  • 1. Data: 2015-06-18 14:09:38
    Temat: 404 Page Not Found
    Od: j...@p...onet.pl

    Uczę się tworzyć dynamiczne witryny WWW. Napisałem na pl.comp.www.server-side, ale ta
    grupa jest chyba martwa więc piszę tutaj.
    Przy próbie otwarcia http://www.xxx.com.pl/index.php/admin/index albo
    http://www.xxx.com.pl/index.php/announcement/index mam błąd:

    404 Page Not Found
    The page you requested was not found.

    Oto mój apache2/error.log:

    [Thu Jun 18 09:50:13 2015] [error] [client 178.43.26.81] request="GET
    /index.php/admin/index HTTP/1.1" pid=139822660326954 uid=3076128 gid=3076128
    [Thu Jun 18 09:55:07 2015] [error] [client 178.43.26.81] request="GET
    /index.php/announcement/index HTTP/1.1" pid=139822660353178 uid=3076128 gid=3076128

    W pliku .htaccess mam (ścieżki są poprawne):

    #v+
    ErrorDocument 401 "/home/users/xxx/public_html/denial.html"
    AuthUserFile "/home/users/xxx/public_html/application/resources/.
    htpass"
    AuthName "Strony zabezpieczone"
    AuthType Basic
    require valid-user
    RewriteEngine on
    RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.yyy.com.pl$ [NC,OR]
    RewriteCond %{HTTP_HOST} ^yyy.com.pl$ [NC]
    RewriteRule ^(.*)$ index.php [L,R=404]
    #v-

    Domena xxx jest inna niż yyy. Napisałem R=404, ponieważ chcę żeby błąd 404 wyświetlał
    się (tylko) dla domeny yyy.
    Nie wiem co jest źle i dlaczego ten błąd. Proszę o podpowiedź.

  • 2. Data: 2015-06-18 17:31:35
    Temat: Re: 404 Page Not Found
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 18 Jun 2015 05:09:38 -0700 (PDT), j...@p...onet.pl
    napisał(a):

> [...]
    > #v-
    > Domena xxx jest inna niż yyy. Napisałem R=404, ponieważ chcę żeby błąd 404

    A zrobiłeś tak, że każdą stronę przekierowałeś z kodem 404.

    Od obsługi błędów masz ErrorDocument lub wewnętrzną logikę aplikacji.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 3. Data: 2015-06-18 17:36:01
    Od: j...@p...onet.pl

    > A zrobiłeś tak, że każdą stronę przekierowałeś z kodem 404.

    Dlaczego każdą? Przecież

    RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.yyy.com.pl$ [NC,OR]
    RewriteCond %{HTTP_HOST} ^yyy.com.pl$ [NC]

    powinno wybierać te z domeny yyy.

  • 4. Data: 2015-06-18 19:34:10
    Od: j...@p...onet.pl

    Chyba powinno być:

[...]
    RewriteRule ^(.*)$ - [L,R=404]
    #v-

    tzn. bez $ po .pl

  • 5. Data: 2015-06-18 19:37:16
    Od: j...@p...onet.pl

    > A zrobiłeś tak, że każdą stronę przekierowałeś z kodem 404.
    Chcę te z yyy.

    > Od obsługi błędów masz ErrorDocument lub wewnętrzną logikę aplikacji.
    Ja nie chcę obsługiwać błędu 404. Ja chcę GENEROWAĆ błąd 404 dla yyy.

  • 6. Data: 2015-06-18 19:56:42
    Od: j...@p...onet.pl

    > Ja nie chcę obsługiwać błędu 404. Ja chcę GENEROWAĆ błąd 404 dla yyy.

    Domena yyy jest używana do innych celów i adresy yyy nie powinny być dostępne przez
    przeglądarkę.

  • 7. Data: 2015-06-18 22:17:39
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 18 Jun 2015 10:37:16 -0700 (PDT), j...@p...onet.pl
    napisał(a):

    > Chcę te z yyy.

    > Ja nie chcę obsługiwać błędu 404. Ja chcę GENEROWAĆ błąd 404 dla yyy.

    Ok, to przekierowanie na index.php mnie zmyliło.

    Prościej będzie napisać (L jest tu zbędne):
    RewriteRule .* - [R=404]

    A czemu nie działa? Nie wiem ;) Włącz dla tego vhosta szczegółowy
    RewriteLog (dla 2.4 jest inaczej) i zobacz co mu nie pasuje. Masz włączone
    AllowOverride dla katalogu tego serwisu?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 8. Data: 2015-06-19 18:28:20
    Od: j...@p...onet.pl

    > Włącz dla tego vhosta szczegółowy RewriteLog (dla 2.4 jest inaczej) i zobacz co mu
    nie pasuje.

    W pliku .htaccess nie da się włączyć RewriteLog'a. Hosting nie umożliwia włączenia
    RewriteLog'a. (Testuję aplikację na serwerze hostingowym. Na localhości nie mam tego
    błędu 404).

    > Masz włączone AllowOverride dla katalogu tego serwisu?

    Mogę używać plików .htaccess.

  • 9. Data: 2015-06-19 18:29:53
    Od: j...@p...onet.pl

    Po wykomentowaniu wszystkich poleceń Rewrite nadal błąd 404.

  • 10. Data: 2015-06-19 18:42:36
    Od: j...@p...onet.pl

    Problem z błędem 404 pojawił się po tym jak na nowo założyłem katalog public_html i
    przeftepowałem całą witrynę z localhosta. Przedtem problemu nie było.
    Myślałem, że może jest jakiś problem z uprawnieniami lub prawami dostępu, ale mam
    (xxx to domena/konto):

    drwxrws--- xxx xxx dla public_html i podkatalogów witryny;
    -rw-rw---- xxx xxx dla plików witryny.

    więc chyba jest dobrze.
    Kod na hostingu jest taki sam jak na localhoście. Jak mówiłem, na localhoście
    problemu 404 nie mam.