  • 11. Data: 2011-05-27 10:45:17
    Temat: Re: Pozycjonowanie - kilka domen
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 27 May 2011 11:38:20 +0200, M.G. napisał(a):

    > O Jezus.

    No wiadomo, że to nie jest eleganckie :)
    Proponuję tylko alternatywy, które - moim zdaniem - pod kątem SEO są jednak
    lepsze niż pozostawienie sprawy samej sobie.

    > To tym bardziej zaszkodzi, bo zmarnowane zostaną np. wszystkie linki do
    > "wyłączonych" domen.

    Problem w tym, że Google mając takie duplikaty robi niekiedy niezłe klocki.
    Np. duplikat dostanie nagle względnie niezłego linka i nagle zostaje uznany
    za podstawową wersję witryny. Wtedy ta pierwotna leci na pysk - wraz z
    pozycjami - a duplikat za nią nie wskaskuje (bo ma za małą moc ogólną
    linków). Ot, takie tam niedoróbki algorytmów ;)

    --
    Kapsel
    http://galeria.kapselek.net

  • 12. Data: 2011-05-27 10:46:49
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Fri, 27 May 2011 11:34:12 +0200, Kapsel napisał(a):

    > To rozwiązanie jest najlepsze, ale nie jedyne. Możesz jeszcze:
    > - na domenach dodatkowych zrobić ramki w których będzie docelowa witryna
    > (swoją drogą nazwa.pl tak robi standardowo "przekierowania" :P),

    Niesamowite :-) Może sprostuję - ja nawet chcę aby serwis był normalnie
    widoczny pod innymi domenami.W ten sposób przy zastosowaniu bezwzględnych
    linków można zyskać odniesienia do serwisu "głównego" (zakładamy, że
    pozycjonowana jest jedna z tych domen wyłącznie). Piszę po to aby wybadać
    czy to jest zgodne z regulaminem i polityką Google aby nie zaszkodzić
    pozycji strony.

  • 13. Data: 2011-05-27 11:26:26
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Fri, 27 May 2011 12:42:06 +0200, Marek wrote:

    > Chodzi o to, że połączyły się 2 znane w kraju firmy. Żadna z nich nie chce
    > zrezygnować ze swojej domeny. Pod pojęcie rezygnacji rozumie się również
    > zrobienie przekierowania na inną domenę. Poniekąd jest to dla mnie
    > zrozumiałe.

    Mmmm, nie. Jeśli się połączyły, to jest to teraz jedna firma, pod jedną
    nazwą. Trochę ciężko mi sobie wyobrazić, że nie miały przygotowanego planu
    na tę ewentualność i jeden z najważniejszych kanałów marketingowych ma paść
    ofiarą wewnętrznych walk plemiennych.

    Z domen nie trzeba rezygnować, a ruch i linki do poprzednich stron
    (zwłaszcza linki "głębokie") przy odpowiednio skonfigurowanym systemie
    przekierowań, mógłby zostać ładnie wykorzystany do podbicia popularności
    nowej strony.

    > itp
    >
    > Zgodnie z przytaczaną dyskusją źle oceniane będzie powielanie treści a nie
    > tworzenie nowego sajtu. Statystyki to temat niezwiązany z w/w. Dopytuję się
    > w tym kontekscie czy uruchomienie serwisu np. pod 2ma domenami jest z
    > punktu widzenia Googli zjawiskiem, które albo będzie łamać regulamin albo
    > będzie negatywnie wpływać na pozycję serwisu.

    Dostajesz dwa serwisy, które pozycjonują się osobno (Google nie wie, że to
    ten sam serwis), zamiast konsolidować ruch ze wszystki domen i URLi w
    ramach nowego serwisu. Pozycja nowego serwisu będzie więc gorsza.

    --
    M.G.

  • 14. Data: 2011-05-27 11:30:59
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Fri, 27 May 2011 12:46:49 +0200, Marek wrote:

> [...]
    > linków można zyskać odniesienia do serwisu "głównego" (zakładamy, że
    > pozycjonowana jest jedna z tych domen wyłącznie).

