  • 1. Data: 2021-04-23 18:08:01
    Temat: Problem z ATI HD7470
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Mam w domu Optiplexa 7010 z procesorem i3 3.3 GHz i 8GB RAM.
    Syn gra na nim w jakąś japońszczyznę RPG online i symulację Parku
    Jurajskiego.

    Działa to, ale wbudowana karta grafiki przycina się na wyższych detalach,
    więc wygrzebałem z pudła kartę ATI HD7470.
    Jest to model polecamy jako jeden z trzech przez Della kontretnie do tego
    Optiplexa (karta niskoprofilowa, bo obudowa SFF).

    No i problem, bo chociaż system (win 10) żadnymi błędami nie rzuca i karta
    normalnie wyświetla obraz, to włączenie dowolnej ze wspomnianych gier,
    które wcześniej działały stabilnie, jest niemożliwe. Obie się po prostu
    wywalają przy uruchamianiu (jedna od razu, druga po 1-2 min ładowania
    zaswartośi z serwera).
    Po wyjęciu radka i powrocie do grafiki wbudowanej wszystko wróciło do
    normy.
    Sterowniki zainstalowałem najnowsze ze strony Della.
    W czym może tkwić problem?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2021-04-23 19:53:04
    Temat: Re: Problem z ATI HD7470
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Maciek, 23 kwi 2021 w
    news:3p3hb49gcz5c.1vapaxm1jc67c.dlg@40tude.net napisałeś/aś:

> [...]
    > do normy.
    > Sterowniki zainstalowałem najnowsze ze strony Della.

    Zrób jakiś test graficzny typu passmark, furmark, czy co tam jeszcze
    jest.
    Te gry to przeglądarkowe? Jak problem tylko w przeglądarce - to może coś
    z jakąs akceleracją graficzną w opcjach przeglądarki. Zresetować ją.
    Można jeszcze posprawdzać co tam w ustawieniach bios jest do zmieniania
    odnośnie gpu, a nawet przywrócić ustwienia domyślne.
    Ale to tylko moje domysły.

  • 3. Data: 2021-04-23 20:44:00
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia 23 Apr 2021 17:53:04 GMT, pueblo napisał(a):

    > Zrób jakiś test graficzny typu passmark, furmark, czy co tam jeszcze
    > jest.

    W sumie nie pomyślałem, zrobię.

    > Te gry to przeglądarkowe? Jak problem tylko w przeglądarce - to może coś
    > z jakąs akceleracją graficzną w opcjach przeglądarki. Zresetować ją.

    Nie są przeglądarkowe.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2021-04-23 20:49:47
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 23/04/2021 17:08, Maciek wrote:

    > Sterowniki zainstalowałem najnowsze ze strony Della.
    > W czym może tkwić problem?

    Ta karta juz nie jest wspierana przez producenta, a wiec nie dostaniesz
    nowych sterownikow. Moze na Linuksie bys mial lepsze, ale to offtopic.

    A sprobuj stery zainstalowac z amd.com a nie z Della? Tam powinni miec
    nowsza wersje:
    https://www.amd.com/en/support/graphics/amd-radeon-h
    d/amd-radeon-hd-7000-series/amd-radeon-hd-7470

    Masz do wyboru:
    15.7.1 WHQL
    Crimson Edition 16.2.1 Beta

    Najpierw odinstaluj wszystkie stery z Dodaj/Usun Programy. Zresetuj PC.
    A potem zainstaluj te powyzsze. Ja bym zaczal od wersji beta, bo jest
    nowsza, jak nie bedzie dzialac, to WHQL wersje sprobuj.

    --
    pozdrawiam, pioruns