  • 1. Data: 2010-02-03 21:36:34
    Temat: Problem z USB
    Od: "tad" <d...@d...de>

    Witam,

    Od niedawna mam problem z wejsciami USB na froncie obudowy. Do tej pory
    dzialaly bez zarzutu. Teraz gdy podlaczam do nich pendrive lub mp3,
    system nie rozpoznaje urzadzenia. Oczywiscie po podpieciu z tylu
    obudowy lub do huba USB wszystko jest ok. Natomiast gdy na froncie
    podlacze pada - wykrywa go i wszystko dziala. W czym moze tkwic
    problem? Jakies sugestie?

    --
    tad

  • 2. Data: 2010-02-04 08:17:39
    Temat: Re: Problem z USB
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Spróbuj po podłaczeniu nierozpoznanego urządzenia ręcznie zaktualizować
    sterownik. Dla każdego portu usb realizowane są osobne wpisy w rejestrze i
    może coś poszło nie tak. Ja np. zmieniłem dla pendriva sterownik dla jednego
    z frontowych wejść i jest tam widziany nie jako pamięć flash tylko jako dysk
    zewnętrzny.

    PC

  • 3. Data: 2010-02-04 09:19:10
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    tad pisze:
    > Od niedawna mam problem z wejsciami USB na froncie obudowy. Do tej pory

    Sprawdź jakiej jakości są przewody USB od płyty do wyprowadzeń.
    Mają być ze skrętki z ekranem. Zwykła "tasiemka" z równoleg-
    łych przewodów może powodować właśnie takie objawy.

    I nie jest ważne, że "od niedawna" masz ten problem. Może po
    prostu troszeczkę się utleniły styki i jakość połączenia
    zmieniła się z bardzo marnej na fatalną.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 4. Data: 2010-02-04 19:17:41
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    tad wrote:
> [...]
    > obudowy lub do huba USB wszystko jest ok. Natomiast gdy na froncie
    > podlacze pada - wykrywa go i wszystko dziala. W czym moze tkwic
    od naciskania gora dol uszkodzilo sie gniazdo / wyrwalo czesciowo z plytki i
    nie kontaktuje - czeste przy obudowach
    w ktorych "madry" projektant umiescil usb na dole , przy podlodze -
    ludziom ciezko sie nisko schylac to wyciagaja pendrive pod katem
    do gory

  • 5. Data: 2010-02-05 00:44:46
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 4.2.2010, Przemek napisał(a):

> [...]
    > w ktorych "madry" projektant umiescil usb na dole , przy podlodze -
    > ludziom ciezko sie nisko schylac to wyciagaja pendrive pod katem

    Dodam tylko, że w wielu przypadkach lekarstwem okazuje się wygrzanie
    styków lutownicą - czasem jednak trzeba gniazdko wymienić.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

  • 6. Data: 2010-02-05 10:54:06
    Od: "tad" <d...@d...de>

    Radosław Sokół wrote:

    > Sprawdź jakiej jakości są przewody USB od płyty do wyprowadzeń.
    > Mają być ze skrętki z ekranem. Zwykła "tasiemka" z równoleg-
    > łych przewodów może powodować właśnie takie objawy.

    Kabel wyglada tak:

    http://img521.imageshack.us/img521/1860/img0161ak.jp
    http://img686.imageshack.us/img686/4214/img0164s.jpg

    Po przeczyszczeniu i skreceniu obudowy nadal gniazda USB nie dzialalo.
    Uruchomilem Kubuntu Live, podlaczylem pendrive i, co ciekawe,
    zadzialalo. Po resecie USB w Windowsie rowniez dziala.

    --
    tad

  • 7. Data: 2010-02-09 11:47:07
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    tad pisze:
    > Kabel wyglada tak:
    > http://img521.imageshack.us/img521/1860/img0161ak.jp
    > http://img686.imageshack.us/img686/4214/img0164s.jpg

    Czyli całkiem nieźle.

    > Po przeczyszczeniu i skreceniu obudowy nadal gniazda USB nie dzialalo.
    > Uruchomilem Kubuntu Live, podlaczylem pendrive i, co ciekawe,
    > zadzialalo. Po resecie USB w Windowsie rowniez dziala.

    To już pod sztuki magiczne podciągaj :) Bo kilka minut wyłą-
    czenia komputera z zasilania (pełnego!) powinno zresetować
    elektronikę USB znacznie skuteczniej, niż uruchomienie inne-
    go systemu operacyjnego na chwilkę.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |