  • 1. Data: 2010-02-03 14:35:19
    Temat: kino domowe - glosniki
    Od: m <f...@f...pl>

    witam,
    prosze o wytlumaczenie jak podlaczyc glosniki 5.1 do komputera.
    Szczegol jest taki, ze to nie beda glosniki komputerowe.
    Interesuje mnie cos tego typu:
    http://www.megamedia.pl/zestaw-glosnikow-kina-domowe
    go-canton-movie-60-cx.php?off=0
    Bede kupowal wszystko dopiero za pare miesiecy, ale teraz przeprowadzam
    remont mieszkania i musze wiedziec gdzie w podlodze puscic kable
    i jakiego typu, zeby pozniej to podlaczyc. Nie wiem jakimi kablami
    i co z czym trzeba polaczyc z karta dzwiekowa w komputerze.
    Komputer bedzie jedynym zrodlem sygnalu. Nie zamierzam nigdy
    podlaczac zadnych zewnetrznych odtwarzaczy dvd, blue-ray, wiez itd.

  • 2. Data: 2010-02-03 14:39:38
    Temat: Re: kino domowe - glosniki
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "m" <f...@f...pl> wrote in message news:20100203153519.08a3c004@fake.pl...
> [...]
    > Komputer bedzie jedynym zrodlem sygnalu. Nie zamierzam nigdy
    > podlaczac zadnych zewnetrznych odtwarzaczy dvd, blue-ray, wiez itd.

    Amplituner, ktory zdekoduje sygnal 5.1 wliczyles w cene? Bo samo podlaczenie
    tych glosnikow do wyjsc karty nic bez wzmacniacza tez nie da.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 3. Data: 2010-02-03 14:45:47
    Od: m <f...@f...pl>

    On Wed, 3 Feb 2010 14:39:38 -0000
    "kamil" <k...@s...com> wrote:

> [...]
    >
    > Amplituner, ktory zdekoduje sygnal 5.1 wliczyles w cene? Bo samo
    > podlaczenie tych glosnikow do wyjsc karty nic bez wzmacniacza tez nie

    Czyli jesli dobrze rozumiem to wyglda tak:
    Z karty dzwiekowej w komputerze zlaczem spdif puszczam
    pojdynczy swiatlowod do amplitunera. Z amplitunera wychodzi
    6 miedzianych kabli glosnikowych do poszczegolnych glosnikow, tak?

  • 4. Data: 2010-02-03 14:50:41
    Od: daro <d...@o...pl>

> [...]
    > pojdynczy swiatlowod do amplitunera. Z amplitunera wychodzi
    > 6 miedzianych kabli glosnikowych do poszczegolnych glosnikow, tak?

    Tak.
    --
    D.

  • 5. Data: 2010-02-03 14:54:07
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "m" <f...@f...pl> wrote in message news:20100203154547.5de693a6@fake.pl...

> [...]
    > pojdynczy swiatlowod do amplitunera. Z amplitunera wychodzi
    > 6 miedzianych kabli glosnikowych do poszczegolnych glosnikow, tak?

    Dokladnie w ten sposob.

    Jesli puszczasz przewody pod podloga i w scianach, rob to w plastikowych
    elastycznych rurkach. Gdyby trzeba bylo jakis kabel wymieniac, nie bedziesz
    musial demolowac polowy mieszkania, tylko po prostu go przepchniesz.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 6. Data: 2010-02-03 16:32:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 3 Feb 2010 15:35:19 +0100, m napisał(a):

    > Nie wiem jakimi kablami
    > i co z czym trzeba polaczyc z karta dzwiekowa w komputerze.

