  • 1. Data: 2019-11-23 14:35:39
    Temat: Projekt ustawy wyrównujący szanse kierowców i pieszych
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    Korzystając z okazji, że zgromadziło się tutaj grono najznamienitszych
    prawników i kierowców, chciałem przedstawić moją propozycję uregulowań
    prawnych zapewniających bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych.
    Można komentować, start

    Projekt ustawy wyrównujący szanse kierowców i pieszych

    1. Pieszych obowiązuje całkowity zakaz korzystania z urządzeń
    wymagających od nich interakcji takich jak telefony, tablety, gry
    elektroniczne itp na przejściach dla pieszych.

    Sankcja: 3 dni aresztu domowego

    Uzasadnienie:

    2. Pieszy zamierzajcy przejść przez przejście musi zatrzymać się przed
    nim i poczekać 3 sekundy nim wejdzie na przejscie.

    Sankcja: 1 dzień aresztu domowego?

    Uzasadnienie:

    3. Wejście na przejście przez pieszego dozwolone jest dopiero kiedy
    wszystkie samochody zatrzymają się przed nim.

    Sankcja:

    Uzasadnienie:

    3. Pieszy z upośledzonym zmysłem wzroku lub słuchu moze przejsc przez
    przejscie tylko pod opieka przewodnika. Nie dotyczy to przejść z
    sygnalizacją świetlną i akustyczną.

    Sankcja:

    Uzasadnienie:

    4. Pieszy który zatrzymał się przed przejsciem musi rozpocząć
    korzystanie z przejscia w ciagu 3 sekund od upłynięcia czasu o którym
    mowa w pkt 2.

    Sankcja:

    Uzasadnienie:

    5 Pieszych obowiązuje całkowity zakaz zatrzymnywania i zawracania na
    przejściach z wyjątkiem przypadków wynikających z warunków ruchu.

    Sankcja:

    Uzasadnienie:

    6. Pieszy ktory przeszedł przez przejscie nie moze z niego skorzystać
    ponownie w ciagu 30 sekund włączając przebywanie w strefie bezpośrednio
    przylegającej do przejścia.

    Sankcja:

    Uzasadnienie:

    7. Pieszy musi obserwowac jezdnie i nasłuchiwać nadjeżdżających
    pojazdów. Wprowadza się okresowe kontrole tego obowiązku podczas których
    pieszy kłania się pojazdowi kontrolującemu na znak, że wypełnił
    obowiązek. Sposób sygnalizacji kontroli w rozporządzeniu.

    Sankcja: tydzień aresztu domowego, przy kolejnych wykroczeniach czas ten
    jest podwajany kazdorazowo.

    Uzasadnienie:

    8. Pieszy przechodzac przez przejscie jest zobowiazany do używania
    odzieży z elementami odblaskowymi. Szczegóły odzieży określa odpowiednie
    rozporzadzenie.

    Sankcja:

    Uzasadnienie:

  • 2. Data: 2019-11-23 15:37:21
    Od: Kviat

    W dniu 23.11.2019 o 14:35, kk pisze:
> [...]
    > wymagających od nich interakcji takich jak telefony, tablety, gry
    > elektroniczne itp na przejściach dla pieszych.

    1. Kierowców obowiązuje całkowity zakaz korzystania z urządzeń
    wymagających od nich interakcji takich jak telefony, nawigacje, tablety,
    gry elektroniczne, samochody, motocykle, traktory itp podczas jazdy.

    > Sankcja: 3 dni aresztu domowego

    Sankcja: dożywotnie odebranie prawa jazdy

    > Uzasadnienie:
    >
    > 2. Pieszy zamierzajcy przejść przez przejście musi zatrzymać się przed
    > nim i poczekać 3 sekundy nim wejdzie na przejscie.

    2. Kierowca zamierzajcy przejechać przez przejście musi zatrzymać się
    przed nim i poczekać 3 sekundy nim wjedzie na przejscie.

> [...]

    > 3. Wejście na przejście przez pieszego dozwolone jest dopiero kiedy
    > wszystkie samochody zatrzymają się przed nim.

