  • 1. Data: 2011-02-13 19:44:46
    Temat: Problem z kartą sd w aparacie - "brak karty".
    Od: "Igor Adamiak" <i...@w...peel>

    Karta prawidłowo działa w PC. W Nikonie D90 po jej włożeniu jest napis -E-,
    w Canonie "brak karty". Oczywiście aparaty działają z innymi kartami OK.

    Dodam, że karta działała w aparacie jeszcze dziś rano i jest to Lexar
    Professional 133x 8 GB.

    Coś z tą kartą można zrobić, co jej się stało? Oddać na gwarancji?

    IA

  • 2. Data: 2011-02-13 20:41:09
    Temat: Re: Problem z kartą sd w aparacie - "brak karty".
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-02-13 20:44:46 +0100, "Igor Adamiak" <i...@w...peel> said:

    > Coś z tą kartą można zrobić, co jej się stało? Oddać na gwarancji?

    Sprawdź, czy pecet jej przez przypadek wirusa tfu ntfsa nie zafundował.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-02-13 20:56:15
    Od: "Igor Adamiak" <i...@w...peel>

    Nie - FAT32 jest.

    IA

  • 4. Data: 2011-02-13 21:15:10
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-02-13 21:56:15 +0100, "Igor Adamiak" <i...@w...peel> said:

    > Nie - FAT32 jest.
    >
    > IA

    Kartę możesz formatować dowolnie (znaczy z fatem 16 może być problem),
    ale może właśnie coś nie pasuje z systemem plików.
    Prawy klawisz->format i zapodaj jej inny system plików. Może aparat
    zajarzy, że coś ma i uda się w aparacie sformatować.

  • 5. Data: 2011-02-13 22:10:38
    Od: "Igor Adamiak" <i...@w...peel>

    Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Prawy klawisz->format i zapodaj jej inny system plików. Może aparat
    > zajarzy, że coś ma i uda się w aparacie sformatować.

    Niestety - ta metoda nie działa.

    IA

  • 6. Data: 2011-02-13 22:40:37
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-02-13 23:10, Igor Adamiak pisze:
    > Użytkownik "JA"<marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w wiadomości grup

    > Niestety - ta metoda nie działa.

    Kartę trzeba sformatować w aparacie.

    Kartę do telefonu też powinno się w telefonie sformatować.

    --
    animka

  • 7. Data: 2011-02-13 22:46:15
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-02-13 23:40, animka pisze:

    > Kartę trzeba sformatować w aparacie.
    >
    > Kartę do telefonu też powinno się w telefonie sformatować.

    Z tego co zrozumiałem aparat odmawia sformatowania karty, gdyż wydaje mu
    się, że nie ma karty w gnieździe. Aby więc dała się w aparacie
    sformatować - trzeba przedtem spowodować, aby w ogóle ją zobaczył.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 8. Data: 2011-02-13 23:00:04
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-02-13 23:46, Marek Wyszomirski pisze:

    > Z tego co zrozumiałem aparat odmawia sformatowania karty, gdyż wydaje mu
    > się, że nie ma karty w gnieździe. Aby więc dała się w aparacie
    > sformatować - trzeba przedtem spowodować, aby w ogóle ją zobaczył.

    Pewnie ta karta jest niesprawna. Na Allegro taki knot raz kupilam (a na
    Allegro prawie wszystkie karty to knoty). Sprawdź z inną kartą jak masz
    i możesz.
    Ja tak miałam z kartą (lipną-z Allegro). Kupiłam ją do telefonu. Telefon
    nie chciał kopiować na nią plików i odwrotnie. Zawieszał się.
    Sprawdziłam z inną kartą, z drugiego telefonu i śmigało.

    --
    animka

  • 9. Data: 2011-02-14 08:20:54
    Od: "Marcepan" <m...@m...on>

    > Karta prawidłowo działa w PC.

    Przegraj co tam na niej masz i sformatuj ją w PC skoro tam działa.
    Przy okazji sprawdź czy ci się suwaczek zabezpieczający przed zapisem nie
    "omsknął".
    8GB SDHC nie sformatujesz na ntfs ani 16bit.

  • 10. Data: 2011-02-14 13:59:07
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    W dniu 2011-02-14 09:20, Marcepan pisze:

    > 8GB SDHC nie sformatujesz na ntfs ani 16bit.

    To dziwne, moja karta chyba o tym nie słyszała.
    Wielu użytkowników takich kart formatuje je na ntfs, by przenosić duże
    pliki.
    Jeden z przypadków