  • 1. Data: 2010-03-05 12:38:24
    Temat: Program do tworzenia schematów elektrycznych (automatyka)
    Od: ELP <e...@p...neostrada.pl>

    Witam

    Takie pytanko:
    w czym tworzycie schematy elektryczne maszyn i (lub) urządzeń
    elektrycznych z elementami automatyki?

    Szukam jakiegoś programu do tworzenia takich schematów.
    Co moglibyście polecić?

    Marzeniem byłoby tworzenie dokumentacji na wzór tych z niemieckich maszyn
    (czytelna, prosta, ect...)

    Pozdrawiam
    ELP

  • 2. Data: 2010-03-05 14:21:43
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

    ELP pisze:
> [...]
    > Co moglibyście polecić?
    >
    > Marzeniem byłoby tworzenie dokumentacji na wzór tych z niemieckich

    EPLAN. Ale to kosztuje.

    Andrzej

  • 3. Data: 2010-03-05 14:50:07
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@a...control.slupsk.pl>

    Użytkownik ELP napisał:
> [...]
    > Co moglibyście polecić?
    >
    > Marzeniem byłoby tworzenie dokumentacji na wzór tych z niemieckich

    Witam
    Ostatnia wersja "Orzełka" ma całkiem ładną bibliotekę elementów
    elektrycznych.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 4. Data: 2010-03-05 15:05:55
    Od: Paweł Sujkowski <p...@n...com>

    Witam

    > Ostatnia wersja "Orzełka" ma całkiem ładną bibliotekę elementów
    > elektrycznych.

    Tyle że tworzenie schematów układów automatyki za pomocą programu do
    rysowania schematów elektronicznych to lekkie rękodzieło. Jakieś proste
    sprawy da się, ale jeśli będzie to coś większego, to nakład ręcznej
    pracy skutecznie może zniechęcić i wzrasta prawdopodobieństwo
    popełniania błędów. Przy schematach elektrycznych/automatyki podstawa to
    automatyczne generowanie odnośników pomiędzy cewkami i stykami,
    odnośniki pomiędzy potencjałami na poszczególnych stronach schematu i
    generowanie numeracji aparatów i projektowanie listew stykowych. My
    używamy oprogramowania SEE 2000 firmy IGE-XAO.

    Paweł

  • 5. Data: 2010-03-05 18:29:24
    Od: ELP <e...@p...neostrada.pl>

    Dzięki za odpowiedzi.

    Znalazłem takie cuś jak : PCSchematic.

    czy ktoś ma może jakieś doświadzczenie w pracy z nim?
    Warto przyjrzeć mu się dokładniej?

    pzdrawiam
    ELP

  • 6. Data: 2010-03-05 20:31:55
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > czy ktoś ma może jakieś doświadzczenie w pracy z nim?
    > Warto przyjrzeć mu się dokładniej?

    Warto, mój elektryk w tym tworzy i jest zadowolony. Nie wiem natomiast
    czy ma jakieś odniesienie do innych programów, może ma skoro taki wybrał.
    Z tego co wiem, pracuje się szybko, bez niespodzianek i generuje
    wszystko co potrzebne (nam oczywiście) automatycznie.
    Jeśli to istotne, to zapytam dokładniej, tylko musisz sprecyzować o co.
    __
    Pzd, Irek.N.

  • 7. Data: 2010-03-05 20:59:47
    Od: ELP <e...@p...neostrada.pl>

    > Jeśli to istotne, to zapytam dokładniej, tylko musisz sprecyzować o co.

    Dzięki za odpowiedź.
    Na razie nie mam żadnych konkretnych problemów, bo dopiero co zacząłem
    zabawę z demo tego programu.
    Jak go trochę ogarnę, to pewnie będę miał wieeeeele pytań :-)
    Na pierwszy rzut oka jest OK. Resztę czas pokaże.

    Pozdrawiam
    ELP

  • 8. Data: 2010-03-07 04:45:37
    Od: c...@o...pl

    Proponuję ORCAD lub AUTOCAD.

  • 9. Data: 2010-03-09 07:20:39
    Od: "Maciek" <f...@i...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości

> [...]
    > Z tego co wiem, pracuje się szybko, bez niespodzianek i generuje wszystko
    > co potrzebne (nam oczywiście) automatycznie.

    Program faktycznie jest całkiem sensowny. Jedynie przy generowaniu schematu
    montażowego (twórcy nazwali to graficznym planem połączeń) potrafi się
    pogubić w przypadku, gdy kolejność połączeń w obrębie jednego sygnału jest
    dosyć zawiła. Koniec końców schemat montażowy trzeba uzupełnić ręcznie
    stworzoną listą połączeń, z którymi program sobie nie poradził. A
    przynajmniej ja na tym utknąłęm.

    Maciek

  • 10. Data: 2010-03-09 11:33:28
    Od: "Piotrek" <z...@g...pl>