  • 21. Data: 2014-03-24 11:12:08
    Temat: Re: Programista iOS - Łódź
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    > W PHP? W "technologiach webowych"?

    O PHP rozumiem, ale ogólnie w "technologiach webowych"
    bywa różnie. Znajomy siedzi blisko jquery, pokazywał
    ostatnio, co tam wprowadzają. Aby wspierać asynchroniczność
    i pozbyć się dlugiej listy callbacków wprowadza się
    promise'y i coś na kształt prostych coroutine (jak to się
    po polsku nazywa, wikpediowe "wspolprogramy" chyba mylące).
    Od razu stwierdziłem, że szeregowy klepacz stronek tego
    nie będize zbyt świadomie używał, ale widać zapotrzebowanie
    jest.

    pzdr
    bartekltg

  • 22. Data: 2014-03-24 11:16:42
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2014-03-23 17:59, Wojciech Muła pisze:

    > A w czym powinien być napisany?

    Dla banku to tylko COBOL.
    ;-)

    pzdr
    bartekltg

  • 23. Data: 2014-03-24 11:21:47
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2014-03-24, Wojciech Muła <w...@g...com> wrote:

    > Sorry, ale to jest Twoje stereotypowe myślenie - że, jak PHP, to bida
    > z nędzą i studenciaki za tysiaka. No to mówię, że tak nie jest, że
    > można robić zaawansowane rzeczy, które piszą nieźli programiści i robią
    > to na tyle dobrze, że klienci są skłonni płacić sporą kasę, także
    > za support.

    Owszem, można. Znam jednego świetnego programistę, który pisze w PHP.
    *Jednego*.

    Ale że można, to jeszcze nie znaczy, że to *norma*. Wybacz, ale
    stereotyp nie wziął się z samego tylko zepsutego powietrza.

    PHP jest chyba jedynym współczesnym językiem generalnego przeznaczenia,
    dla którego nie ma generatora parserów. To trochę świadczy
    o zaawansowaniu typowych aplikacji w nim pisanych.

    > Przykro mi, ale nie mam możliwości jakiegoś formalnego uwiarygodnienia
    > swoich stwierdzeń, można wierzyć, albo nie.

    No właśnie. Wyciągasz to jako argument, a zaraz potem zasłaniasz się
    a) NDA i b) niewiedzą o sprawie. To powoduje, że cały argument jest nic
    niewarty i że właściwie nadal przedstawiasz tylko swoje widzimisię, nie
    popierając go *żadnymi* faktami ani anegdotami.

    Nie chodzi o dowód formalny czy powoływanie się na urzędowe papiery,
    wystarczyłby bliższy opis sytuacji, w jakiej użyto tego PHP. Ale ty się
    migasz w najgłupszy możliwy sposób: "wiem, ale nie powiem, musicie uznać
    mój autorytet". I nieistotne, że akurat zaznaczyłeś, że nie wiesz;
    dokładnie tak odbieramy twoją wypowiedź.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 24. Data: 2014-03-24 14:17:58
    Od: g...@g...com

    W dniu poniedziałek, 24 marca 2014 11:21:47 UTC+1 użytkownik Stachu 'Dozzie' K.
    napisał:

    > Owszem, można. Znam jednego świetnego programistę, który pisze w PHP.
    > *Jednego*.

    O czym to ma swiadczyc?

    > Ale że można, to jeszcze nie znaczy, że to *norma*. Wybacz, ale
    > stereotyp nie wziął się z samego tylko zepsutego powietrza.

    Od wydania 5.4 PHP jest calkiem przyzwoitym jezykiem, dajacym
    programiscie duza elastycznosc. Oczywiscie jest sporo do zrobienia
    (chocby jezeli idzie o programowanie wielowatkowe czy garbage
    collector, albo system modulow), a obecne w standardowej bibliotece
    idiotyzmy i niespojnosci nie zostaly jeszcze wyrugowane, i procentuje
    to, ze Rasmus Lerdorf jako kryterium nadawania nazw dla funkcji
    wymyslil, zeby mialy rozna dlugosc, bo uzywal tejze dlugosci jako
    funkcji haszujacej.

    Ale wiele z tych niedogodnosci mozna samemu dosc latwo obejsc.

    Oczywiscie mozna miec pretensje do tworcow PHPa, ze nie zainteresowali
    sie nawet podstawowa wiedza dotyczaca projektowania jezykow programowania,
    ale nie da sie ukryc, ze sukces tego jezyka jest spektakularny.

    ?
    http://lmgtfy.com/?q=php+parser+generator

  • 25. Data: 2014-03-24 14:48:08
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    napisał:

    > O czym to ma swiadczyc?

    Że ich mało. Gdyby dobrych było dużo, znałbym ich więcej niż tylko
    jednego.

