  • 1. Data: 2015-02-04 10:21:57
    Temat: Predkosc
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    A jednak jest pozytek z KRBRD :-)

    Raport predkosci z 2013
    http://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/60_r
    aport-z-badan-predkosci-2013-z-zalacznikami.pdf

    "w 2013 roku średnia prędkość pojazdów wynosiła :

    na drogach ekspresowych z limitem 120 km/h - 111 km/h,
    na drogach zamiejskich z limitem 90 km/h:
    - krajowych - 94 km/h,
    - wojewódzkich - 84 km/h,
    - powiatowych 80 km/h,

    na drogach w strefach zabudowy:
    - dwujezdniowe ulice w miastach: 59 km/h w dzień i 64 km/h w nocy,
    - przejścia dróg krajowych przez miasta i wsie: 60 km/h w dzień i 67
    km/h w nocy.

    Na podstawie przeprowadzonych badań pilotażowych można oszacować, że w
    roku 2013 kierowcy jadący samochodami w Polsce w 64% przypadków
    przekraczają dopuszczalne limity prędkości
    -na drogach ekspresowych z limitem 120 km/h - dopuszczalną prędkość
    przekraczało 55% kierujących (17% jechało z prędkością o 20 km/h
    powyżej dopuszczalnego limitu),

    [P.S. Ciekawe ... polowa przekracza dozwolona przedkosc, a srednia
    wychodzi ponizej dopuszczalnej ... wymieszali ciezarowe i osobowe
    zapewne]

    -na drogach zamiejskich z limitem 90 km/h:
    - krajowych - 72% (23% o więcej niż 20 km/h),
    - wojewódzkich - 48% (12% o więcej niż 20 km/h),
    - powiatowych 39% (8% o więcej niż 20 km/h),

    na drogach miejskich z limitem 50 km/h w dzień i 60 km/h w nocy:
    - ulice dwujezdniowe w miastach: w ciągu doby - 80% (16% o więcej niż
    20 km/h),
    w dzień - 78% (14% o więcej niż 20 km/h),
    w nocy - 84% (22% o więcej niż 20 km/h),

    - przejścia dróg krajowych przez miasta i wsie: w ciągu doby - 83%
    (26% o więcej niż 20 km/h),
    w dzień - 80% (23% o więcej niż 20 km/h),
    w nocy - 87% (33% o więcej niż 20 km/h).

    Co istotne, w porównaniu do wyników badań z lat 2002 - 2008 nie
    stwierdzono trendu spadkowego prędkości i udziału przekroczeń
    prędkości dopuszczalnej. "

    "Ocena zachowan

    W stosunku do roku 2008 wzrosła liczba pojazdów przekraczających
    prędkość na zamiejskich drogach krajowych (o 6%) oraz dwujezdniowych
    ulicach miast (o 7%). Na podobnym poziomie kształtuje się udział
    przekraczających prędkość na drogach krajowych przebiegających przez
    teren zabudowany (wzrost o 1%).

    Należy zauważyć, że jednym z pośrednich celów poprzedniej wieloletniej
    strategii poprawy brd w Polsce (Krajowego Programu BRD GAMBIT 2005)
    było doprowadzenie do zmniejszenia udziału pojazdów jadących z
    niebezpieczną prędkością (przekraczających dozwolone limity prędkości)
    z 45 % w roku 2003 do 22,5 % w roku 2013. Niestety cel ten nie został
    zrealizowany.

    Stąd, wniosek, że w Polsce konieczne jest wzmocnienie działań w
    obszarze edukacji i nadzoru nad ruchem drogowym, co dałoby mocny
    impuls do kształtowania bezpiecznej jazdy wśród kierowców, a wyniki
    badań pilotażowych potwierdzają potrzebę szerszego wdrażania
    różnorodnych środków zarządzania prędkością. "

    Taa, ja tam widze istotna potrzebe zrealizowania potrzeb spolecznych i
    podniesienia mandatow.
    Oraz powolania Wiodacej KRBRD_dwa :-)

    P.S. Kogutku - a wiesciles przykrecenie sruby. Nie mowie nie,
    przykrecaja, ale wiesciles to w trybie blyskawicznym, a tu widac, ze
    te FR nic nie daja :-)

    PPS. Jade sobie ... Janosik ostrzega - zatrzymany pojazd za 500m.
    Faktycznie, stoi na poboczu.
    Tylu ludzi tego aktywnie uzywa, czy program sam rozpoznaje zatrzymanie
    pojazdu na drodze i sam zglasza ?

    J.

  • 2. Data: 2015-02-04 10:44:32
    Temat: Re: Predkosc
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu środa, 4 lutego 2015 10:22:33 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > na drogach w strefach zabudowy:
    > - dwujezdniowe ulice w miastach: 59 km/h w dzień i 64 km/h w nocy,
    > - przejścia dróg krajowych przez miasta i wsie: 60 km/h w dzień i 67
    > km/h w nocy.

    i to

    > Na podstawie przeprowadzonych badań pilotażowych można oszacować, że w
    > roku 2013 kierowcy jadący samochodami w Polsce w 64% przypadków
    > przekraczają dopuszczalne limity prędkości

    Co oznacza strefa zabudowy? To raz a dwa to czesto przeciez zdarza sie, ze
    przejscie dla pieszych jest na drodze z ograniczeniem do 70km/h.
    Zatem do d*** z takimi statystykami.

    --
    Pozdro.
    Jimiasty

  • 3. Data: 2015-02-04 10:49:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jimiasty" napisał w wiadomości
> [...]

    i to

    >Co oznacza strefa zabudowy?

    obszar miedzy dwoma stosownymi znakami ?

