  • 1. Data: 2015-07-31 12:59:33
    Temat: Problem z wyświetlaniem strony HTML
    Od: s...@o...pl

    Witam
    Mam 3 strony internetowe. Są one prawie identyczne (ten sam skrypt generujący, ten
    sam kod JavaScript, te same style css). Oczywiście różnią się treścią. Strony są
    bardzo proste: lewe menu to spis treści, prawe menu to menu języków, a po środku
    tekst.

    Problem dotyczy menu języków po prawej stronie. Jak jest tylko jeden język, to menu
    jest otaczane tekstem (nie zajmuje całego marginesu), a jak są 2 lub 3 języki to menu
    zajmuje cały margines i nie jest otaczane tekstem. Sprawdzałem ręcznie i po dodaniu
    drugiego języka do strony (dodatkowy element <li>) z jednym językiem menu jest dalej
    otaczane a po dodaniu trzeciego już zajmuje cały margines.

    To feralne menu zrobiłem na liście nieuporządkowanej i można je sobie podejrzeć w
    kodzie szukając: <ul id="LanguagesMenu"> .

    Strona z jednym językiem: http://szyk.jcom.pl/niestabilnyLinux.html
    Strona z dwoma językami: http://szyk.jcom.pl/sitearchiver.html
    Strona z trzema językami: http://szyk.jcom.pl/linecounters.html

    Bardzo bym prosił o wyjaśnienie: Czemu menu z pojedynczym językiem (z prawej strony)
    nie zajmuje całego marginesu? Przecież wszystko jest tak samo z wyjątkiem tego, że
    przy 3 językach są 3 tagi <li> zamiast jednego...

    z góry dzięki
    pozdrawia
    Szyk Cech

  • 2. Data: 2015-07-31 15:09:29
    Temat: Re: Problem z wyświetlaniem strony HTML
    Od: Wojtek Gapiński <w...@w...I.TO.TEZ.pl>

    W dniu 31-07-2015 o 12:59, s...@o...pl pisze:

> [...]
    strony) nie zajmuje całego marginesu? Przecież wszystko jest tak samo z wyjątkiem
    tego, że przy 3 językach są 3 tagi <li> zamiast jednego...

    Myślę, ze problemem jest tak naprawdę <div id="VisiblePage"> w środkowej
    kolumnie i jego parametr "overflow: hidden". Gdy z prawej jest tylko
    jedna pozycja w menu, to treść w części głównej zaczyna się poniżej
    tegoż menu i <div id="VisiblePage"> rozszerza się maksymalnie do prawej
    strony.
    Gdy jest więcej pozycji - to <div id="VisiblePage"> ze środkowej kolumny
    robi się węższy i dlatego tekst także kończy się przed menu z prawej.

    pozdrawiam
    --
    Wojtek Gapiński
    http://www.jwmprojekt.pl

  • 3. Data: 2015-07-31 18:13:48
    Od: s...@o...pl

    Wielkie dzięki!!!

    Teraz dodałem diva id="Page" z atrybutem overflow="auto" który zawierea divy:
    PageHeader, VisiblePage, PageFooter oraz nr kompilacji i adres email.
    I wreszcie wygląda to porządnie na środku!!!

    pozdrawia
    Szyk Cech