim, jak ja)
    co ponoć ma ulec nowelizacji zerującej ów podatkowy odpis...

    https://biznes.radiozet.pl/News/Nowy-Lad-PIT-wzrosni
    e-realnie-z-17-do-26-i-z-32-do-41-procent

    Może zarys drobnej (ale użytecznej) części ,,prawa'' składkowego?...
    Mamy podstawę z której obliczamy składki społeczne płacone przez
    pracownika
    pracodawcę
    choć obie te składowe naraz płaci pracodawca... Te składowe
    zmniejszają dochód (co niekoniecznie znaczy 'zwiększają koszty')
    i zawierają w sobie składowe:
    - emerytalną
    - rentową (z której płacone są zarobki pracowników ZUS itp.)
    - chorobową
    - wypadkową
    Gdzie tedy jest ww. 'składka zdrowotna'? Ano po odliczeniu składek
    społecznych możemy obliczyć składkę zdrowotną, której część **być
    może** pomniejszy podatek dochodowy. Proste!!! Genialne!!! Po drodze
    są jeszcze fundusze (pracy i solidarnościowy; gwarantowanych świadczeń
    pracowniczych; ewentualnie emerytur pomostowych, rehabilitacyjny,
    kościelny...) być może powiększające koszty... ('zwiększenie kosztów'
    i 'zmniejszenie dochodu' tylko pozornie znaczy tyle samo -- kluczem
    do zagadnienia jest magiczna bariera dochodowa zwana zerem)

    Dlaczego ww. opisane liczenie jest genialne? Ano dlatego, że mając
    jedną wyjściową (prawie jedną -- diabeł tkwi w szczegółach, więc
    wierzący w Boga naród tych szczegółów nie likwiduje) obliczamy
    całe mrowie składowych wpływających różnie na obliczanie podatku
    dochodowego, choć wszystkie te składki w sumie płaci ten sam
    pracodawca na to samo konto ZUS i wszystkie te składowe są
    zlewane do tego samego państwowego kotła uzupełnianego
    pieniędzmi pozyskiwanymi z różnych podatków, w tym także
    z podatku dochodowego...

    Kto nie zna Kopciuszka rozdzielającego nasionka maku od
    ziarenek piachu?... Zła macocha celowo zsypała/zmieszała
    te ziarenka, by zająć czymś Kopciuszka... Ponoć podobnie
    postępujemy z psem zostawianym przed sklepem -- dajemy
    psu jakieś ,,pożyteczne'' ;) zajęcie typu pilnowanie
    gazety...

    W skrócie -- do tej pory część (niemal całość) składki zdrowotnej
    pomniejszyć może wysokość podatku dochodowego; po nowelizacji prawa
    tylko zerowa ;) część składki zdrowotnej umniejszyć może wysokość
    podatku dochodowego... Tak oto magia walki skierowanej przeciwko
    VATmafiom (i podobnym) podnosi podatek dochodowy o kilka punktów
    procentowych rzekomo bez podnoszenia podatków... ;)

    Dlaczego wspominam o diable? -- ano są choćby pracownicy zdalni
    (nie jest istotna odległość praca-dom, ale coś ;) innego) więcej
    (bo aż 300pln) odliczający i są niezdalni, więc mniej (tylko 250pln)
    odliczający... (na płacę netto ma to oczywiście wpływ ogromny -- choćby
    8 pln miesięcznie) Są też młodzi -- do 26 roku życia, którzy mogą nie
    płacić **niektórych** podatków dochodowych, choć muszą płacić różne ;)
    składki ZUS wpływające na liczenie podatku dochodowego, co w szczególnej
    sytuacji sprawić potrafi, iż młodzi wolą nie skorzystać z ulgi zwanej
    zerowym PITem, gdyż ten niezerowy PIT jest niższy od zerowego, choć
    niby dochodowych podatków ujemnych w RP nie ma... Oczywiście to nie
    jest koniec wyliczanki owych niuansów dających schronienie diabłom,
    lecz początek...