    > Od wydania 5.4 PHP jest calkiem przyzwoitym jezykiem,

    Czyli dopiero od dwóch lat. Czy twoim zdaniem w dwa lata rzesza
    kiepskich klepaczy stała się dobrymi programistami dzięki poprawie
    języka na *zadowalający*? (Bo na pewno nie na *wygodny*. Ma za dużo
    zaszłości historycznych, których się nie pozbył przez zachowanie
    kompatybilności.)

    > dajacym
    > programiscie duza elastycznosc.

    Assembler też daje programiście dużą elastyczność. Argument do śmieci.

    > Ale wiele z tych niedogodnosci mozna samemu dosc latwo obejsc.

    Ale trzeba się o nie ciągle potykać. I to dopiero dwa lata, kiedy cały
    świat już dawno poszedł dalej. To już nawet JavaScript jest od PHP
    wygodniejszy.

    > Oczywiscie mozna miec pretensje do tworcow PHPa, ze nie zainteresowali
    > sie nawet podstawowa wiedza dotyczaca projektowania jezykow programowania,
    > ale nie da sie ukryc, ze sukces tego jezyka jest spektakularny.

    Spektakularny i zupełnie niezrozumiały. Zupełnie jak z MySQL-em, który
    od zawsze był kiepską bazą danych.

    Ale to nie ma znaczenia, bo nie to jest przedmiotem dyskusji.
    Wracamy do tematu: ile się pisze w PHP rzeczy zaawansowanych
    algorytmicznie lub architekturalnie? A ile się pisze w innych językach
    (każdym z osobna), jak JavaScript (Node.js), Python, Ruby, Scala, Go?
    I ilu użytkowników ma PHP, a ile mają pozostałe wymienione?

    > ?
    > http://lmgtfy.com/?q=php+parser+generator

    Ach, faktycznie, mój błąd. Hack na jednym generatorze, wersja alfa
    nieruszana od czterech lat i coś, do czego dojrzałości można mieć mocne
    wątpliwości patrząc po stronie domowej (braku) i sposobie spaczkowania
    kodu. Ale rzeczywiście, trochę się pozmieniało odkąd patrzyłem dwa czy
    trzy lata temu.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 26. Data: 2014-03-24 15:30:23
    Od: g...@g...com

    W dniu poniedziałek, 24 marca 2014 14:48:08 UTC+1 użytkownik Stachu 'Dozzie' K.
    napisał:

    > Że ich mało. Gdyby dobrych było dużo, znałbym ich więcej niż tylko
    > jednego.

    A ilu znasz swietnych programistow w ogole?
    I w jakich jezykach programuja?

> [...]
    > języka na *zadowalający*? (Bo na pewno nie na *wygodny*. Ma za dużo
    > zaszłości historycznych, których się nie pozbył przez zachowanie

    Nic takiego nie powiedzialem.
    W "Lekcji programowania" Kernighana i Pike'a jest takie zdanie:

    "Dobry programista poradzi sobie z ubogim językiem czy pokracznym
    systemem operacyjnym, ale nawet najlepsze środowisko programistyczne
    nie uratuje słabego programisty". PHP byc moze jest wlasnie proba
    uratowania owego slabego programisty, i to nawet calkiem udana.

    > Assembler też daje programiście dużą elastyczność. Argument do śmieci.

    Elastycznosc to odwrotnosc ilosci pracy, ktora musisz wlozyc w to,
    zeby cos zmienic. Asembler daje programiscie mala elastycznosc,
    bo zeby cos zmienic, musisz wlozyc duzo pracy.

    Przyklad: programu napisanego w asemblerze jednej maszyny
    nie uruchomisz na innej maszynie (chyba ze na emulatorze).
    To jest przyklad braku tej elastycznosci. Moglbym wymienic
    kilka innych.

    > Ale trzeba się o nie ciągle potykać. I to dopiero dwa lata, kiedy cały
    > świat już dawno poszedł dalej. To już nawet JavaScript jest od PHP
    > wygodniejszy.

    Mysle ze to akurat kwestia przyzwyczajenia.
    Nie wiem tez co to znaczy, ze "caly swiat juz dawno poszedl dalej".

> [...]
    > (każdym z osobna), jak JavaScript (Node.js), Python, Ruby, Scala, Go?
    > I ilu użytkowników ma PHP, a ile mają pozostałe wymienione?

    Jezeli idzie o to, czy ten stereotyp (ze programista PHP to kiepski
    programista) jest uzasadniony, to owszem, jest. PHP ma bardzo niska
    bariere wejscia, co przyczynia sie do jego duzej popularnosci, a
    latwosc korzystania z PHPowych tablic i ich uniwersalnosc sa
    naprawde imponujace, zas pomimo niespojnej biblioteki trzeba przyznac,
    ze dokumentacja PHPa jest wzorowa.