    To w niczym nie pomoże, a jedynie zaszkodzi. Zamiast potencjalnego,
    wielkiego wora linków do jednego serwisu, uzyskasz de facto znacznie
    mniejsze worki linków do poszczególnych domen, które dopiero w sposób
    pośredni będą podbijały rating domeny, którą uznasz za "główną". To jest
    rozmywanie potencjału pozycjonowania.

    > Piszę po to aby wybadać
    > czy to jest zgodne z regulaminem i polityką Google aby nie zaszkodzić
    > pozycji strony.

    Rezygnując z przekierowań do jednej domeny, zaszkodzisz pozycji strony ze
    względów czysto mechanicznych, a nie regulaminowych.

    --
    M.G.

  • 15. Data: 2011-05-27 11:32:40
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Fri, 27 May 2011 12:45:17 +0200, Kapsel wrote:

    [...]

> [...]
    > pozycjami - a duplikat za nią nie wskaskuje (bo ma za małą moc ogólną
    > linków). Ot, takie tam niedoróbki algorytmów ;)

    Ale jeśli nie będzie duplikatów, tylko same przekierowania 301?

    --
    M.G.

  • 16. Data: 2011-05-27 12:15:04
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 27 May 2011 13:32:40 +0200, M.G. napisał(a):

    > Ale jeśli nie będzie duplikatów, tylko same przekierowania 301?

    Wtedy wiadomo, będzie OK :) Nie dywaguję nad tym, bo z jednej strony
    oczywiste, że to jest właściwe działanie w takim przypadku, z drugiej zaś
    wątkotwórca twierdzi, że nie może. A jak się nie ma co się lubi... ;)

    Co do samego 301, ciekawostka algorytmowa bywa taka, że jak się zrobi np.
    301 z wersji "www." na "bez www." (albo odwrotnie) to bywa, że po jakimś
    czasie (np. po roku :D) Google nagle uznaje przekierowaną wersję za
    właściwą (czyli tam gdzie jest 301!).
    Jednak przypadki takie widziałem incydentalnie, najpewniej znów jakieś
    mocne linki się trafiły, albo zamieszanie w algo ;)

    --
    Kapsel
    http://galeria.kapselek.net

  • 17. Data: 2011-05-27 13:01:08
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 27 May 2011 12:42:06 +0200, Marek napisał(a):

    > w tym kontekscie czy uruchomienie serwisu np. pod 2ma domenami jest z
    > punktu widzenia Googli zjawiskiem, które albo będzie łamać regulamin albo
    > będzie negatywnie wpływać na pozycję serwisu.

    Generalnie stanowisko Google jest jasne:
    http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.
    py?hl=pl&answer=93633
    http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.
    py?answer=44231
    http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.
    py?hl=pl&answer=139066

    I z tego co wiem, to można oberwać za duplikację treści.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 18. Data: 2011-05-27 13:20:35
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Fri, 27 May 2011 14:15:04 +0200, Kapsel wrote:

> [...]
    > Jednak przypadki takie widziałem incydentalnie, najpewniej znów jakieś
    > mocne linki się trafiły, albo zamieszanie w algo ;)

    Hm, i nawet stosowne ustawienie w Webmaster Tools nie załatwi problemu?
    Jeśli tak, to dziwne :/

    --
    M.G.

  • 19. Data: 2011-05-27 13:32:43
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 27 May 2011 15:20:35 +0200, M.G. napisał(a):

    > Hm, i nawet stosowne ustawienie w Webmaster Tools nie załatwi problemu?
    > Jeśli tak, to dziwne :/

    Najzabawniejsze, że właśnie po ustawianiu w GWT takie kwiaty się działy.
    Ale no przypadków takich było dosłownie parę, trudno ocenić co było
    dokładnie przyczyną, ja stawiam na błędy w algo.

    --
    Kapsel
    http://galeria.kapselek.net

  • 20. Data: 2011-05-27 14:13:44
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Borys Pogoreło napisał:

> [...]
    > http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.
    py?hl=pl&answer=139066

    > I z tego co wiem, to można oberwać za duplikację treści.

    Trzeba zalozyc, ze marketing odpowiedzialny za marketing wie co robi ;)

    Skoro sie nie znaja.... no coz ;) Albo sie placi za wiedze, albo sie
    placi za brak wiedzy ;)