  • 1. Data: 2011-02-13 20:39:50
    Temat: Nikon D90 i kit 18-105 rozczarowanie
    Od: " ." <n...@m...pl>

    Miałem Oly E500 z obiektywem 14-54 II a teraz D90 z kitem 18-105 więc mam
    porównanie.
    Robiłem dziś pierwsze testowe zdjęcia w plenerze w twierdzy Czersk ok 14:50
    ( w miarę dobre choć specyficzne światło) i jestem rozczarowany.
    O ile do balansu się nie czepiam (niebieska poświata - robiłem w nef i jpg
    łatwo skorygować) to szczegółowość zdjęć (faktura trawy itp) daje dużo do
    życzenia....
    Czy ten kit jest tak tragiczny ?? czy w ramach gwarancji mogą za darmo mi go
    sprawdzić i ewentualnie zestroić ??
    Zdjęcia z wbudowaną lampą w pomieszczeniach wychodzą ostre.

  • 2. Data: 2011-02-13 20:44:21
    Temat: Re: Nikon D90 i kit 18-105 rozczarowanie
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    ?
    Użytkownik " ." <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > go sprawdzić i ewentualnie zestroić ??
    > Zdjęcia z wbudowaną lampą w pomieszczeniach wychodzą ostre.

    Pewnie zaraz ktoś napisze pokaż zdjęcia. Exif też by się przydał + opis czy
    był statyw. Jak mamy ocenić czy faktycznie jest tak źle?

  • 3. Data: 2011-02-13 20:44:42
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Sun, 13 Feb 2011 21:39:50 +0100, n...@m...pl napisał(a):

    > Robiłem dziś pierwsze testowe zdjęcia w plenerze w twierdzy Czersk ok 14:50
    > ( w miarę dobre choć specyficzne światło) i jestem rozczarowany.

    A mógłbyś pokazać jakieś przykładowe fotki, które Twoim zdaniem nie bardzo
    wyszły? Bo nie wiadomo czy poruszone, czy nieostre czy jeszcze co innego
    ;).

    --
    Krasnal...

  • 4. Data: 2011-02-13 21:57:55
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > Miałem Oly E500 z obiektywem 14-54 II a teraz D90 z kitem 18-105 więc mam

    > porównanie.

    Rób w RAW/NEF. Do obróbki używaj Nikon Capture NX2 w wersji najnowszej.
    Będzie dobrze o ile nie masz poruszonych zdjęć. Ustaw prawidłowo aparat na P i
    auto ISO. Nie używaj programów tematycznych. Może się ci się jakaś gałka
    poprzestawiała w plenerze skoro zdjęcia są nieostre/poruszone.

  • 5. Data: 2011-02-13 22:34:19
    Od: Andrzej Zbierzchowski <...@v...pl>

    W dniu 2011-02-13 22:57, Gil pisze:

> [...]
    > auto ISO. Nie używaj programów tematycznych. Może się ci się jakaś gałka
    > poprzestawiała w plenerze skoro zdjęcia są nieostre/poruszone.

    Od siebie jeszcze dodam, że jak warunki oświetleniowe są dobre (a więc
    pozwalające na czasy 2 x ogniskowa lub krótsze) to warto wyłączyć
    stabilizację.
    --
    http://plfoto.com/4922/autor.html

  • 6. Data: 2011-02-14 05:48:12
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    W dniu 2011-02-13 21:39, . pisze:
> [...]
    > mi go sprawdzić i ewentualnie zestroić ??
    > Zdjęcia z wbudowaną lampą w pomieszczeniach wychodzą ostre.

    Moim zdaniem ten obiektyw jest po prostu przereklamowany i przepłacony.
    Plastik i tylko plastik, od bagnetu zaczynając.Sprzedałem dwa obiektywy,
    żeby kupić ten niby super obiektyw.Obecnie wracam do 18-55 i 55-200, są
    o niebo lepsze i tańsze.Do kompletu jasna stałka i zapominam o 18-105,
    nawet mój stary Tamron 28-200 jest lepiej zrobiony.
    To oczywiście tylko moje zdanie, inni nie muszą się zgadzać.
    Pozdrawiam
    Ps.Body również D90.

  • 7. Data: 2011-02-14 10:07:34
    Od: adal <a...@a...eu>

    W dniu 2011-02-13 21:39, . pisze:
> [...]
    > mi go sprawdzić i ewentualnie zestroić ??
    > Zdjęcia z wbudowaną lampą w pomieszczeniach wychodzą ostre.

    Kombinujemy:
    - z lampą zdjęcia są ostre, czyli wina leży poza aparatem i obiektywem,
    - jeśli nieostre to poruszone a przyczyn może być wiele głównie zbyt
    długi czas, ale również może jeszcze nie zapanowałeś nad aparatem. Każdy
    ma swoją specyfikę, trzeba inaczej ułożyć dłoń, inaczej pracuje spust
    migawki no i mam nadzieję, że robisz zdjęcia patrząc w wizjer a nie na
    ekranik w trybie LV trzymając aparat 30cm przed sobą.
    A generalnie w plener to statyw obowiązkowo.
    Udanych fotek życzę.

  • 8. Data: 2011-02-14 12:52:31
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@v...pl>

    W dniu 2011-02-14 06:48, Dawid pisze:
> [...]
    > o niebo lepsze i tańsze.Do kompletu jasna stałka i zapominam o 18-105,
    > nawet mój stary Tamron 28-200 jest lepiej zrobiony.

    Tyle ze bagnet i obudowa zdjęć nie robią a co za tym idzie wpływu na
    nieostre zdjęcia nie mają. Tymczasem to szkło, co by nie powiedzieć o
    jego mechanice jest OSTRRRRRRRE.
    --
    "Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło rodzą się prawa robactwa.
    I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać"

    A. de Saint-Exupery

  • 9. Data: 2011-02-14 13:13:24
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    W dniu 2011-02-14 13:52, Andrzej Zbierzchowski pisze:

    > Tyle ze bagnet i obudowa zdjęć nie robią a co za tym idzie wpływu na
    > nieostre zdjęcia nie mają. Tymczasem to szkło, co by nie powiedzieć o
    > jego mechanice jest OSTRRRRRRRE.

    Niestety mam inne zdanie i możesz do ostre dopisać jeszcze 100 R, nic
    tego nie zmieni.

  • 10. Data: 2011-02-14 13:14:01
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Dawid napisa?(a):

    > Niestety mam inne zdanie i możesz do ostre dopisać jeszcze 100 R, nic
    > tego nie zmieni.

    Ok. Na podstawie czego doszedłeś do tego przekonania?

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"