    Mimo wszystko, gorszym stereotypem wydaje mi sie ten, ze jakosc
    programisty zalezy od jezyka programowania.

> [...]
    > wątpliwości patrząc po stronie domowej (braku) i sposobie spaczkowania
    > kodu. Ale rzeczywiście, trochę się pozmieniało odkąd patrzyłem dwa czy

    Owszem, jezeli bardzo lubisz narzekac, to zawsze znajdziesz jakis powod.

  • 27. Data: 2014-03-24 19:33:39
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-24 08:10, Tomasz Kaczanowski wrote:
    > A co za różnica, w jakim języku napisze się subsystem do obsługi stron
    > www?

    A zastanawiałeś się jakoś głębiej dlaczego stron www nie pisze się np. w
    asm? Przeciez to żadna różnica, nie?

    > On i tak nie ma (przynajmniej jak pracowałem nad takimi systemami,
    > to zaden z nich nie miał) bezpośredniego dostępu do bazy bankowej.

    Nawet by mi nie przyszło do glowy że ten PHP w banku ma dostęp do
    jakiejkolwiek bazy danych większej niż dyżury sprzątaczek.

    > jeśli ktos potrafi dobrze napisać interface do wyklikania przelewu, to
    > co za róznica, w jakim języku zostanie to napisane?

    Jesli potrafi dobrze to zapewne oznacza że nie w PHP. Bo ten język jest
    niebezpieczny pod każdym możliwym względem. Można tylko włożyć ogromny
    wysiłek żeby to załatać i wtedy być może "wychodzi dobrze".

  • 28. Data: 2014-03-24 19:39:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-24 10:51, Wojciech Muła wrote:
    > Sorry, ale to jest Twoje stereotypowe myślenie - że, jak PHP, to bida
    > z nędzą i studenciaki za tysiaka.

    Rynek się to nazywa. Programista PHP zazwyczaj zajmuje się gównianymi
    widokami na bazę danych i jego płaca jest adekwatna do poziomu zagadnień
    z jakimi pracuje.

    > No to mówię, że tak nie jest, że
    > można robić zaawansowane rzeczy

    PO CO? Przeciez w PHP nie znajdziesz nawet podstawowych zagadnień z
    algorytmiki w postaci godnych zaufania bibliotek. PO CO cobić w nim
    zaawansowane rzeczy? Jest niewydajny, jest popsuty pod każdym względem
    wliczając w to fundamenty języka, jest prawie niedebugowalny, nie
    posiada żadnego wsparcia ani gwarancji ze znowu czegoś nie spieprzą
    bardziej w nastepnej wersji. PO CO?

    >, które piszą nieźli programiści i robią
    > to na tyle dobrze, że klienci są skłonni płacić sporą kasę, także
    > za support.

    Klient statystycznie to idiota. Nie wyobrażam sobie że fakt zakupu
    produktu X przez statystycznego idiotę o czymkolwiek świadczył a juz na
    pewno nie o jakości produktu. Dowody wszedzie wokół Ciebie

  • 29. Data: 2014-03-24 20:06:58
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Monday, March 24, 2014 11:21:47 AM UTC+1, Stachu 'Dozzie' K. wrote:

    > Owszem, można. Znam jednego świetnego programistę, który pisze w PHP.
    > *Jednego*.

    A ja znam kilku. No i czego to by miało dowodzić?

> [...]
    > dla którego nie ma generatora parserów. To trochę świadczy
    > o zaawansowaniu typowych aplikacji w nim pisanych.

    Brak generatora parserów o czymkolwiek miałby świadczyć? Zaskakujący
    argument. A kiedy ostatni raz potrzebowałeś użyć takiego generatora?
    Bo ja sobie nie przypominam takiej konieczności - jak coś potrzebowałem
    parsować, to sobie napisałem parser.

    > Nie chodzi o dowód formalny czy powoływanie się na urzędowe papiery,
    > wystarczyłby bliższy opis sytuacji, w jakiej użyto tego PHP.

    To jest system backoffice, który wspiera bardzo różne procesy
    w bankach (np. obieg dokumentów, sprawy windykacyjne). No i jak
    zweryfikujesz, że nie kłamię?

    > Ale ty się migasz w najgłupszy możliwy sposób: "wiem, ale nie powiem,
    > musicie uznać mój autorytet".

    Na tym polega NDA, że nie wszystko można mówić.

    w.

  • 30. Data: 2014-03-24 20:09:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-24 20:06, Wojciech Muła wrote:
    > To jest system backoffice, który wspiera bardzo różne procesy
    > w bankach (np. obieg dokumentów, sprawy windykacyjne).

    Znaczy ze CMS?

    > Na tym polega NDA, że nie wszystko można mówić.

    Jestem ciekaw czy już nie złamaleś.