  • 1. Data: 2021-04-23 11:27:38
    Temat: Awaryjność sshd?
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Może ktoś ma jakąś wiedzę na temat awaryjności tej niezbyt popularnej
    kategorii dysków.
    Ciekawi mnie czy prawdopodobieństwo, że taki padnie jest iloczynem P1xP2,
    gdzie P1 - prawdop. awarii hdd, a P2 awarii ssd - że tak to karkołomnie
    "naukowo" ujmę. Można by jeszcze dodać współczynnik zależny od producenta
    he he.

  • 2. Data: 2021-04-23 11:40:02
    Temat: Re: Awaryjność sshd?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wróć do szkoły na rachunek prawdopodobieństwa.
    Lub dodaj zaprzeczenie ;-)

    -----

  • 3. Data: 2021-04-24 00:57:06
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 23.04.2021 o 11:27, pueblo pisze:
> [...]
    > gdzie P1 - prawdop. awarii hdd, a P2 awarii ssd - że tak to karkołomnie
    > "naukowo" ujmę. Można by jeszcze dodać współczynnik zależny od producenta

    Nie mam pojęcia o prawdopodobieństwie. ale mam kilka dysków SSHD i u
    mnie działają.

  • 4. Data: 2021-04-25 12:36:02
    Od: Peter <k...@w...pl>

    W dniu 2021-04-23 o 11:27, pueblo pisze:
> [...]
    > gdzie P1 - prawdop. awarii hdd, a P2 awarii ssd - że tak to karkołomnie
    > "naukowo" ujmę. Można by jeszcze dodać współczynnik zależny od producenta

    Abecadło rach.prawd.
    P1 + P2 - P1*P2

    --
    Peter

  • 5. Data: 2021-04-25 13:52:09
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Peter, 25 kwi 2021 w
    news:60854633$0$513$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Abecadło rach.prawd.
    > P1 + P2 - P1*P2

    no wiem, później się skapnąłem...

  • 6. Data: 2021-04-25 19:54:34
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 25 kwi 2021 o 12:36, Peter pisze:

    > Abecadło rach.prawd.
    > P1 + P2 - P1*P2

    Abecadło rozsądku:
    1-(1-P1)(1-P2)
    1 -1+P1 +P2-P1P2
    P1+P2-P1P2

    W dniu 24 kwi 2021 o 01:46, Eneuel pisze:
    > Może weź iloczyn prawdopodobieństw przeżycia?...

    [tym razem ;) różne abecadła dały ten sam wynik...]

    -=-

    Może jednak popełniamy fatalny błąd wcześniej?
    Może bez części SSD taka hybryda nadal jest sprawna,
    ale mniej wydajna -- pracując jako zwykły HDD?

    [na to liczę po cichu... jakiś diabeł podkusił mnie do qpna
    500GB SSHD, gdy były szybsze i tańsze 500GB HDD 7200rpm dające
    na swym początku 150MB/s... od razu widać, że jakiś (najwyraźniej
    inny) diabeł ulitował się nade mną odradzeniem mi qpna Seagate
    2TB SSHD... tak to jest -- jeden diabeł radzi, inny diabeł
    odradza... brak diabelskiej jedności niszczy (czy choćby
    osłabia) piekło... tak być nie może!!! -- na pohybel SSHD
    obecnej filo_Zofii... potrzebna jest zupełnie inna Zofią...
    SSD (bądź nawet RAM_jakoś_podtrzymywany) jako kesz zapisu...]

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 7. Data: 2021-04-27 18:46:21
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Eneuel Leszek Ciszewski, 25 kwi 2021 w news:s64acp$1l0i$1
    @gioia.aioe.org napisałeś/aś:

> [...]
    >
    > [na to liczę po cichu... jakiś diabeł podkusił mnie do qpna
    > 500GB SSHD, gdy były szybsze i tańsze 500GB HDD 7200rpm dające

    2,5 Seagate? Gdzieś czytałem, że dwie pierwsze generacje miały skopane
    firmware.

  • 8. Data: 2021-04-28 03:01:48
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 27 kwi 2021 o 18:46, pueblo pisze:

    > 2,5 Seagate? Gdzieś czytałem, że dwie
    > pierwsze generacje miały skopane firmware.

    Cóż to za generacje? Może masz jakieś numerki?
    Odradzam SSHD -- to bezsensowny bajer!!! Może
    do statycznych ;) systemów dobry, ale nie do
    nieustannie aktualizującego się 64W10...

    Dobrze mieć dwa samochody -- jeden stale w serwisie,
    drugi stale gotowy do jeżdżenia, przeserwisowany...
    Zwłaszcza dobre to było wtedy, gdy w Polsce oddzielnie
    qpowano dokumenty a oddzielnie resztę... ;) (jedne
    dokumenty i dwa sprzętu -- jedno OC, jedno cło...)

    Teraz dobrze mieć dwa lapki? -- jeden jest sprawny,
    drugi aktualizuje się wściekle?... ;)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 9. Data: 2021-04-28 08:08:27
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 25.04.2021 12:36, Peter wrote:

    > Abecadło rach.prawd.
    > P1 + P2 - P1*P2

    To tak nie działa. Kto powiedział że gdy padnie jeden z elementów w tym
    dysku to ciągle można działać z drugim? IMO prawdopodobieństwo jest
    identyczne najsłabszemu ogniwu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2021-04-28 08:12:31
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Eneuel Leszek Ciszewski, 28 kwi 2021 w news:s6ac5p$sj$2

    Tak samo jak hdd do w10
    Gen 1 i 2 Momentus XT
    https://groups.google.com/g/nairobi-gnu/c/lNq1hSI-7Q