    >To raz a dwa to czesto przeciez zdarza sie, ze
    >przejscie dla pieszych jest na drodze z ograniczeniem do 70km/h.
    >Zatem do d*** z takimi statystykami.

    do d*, ale tu nie chodzi o przejscie dla pieszych, tylko o droge
    krajowa przechodzaca przez miasto/wies/strefe zabudowy.

    J.

  • 4. Data: 2015-02-04 13:30:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > obszar miedzy dwoma stosownymi znakami ?

    bardzo często niemającą nic wspólnego z sensem takich znaków.
    Dawno temu pozamieniano zielone tablice granic administracyjnych na
    białe obszaru zabudowanego i tak stoją. trochę popoprawiano ale nadal
    częsty to widok, że wieś się kończy a tablica końca OZ stoi kilometr
    dalej w szczerym polu

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2015-02-04 13:43:09
    Od: k...@g...com

> [...]
    > Faktycznie, stoi na poboczu.
    > Tylu ludzi tego aktywnie uzywa, czy program sam rozpoznaje zatrzymanie

    Masz rację że sporo kierowców przekracza prędkość. Ale nie wiesz jak by było jeśli by
    nie było żadnych działań. Akurat w przypadku ruchu drogowego nie da się zrobić próby
    porównawczej że na połowie kraju pilnują a na drugiej nie pilnują. Szybko to w
    przypadku dużego państwa pojęcie względne. Może szybko to kilkanaście lat? Zauważyłem
    że w Łodzi jeździ się inaczej niż kilka lat temu. Dużo spokojniej.

  • 6. Data: 2015-02-04 13:58:34
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu środa, 4 lutego 2015 10:49:47 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > obszar miedzy dwoma stosownymi znakami ?

    Wtedy sie nazywa ZABUDOWANY. Niby niewielka roznica, ale mozna podkrecic statystyki,
    no nie?

    --
    Pozdro.
    Jimiasty

  • 7. Data: 2015-02-04 13:58:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "masti" napisał w
    J.F. wrote:

> [...]
    >białe obszaru zabudowanego i tak stoją. trochę popoprawiano ale nadal
    >częsty to widok, że wieś się kończy a tablica końca OZ stoi kilometr

    No nie, ja raczej widze ze jest zielona tablica poczatku mozliwosci, a
    biala z domkami kawalek dalej, bo tam sie faktycznie zaczyna.
    Z drugiej odwrotnie - najpierw sie konczy OZ, a potem miejscowosc.

    Moze chyba byc OZ nie bedacy miejscowoscia.

    A we Wroclawiu ciekawie:
    -jest jedna ulica wylaczona z OZ, w "srodku miasta" mozna jechac 90,
    -autostradowa obwodnica jest "eksterytorialna" - mimo ze przechodzi
    przez teren miasta, to na wjazdach i zjazdach stoja zielone i biale
    tablice ... ha, Streetview pokazuje ze zielonych nie ma,
    albo mi sie pomylilo, albo na tym zjezdzie nie ma, albo zmienili.

    Kiedys byl spor - miasto ma placic za oswietlenie AOW, moze dlatego
    zmiany :-)

    J.

  • 8. Data: 2015-02-04 14:05:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jimiasty" napisał w wiadomości grup

    >Wtedy sie nazywa ZABUDOWANY. Niby niewielka roznica, ale mozna
    >podkrecic statystyki, no nie?

    Moze, ale watpie.
    Tak sobie to ktos niefrasobliwie nazwal ... a moze i po wiekszym
    przemysleniu.

    J.

  • 9. Data: 2015-02-04 14:27:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > No nie, ja raczej widze ze jest zielona tablica poczatku mozliwosci, a
    > biala z domkami kawalek dalej, bo tam sie faktycznie zaczyna.
    > Z drugiej odwrotnie - najpierw sie konczy OZ, a potem miejscowosc.

    czasem tak jest i dobrze. Ale niestety wiele jest jeszcze błędnych.

    > Moze chyba byc OZ nie bedacy miejscowoscia.

    jak najbardziej

> [...]
    > albo mi sie pomylilo, albo na tym zjezdzie nie ma, albo zmienili.
    >
    > Kiedys byl spor - miasto ma placic za oswietlenie AOW, moze dlatego

    powód jest raczej inny. Z przepisów wynika, że na OZ nie można podnieść
    ograniczenia powyżej 80kmh
    Dlatego w DC ekspresówki są też poza OZ

  • 10. Data: 2015-02-04 14:39:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "masti" napisał w wiadomości
    J.F. wrote:

    >czasem tak jest i dobrze. Ale niestety wiele jest jeszcze błędnych.

    Raczej kojarze, ze wiekszosc jest poprawnych i milych dla kierowcy.
    Gdzies tam sie jeszcze zdarza, ze wioska sie zmienia, zielone tablice
    stoja, a biale nie - no ale tez wioski granicza "przez sciane" i
    ciagle mamy OZ.

    > A we Wroclawiu ciekawie:

    >powód jest raczej inny. Z przepisów wynika, że na OZ nie można
    >podnieść
    >ograniczenia powyżej 80kmh

    A to nie kojarze, kojarze za to ze na OZ predkosc mozna podniesc, a
    poza OZ nie ..

    >Dlatego w DC ekspresówki są też poza OZ

    ale tu na wjezdzie jest tez zielona tablica "koniec Wroclawia", mimo
    ze do najblizszego punktu granicy miasta jest jeszcze ponad 5km.

    J.