    Ciekawi mnie niesprawiedliwość dziejowa -- pracownik ma urodziny
    10 dnia miesiąca... Podlega w danym miesiącu w całości zerowemu
    podatkowi czy nie podlega, czy uczciwie podlega tylko przez 10
    dni?... A cóż to za uczciwość? Mógł urodzić się: rano, w południe,
    wieczorem... Mam nadzieję, że Nowy Ład Gospodarczy premiera Mateusza
    Morawieckiego rozwikła ten problem i będziemy liczyli zerowy PIT
    z dokładnością przynajmniej minutową!!!

    -=-

    Upraszczanie liczenia składek ZUS to zamach ma me życie, ale że nie
    mam pojęcia, jak te składki liczyć -- nie protestuję... ;) Składki
    społeczne nieźle ;) liczy ZUSowa PUE; ze składką zdrowotną jest
    tam trochę ;) trudniej...

    -=-

    Premier EKopacz zapowiadała likwidację składek ZUSowych i NFZowych...
    PiS zapowiadała wiele nowości, w tym likwidację NFZ... 8 lat rządów
    PO-PSL, w tym rok rządów z premierem EKopacz, ponad pięć lat rządów
    PiS -- ,,prawo'' podatkowe RP rozwija się dynamicznie!!! Do jednych
    z największych ciekawostek zaliczam flagę ;) Tawariszcz Rabotnyj,
    czy jakoś podobnie... Cyrylicą w skrócie mamy TP...
    ??????? ???????? -- towarzysz robotnik

    Tak przy okazji trochę poezji -- ??? to niewolnik....

    ???y tej ziemi
    https://www.kaczmarski.art.pl/tworczosc/wiersze/ball
    ada-feudalna/
    Raby tej ziemi, wygnani z niej właśnie dlatego
    https://www.youtube.com/watch?v=ZbfJ4Bg9AUo

    -=-

    BTW -- wielki wpływ na życie (i twórczość) JKaczmarskiego miał WWysocki.
    Radziecka władza była o tyle rozsądniejsza od obecnej, że Wysockiego nie
    tłukła, lecz szanowała...

    Starość Owidiusza
    https://www.youtube.com/watch?v=exm1fA0p964

    Ogólnie przeciwników władzy należy szanować, nie tłuc. Są potrzebni
    rządzącym jak ,,komplementarna'' (opozycyjna?) ręka w klaskaniu...
    Rzym dlatego był silny, gdyż miał swą Kartaginę... Izrael jest
    silny, gdyż ma dookoła siebie Arabów... Ogólnie -- wspólny cel
    zwykle jednoczy...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

    Wyskalowałem szkic mieszkania. W TeXu nie ma problemów -- są różne
    jednostki, w tym także milimetry respektowane przez drukarki. W SVG
    też są milimetry, ale niekoniecznie wszędzie można z nich skorzystać
    i niekoniecznie są milimetrami na wydrukach.

    TeX jest pod wymiarowym względem doskonały!!! Ekranowe viewiórki mają
    siatki i podziałki... Sama rozkosz! W HTMLu jest masakrycznie, ale
    ogólnie HTML to jak zdjęcie ciężaru z pleców w zestawieniu z TeXem...

    Rozwaliłem lewy głośnik F-S -- charczy... Tak oto zaowocowały me
    starania o nagłośnienie ;) tego i owego... Ciekawe, czy podobnie
    zaowocuje nagłaśnianie sprawy ANawalnego... Głośno jest, ale czy
    czysto?... Chyba trzeba wymienić głośniki...

    https://wyborcza.pl/7,75399,26991261,noblisci-artysc
    i-pisarze-z-calego-swiata-apeluja-do-putina.html

    Czy Aleksiej Nawalny powędruje śladami Władimira Iljicza Uljanowa?...