    Z karty dźwiękowej standardowo wychodzą 3 gniazda (i 3 kable):
    1. dwużyłowy ekranowany do głośników przednich
    2. dwużyłowy ekranowany do głośników tylnych
    3. dwużyłowy ekranowany do głośnika niskotonowego i centralnego.
    Mogą być w postaci 6-żyłowego ekranowanego kabla (z każdą żyłą w oddzielnym
    ekranie) a nawet w postaci 6-żyłowego kabla w którym wszytkie zyły są we
    wspólnym ekranie. Oczywiście, wymagane sa odpowiednie wtyczki na obu
    końcach. Z tym może być najtrudniej bo dostępne w handlu są fatalnej
    jakości. Są podłączone do odpowiednich gniazd w skrzynce suba.
    Dodatkowo, skrzynkę subwoofera musisz podłączyć do sieci zasilającej (w
    niej jest wzmacniacz z zasilaczem). Od tej skrzynki odchodzą kabelki
    dwużyłowe do każdego głośnika. IMO o przekroju 1mm^2 zupełnie wystarczy.
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2010-02-03 16:50:05
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > niej jest wzmacniacz z zasilaczem). Od tej skrzynki odchodzą kabelki
    > dwużyłowe do każdego głośnika. IMO o przekroju 1mm^2 zupełnie wystarczy.

    I wyjscia karty dzwiekowej zasila 100W glosniki? Bo wzmacniacza poza
    aktywnym subwooferem nie maja wg. producenta.

    Poza tym wszelkie zintegrowane karty lubia sobie szumiec, moja w Asusie
    P5QL-E nawet zbiera odglosy calego komputera. Lepiej puscic sygnal cyfrowo i
    miec to z glowy, niz kombinowac z niezaleznymi wzmacniaczami i ryzykowac
    kiepska jakosc dzwieku.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 8. Data: 2010-02-03 18:24:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 3 Feb 2010 16:50:05 -0000, kamil napisał(a):

> [...]
    > P5QL-E nawet zbiera odglosy calego komputera. Lepiej puscic sygnal cyfrowo i

    Odpowiadając nie przyjrzałem się należycie proponowanym głośnikom i
    odpowiedziałem tak jakby układ miał być typowy. Oczywiście, jeśli kogoś
    stać na wielokanałowy wzmak z cyfrowym wejściem i ma wyjście cyfrowe z
    kompa to sprawa jest inna. Sprawa okablowania robi się banalna. Ale kompy
    są hałaśliwe, co nieco się kłóci z podniesioną jakością reszty toru m.cz.
    Trzeba by również przekonstruować nieco kompa.
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2010-02-03 19:28:24
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Polecam Logitech Z-5500. Mam od dwóch lat i bardzo sobie chwale. Maja
    dekoder Dolby, DTS, lacze coaxial (cyfrowy chinch) i optyczny toslink.
    Wygladaja elegancko, moga wspólpracowac z komputerem, dvd lub czymkolwiek.
    Caly system miesci sie w kontrolerze a wzmacniacze i zasilacz w subwooferze.
    Z subwoofera wychodza indywidualne przewody do glosników i jeden sygnalowy
    do kontrolera. Najlepiej polaczyc cyfrowym chinchem bo jest to tylko jeden
    kabelek. Odleglosc nie ma wielkiego znaczenia. Wiekszosc komputerów ma
    wyjscie spdif, które w tym wypadku nalezy zastosowac. Jak nie na panelu
    tylnym to na plycie. Wystarczy wtedy dokupic sledzia za 10zl i mozesz sie
    cieszyc cyfrowa jakoscia ;-)

    PC

  • 10. Data: 2010-02-04 09:29:07
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]

    > są hałaśliwe, co nieco się kłóci z podniesioną jakością reszty toru m.cz.
    > Trzeba by również przekonstruować nieco kompa.

    Halasliwy komputer, a dzwiek twardego dysku zagluszajacy ciche dialogi w
    grach to jednak dwie rozne rzeczy.

    Z tym wielokanalowym wzmacniaczem tez bym nie przesadzal, najtansze DVD maja
    w tej chwili wejscia optyczne i dekoder DD5.1 (a przynajmniej ma moj samsung
    kupiony za grosze na jakiejs aukcji wlasnie w tym celu). Sam wzmacniacz 5.1
    bedzie rownie drogi (albo i drozszy, bo takie rzeczy sa juz z reguly
    audiofilskie) od zintegrowanego z dekoderem.

    Pozdrawiam
    Kamil