  • 21. Data: 2011-05-27 18:13:03
    Temat: Re: Pozycjonowanie - kilka domen
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    W dniu 2011-05-27 12:46, Marek pisze:
    > Niesamowite :-) Może sprostuję - ja nawet chcę aby serwis był normalnie
    > widoczny pod innymi domenami.

    Da sie. Ograniczeniem jest tylko koniecznosc wybrania jednej domeny,
    ktora bedzie przez Google uznawana za bazowa (kanoniczna). W pozostalych
    serwisach na stronach dodaje sie linki "canonical" wskazujace na
    odpowiadajace im strony w serwisie kanonicznym. Linki sa jedynie
    informacja dla robota, nie powoduja zadnych przekierowan u uzytkownika.

    Zalozmy, ze mamy serwisy firma1.com oraz firma2.com. Strona strona.html
    w drugim serwisie moze zawierac np. takie mapowanie:
    <link rel="canonical" href="http://www.firma1.com/strona.html" />

    Dzialanie jest legalne i wrecz zalecane przez Google:
    http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.
    py?hl=pl&answer=139394

    "Czy atrybut rel="canonical" może być wykorzystany do sugerowania
    kanonicznego adresu URL w całkiem innej domenie?

    Istnieją sytuacje, w których proste skonfigurowanie przekierowań nie
    jest możliwe. Może się tak zdarzyć, gdy konieczne jest przeprowadzenie
    migracji do nowej nazwy domeny przy użyciu serwera internetowego, który
    nie może tworzyć przekierowań po stronie serwera. W takim przypadku
    można użyć elementu link rel="canonical" w celu określenia dokładnego
    adresu URL preferowanej domeny do zaindeksowania. Mimo iż element link
    rel="canonical" jest traktowany raczej jako wskazówka, a nie bezwzględna
    dyrektywa, tam gdzie jest to możliwe, staramy się postępować zgodnie z nim."

    --
    NotBear

  • 22. Data: 2011-05-27 19:20:51
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Fri, 27 May 2011 15:01:08 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Generalnie stanowisko Google jest jasne:
    > http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.
    py?hl=pl&answer=93633
    > http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.
    py?answer=44231
    > http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.
    py?hl=pl&answer=139066

    > I z tego co wiem, to można oberwać za duplikację treści.

    Z powyższych linków można wywnioskować tylko to jak poinformować Google o
    tym, że adres strony powinien być zindeksowany inaczej niż bieżący jej URL.
    Nie jest napisane, że umieszczenie serwisu pod 2 domenami jest
    duplikowaniem treści. Cały czas pewności nie mam co się rozumie pod
    pojęciem duplikowania.

  • 23. Data: 2011-05-27 19:36:59
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Fri, 27 May 2011 13:30:59 +0200, M.G. napisał(a):

    > To w niczym nie pomoże, a jedynie zaszkodzi. Zamiast potencjalnego,
    > wielkiego wora linków do jednego serwisu, uzyskasz de facto znacznie
    > mniejsze worki linków do poszczególnych domen, które dopiero w sposób
    > pośredni będą podbijały rating domeny, którą uznasz za "główną". To jest
    > rozmywanie potencjału pozycjonowania.

    Sytuacja jest prostsza :-) Jeśli domeną główną jest a.pl a dodatkowymi
    b.pl, c.pl to linki zawarte w serwisach b i c zamiast być względnymi
    kierowałyby zawsze do a.pl - w postaci http://a.pl/strona.html

    Czyli każdy z tych "worków" prowadziłby bezpośrednio do właściwej domeny a
    nie do siebie samych wzajemnie jak założyłeś.

    Może inaczej traktujemy pojęcie worka lecz ja zauważyłem, że jeden dobry
    link wart jest więcej niż alternatywna domena z linkami j/w. Choć również
    zauważyłem, że dodatkowe domeny (z bezpośrednimi linkami) potrafią poprawić
    pozycję a już w szczególności nie zaobserwowałem żeby przeszkadzały w
    czymkolwiek. Oczywiście to tylko luźne obserwacje, którymi się dzielę a nie
    zasada.

  • 24. Data: 2011-05-27 19:38:15
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dzięi :-)

    Spróbuję pogadać z marketingiem aby to przeforsować. Rozwiązanie wydaje się
    być kompromisowym :-)

  • 25. Data: 2011-05-28 11:41:26
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 27 May 2011 21:20:51 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > Nie jest napisane, że umieszczenie serwisu pod 2 domenami jest
    > duplikowaniem treści. Cały czas pewności nie mam co się rozumie pod

    Zabrakło najważniejszego linku:
    http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.
    py?answer=66359

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 26. Data: 2011-05-29 20:41:25
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Sat, 28 May 2011 13:41:26 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Zabrakło najważniejszego linku:
    > http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.
    py?answer=66359

    O własnie o to mi chodziło... dzięki! :)