  • 11. Data: 2016-12-01 13:55:15
    Temat: Re: Polska drugą Japonią !
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:o1nht9$t9$...@n...news.atman.pl...
    sundayman wrote:

    >Wychodzi po 3,94 zł. na Polaka. Taniej można kupić gotowe na Allegro.
    >W detalu. No ale jeśli będzie pachniał świerzopem i dzięcieliną pałą,
    >a krzem będzie z kamienia z Jeleniej Góry, po którym sam wiesz kto
    >stąpał, to może warto...

    No ale tez allegro to nie wiadomo jak dobrze zrobiony i kto w nim
    jakie dodatkowe drzwi wsadzil.

    Akurat jesli mysla o e-dowodach (a potem o e-legitymajach i innych
    e-kartach), to seria jest na tyle duza, ze skoro zarabiaja na tym
    Chinczycy (Malezyjczycy), to czemu my nie mozemy ?

    A w perspektywie unijny rynek, tudziez miliony paszportow dla
    uchodzcow :-)

    Zobacz - liczniki pradu elektroniczne w kraju robia ... choc ciekaw
    jestem do jakiego stopnia :-)

    J.

  • 12. Data: 2016-12-01 15:23:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    John Smith pisze:

    > Od samego początku wiedziałem, że te 100 milionów to tylko "pic na wodę".

    Zawsze możemy się starać zostać drugą Grecją.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2016-12-01 15:48:51
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Od samego początku wiedziałem, że te 100 milionów to tylko "pic na
    > wodę".

    a co, wolałbyś "avr na wodę" ? :D

  • 14. Data: 2016-12-01 15:57:21
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Tylko o to w tym chodzi. Oczywiście w takim przedsięwzięciu znajdzie się
    > kilku, co dalii się w to wkręcić, jeszcze się nie domyślając o co chodzi.

    Rozsądnie to chyba się powinno zrobić tak ; zrobić projekt i dać do
    wykonania jakiemuś producentowi ( ASIC to się nazywa ?).

    Na pewno można zrobić kontrolę czy produkcyjna wersja nie zawiera
    jakichś "dodatków". A to, że producent zna strukturę wewnętrzną - jakie
    ma znaczenie ? Że ktoś wie, że użyto siakieś szyfrowanie, co mu da,
    jeżeli jest skuteczne ?

    Zresztą, prędzej takie informacje wyniesie u nas pan Henio niż wypłyną
    od poważnego producenta światowego.

    I pewnie wtedy by kosztowało 10% tej kwoty.
    No ale u nas robi się pieniądze na wielkich, słomianych inwestycjach...

  • 15. Data: 2016-12-01 16:08:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup

    >Rozsądnie to chyba się powinno zrobić tak ; zrobić projekt i dać do
    >wykonania jakiemuś producentowi ( ASIC to się nazywa ?).

    I kto wie, czy tego nie zamierzaja.

    150 mln to na fabryke polprzewodnikow nie starczy :-)

    >Na pewno można zrobić kontrolę czy produkcyjna wersja nie zawiera
    >jakichś "dodatków". A to, że producent zna strukturę wewnętrzną -
    >jakie ma znaczenie ?

    Zna i nie zna, analiza moze byc kosztowna.

    > Że ktoś wie, że użyto siakieś szyfrowanie, co mu da, jeżeli jest
    > skuteczne ?

    Gdzies trzeba trzymac klucze ... i moze jakiegos backdora :-)
    W zasadzie powinny byc w jakim eepromie.

    >Zresztą, prędzej takie informacje wyniesie u nas pan Henio niż
    >wypłyną od poważnego producenta światowego.

    Powazny producent moze nie puszczac, ale do dyspozycji NSA beda :-)

    J.

  • 16. Data: 2016-12-01 16:53:15
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    dyskutantów zapraszam już nie długo na dupostrzelcommowimynie.eu

    moje zdanie jest chyba wszystkim jasne... myślałem jednak, że to głownie
    domena po, a tu się okazuje, że i pis wtóruje "wariacjom" po/eu...
    pomysł europy na przyszłość jest jasny "co by tu komu zapierdolić",
    zaczynając od was jebani popis/eu-owcy...

  • 17. Data: 2016-12-01 17:50:41
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 01-12-2016 15:23, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Zawsze możemy się starać zostać drugą Grecją.

    Starać to się zawsze można, całe szczęście, że nie zawsze się udaje,
    dajmy na to zbudować komunizm w Polsce.
    K.

  • 18. Data: 2016-12-01 17:51:11
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 01-12-2016 15:48, sundayman wrote:

    > a co, wolałbyś "avr na wodę" ? :D

    ... i tak wyszedł fotomontaż.
    K.

  • 19. Data: 2016-12-01 18:15:51
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 1 Dec 2016 13:55:15 +0100, J.F. napisał(a):

    > Akurat jesli mysla o e-dowodach (a potem o e-legitymajach i innych
    > e-kartach), to seria jest na tyle duza, ze skoro zarabiaja na tym
    > Chinczycy (Malezyjczycy), to czemu my nie mozemy ?

    Zapomniałeś jeszcze o polskiej karcie płatniczej ;)
    > Zobacz - liczniki pradu elektroniczne w kraju robia ... choc ciekaw
    > jestem do jakiego stopnia :-)

    Pewna polska firma, której nazwę przemilczę, produkuje liczniki energii
    elektrycznej ale chińszczyzną śmierdzi od nich na kilometr - każda
    partia urządzeń była nieco inaczej wykonana i w związku z tym pojawiały
    się rozbieżności w protokołach dla interfejsów komunikacyjnych do
    transmisji danych.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 20. Data: 2016-12-01 19:11:03
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    badworm <n...@p...pl> napisał(a):
> [...]
    > partia urządzeń była nieco inaczej wykonana i w związku z tym pojawiały
    > się rozbieżności w protokołach dla interfejsów komunikacyjnych do

    Ta od antyelektrona? ;)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/