  • 1. Data: 2013-09-10 09:11:40
    Temat: Prąd samorozładowania aku ołowiowego.
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pytanie do speców od kwasówek: czy dobrze mi wychodzi prąd
    samorozładowania aku Trojan T-125 w temp. ~20'C na poziomie 1A?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 2. Data: 2013-09-10 09:34:54
    Temat: Re: Prąd samorozładowania aku ołowiowego.
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Pytanie do speców od kwasówek: czy dobrze mi wychodzi prąd
    > samorozładowania aku Trojan T-125 w temp. ~20'C na poziomie 1A?

    Znaczy jak próbujesz utrzymać 2,275 na cele to pobiera non stop 1A

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 3. Data: 2013-09-10 10:14:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ukaniu" napisał w wiadomości
    >Znaczy jak próbujesz utrzymać 2,275 na cele to pobiera non stop 1A

    A to chyba dosc sporo. Jaka to ma pojemnosc - 125Ah ?

    Przewodnictwo czy elektroliza ?

    Elektrolit by chyba szybko wybabelkowal ?

    J.

  • 4. Data: 2013-09-10 18:34:50
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:l0mgne$bj1$1@speranza.aioe.org...
    > Pytanie do speców od kwasówek: czy dobrze mi wychodzi prąd samorozładowania
    > aku Trojan T-125 w temp. ~20'C na poziomie 1A?

    w pdfie stoi: self discharge up to 4% per week
    www.soligent.net/uploads/products/23744_15.pdf?

    --
    http://db.org.pl/

  • 5. Data: 2013-09-10 19:30:42
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik J.F napisał:

    > A to chyba dosc sporo. Jaka to ma pojemnosc - 125Ah ?

    ~200Ah zależy jakim prądem mierzone, aku trakcyjne głębokiego rozładowania.

    > Przewodnictwo czy elektroliza ?
    >
    > Elektrolit by chyba szybko wybabelkowal ?

    Nie znam mechanizmu ale chyba każdy rodzaj akumulatora ma jakieś tam
    samorozładowanie, znalazłem wykres mówiący że ołowiówka po roku traci
    około 40% ładunku w temp 20'C, z tego wyszedł mi prąd rzędu 1A dla tego
    aku co podałem ino potrzebna mi weryfikacja. Chodzi mi po głowie
    skompensowanie tego jakimś panelem słonecznym i chcę policzyć czy to w
    ogóle ma sens.

  • 6. Data: 2013-09-10 19:32:11
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik m4rkiz napisał:
    > "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message
    >
    > w pdfie stoi: self discharge up to 4% per week
    > www.soligent.net/uploads/products/23744_15.pdf?

    Kurde.. mam tego PDF'a, przetrzepałem go we wszystkie strony a i tak to
    przeoczyłem
    dzięki

  • 7. Data: 2013-09-10 19:53:19
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik m4rkiz napisał:
    > "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message
    >
    > w pdfie stoi: self discharge up to 4% per week
    > www.soligent.net/uploads/products/23744_15.pdf?

    Teraz mi wychodzi prąd 40-50mA, to już jest wiarygodne i łatwe do
    odrobienia :)

  • 8. Data: 2013-09-10 19:53:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości
    Użytkownik J.F napisał:
> [...]

    >około 40% ładunku w temp 20'C, z tego wyszedł mi prąd rzędu 1A dla
    >tego aku co podałem ino potrzebna mi weryfikacja.

    40% z 200Ah to 80Ah ... ale w ciagu roku. Czyli w ciagu ~8700h.
    Czyli 10mA bedzie dobrze.

    Z tym ze mysle ze wiecej, 20mA, moze nawet 30 :-)

    >Chodzi mi po głowie skompensowanie tego jakimś panelem słonecznym i
    >chcę policzyć czy to w ogóle ma sens.

    A do czego to ?
    Bo jak ma stac rok bez ladowania to chyba warto.
    Jakby mialo stac pol roku, to chyba tez warto.

    P.S. W Tesco lampki ogrodowe solarne po 1.50

    J.

  • 9. Data: 2013-09-11 09:24:56
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik J.F napisał:
    [..]
    > 40% z 200Ah to 80Ah ... ale w ciagu roku. Czyli w ciagu ~8700h.
    > Czyli 10mA bedzie dobrze.
    >
    > Z tym ze mysle ze wiecej, 20mA, moze nawet 30 :-)

    Gdzieś wcześniej musiałem źle przecinek przesunąć.

    > A do czego to ?
    > Bo jak ma stac rok bez ladowania to chyba warto.
    > Jakby mialo stac pol roku, to chyba tez warto.

    Reva G-wiz używany codziennie, po weekendzie widzę wyraźnie że ma mniej
    prądu niż przed, głupia konstrukcja bo elektronika pracuje cały czas,
    ale tam idą takie prądy że ciężko byłoby przerywać obwód dodatkowym
    stycznikiem.

  • 10. Data: 2013-09-11 14:17:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał

    >Reva G-wiz używany codziennie, po weekendzie widzę wyraźnie że ma
    >mniej prądu niż przed, głupia konstrukcja bo elektronika pracuje cały
    >czas,

    No to jak widzisz nie w tym problem.
    Moze byc ze 2% mniej, a to nie do zauwazenia.

    >ale tam idą takie prądy że ciężko byłoby przerywać obwód dodatkowym
    >stycznikiem.

    Mosfetem :-)

    J.