    3. Wjazd na przejście przez kierowcę dozwolone jest dopiero kiedy
    wszyscy piesi znajdujący się na przejściu i piesi zamierzający przejść
    przez przejście przejdą.

    Głupia ta zabawa. Szybko się nudzi.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2019-11-23 19:37:46
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-11-23 o 14:35, kk pisze:

    Wykroczenie:
    Pieszy zabija/uszkadza kierowcę.

    Sankcja:
    Zabić/uszkodzić pieszego.

    Wykroczenie:
    Kierowca uszkadza/zabija pieszego.

    Sankcja:
    Zabić/uszkodzić kierowcę.

    Ciekaw jestem tych statystyk :]

    Jakby coś z tego "sensu" nie dotarło do twojego pustego łba to nie moja
    wina :]
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 4. Data: 2019-11-23 19:54:30
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-23 15:37, Kviat wrote:

    > 1. Kierowców obowiązuje całkowity zakaz korzystania z urządzeń
    > wymagających od nich interakcji takich jak telefony, ...

    ROTFL, przecież obowiązuje.

  • 5. Data: 2019-11-24 11:33:20
    Od: Kviat

    W dniu 23.11.2019 o 19:54, kk pisze:

    > ROTFL, przecież obowiązuje.

    Jesteś pewien, że masz prawo jazdy?

    "korzystania podczas jazdy z telefonu wymagającego trzymania słuchawki
    lub mikrofonu w ręku;"

    Bo widzisz, interakcja z czymś nie kończy się na trzymaniu tego czegoś w
    ręku. Sam zaproponowałeś.
    Tylko nie zrozumiałem, dlaczego podzieliłeś społeczeństwo na godnych
    interakcji z telefonem (kierowcy) i tych niegodnych (piesi).
    Nie rozumiem dlaczego kierowcy chcesz pozwolić na równoczesną interakcję
    z telefonem oraz z biegami, klimatyzacją, pedałem sprzęgła, hamulca
    (generalnie z samochodem), a pieszemu chcesz zabronić interakcji z samym
    telefonem?
    Gdy kierowca wysiada z samochodu i staje się pieszym, to chyba jest mu
    łatwiej mieć interakcję z samym telefonem, niż z telefonem i samochodem
    równocześnie, bo absorbuje go tylko telefon, a nie telefon i obsługa
    jadącej maszyny.
    Czy nie? Czy może wszyscy piesi są upośledzeni i trzeba im zabronić
    korzystania z jednego urządzenia, a kierowcy to kasta wybrańców, którzy
    jako jedyni posiedli umiejętność korzystania z kilku urządzeń
    równocześnie i dodatkowo przy tym, równocześnie, potrafią zachować
    szczególną ostrożność przed i na przejściach dla pieszych, a pieszy z
    samym telefonem już tego nie potrafi?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2019-11-24 19:14:48
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-24 11:33, Kviat wrote:

    > Jesteś pewien, że masz prawo jazdy?

    Czemu sądzisz, że mam prawo jazdy?

    > "korzystania podczas jazdy z telefonu wymagającego trzymania słuchawki
    > lub mikrofonu w ręku;"
    >
    > Bo widzisz, interakcja z czymś nie kończy się na trzymaniu tego czegoś w
    > ręku. Sam zaproponowałeś.

    Jeśli się czepiać to tak, zaproponowałem coś więcej bo tyle według mnie
    potrzeba.

    > Tylko nie zrozumiałem, dlaczego podzieliłeś społeczeństwo na godnych
    > interakcji z telefonem (kierowcy) i tych niegodnych (piesi).

    Dlatego, że problem jest z pieszymi a nie z kierowcami.

  • 7. Data: 2019-11-24 19:32:53
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-11-24 o 19:14, kk pisze:

    > Dlatego, że problem jest z pieszymi a nie z kierowcami.

    Hmm, to piesi zabijają kierowców?

  • 8. Data: 2019-11-24 21:36:35
    Od: Kviat

    W dniu 24.11.2019 o 19:14, kk pisze:

    > Dlatego, że problem jest z pieszymi a nie z kierowcami.

    Coś ci się pomyliło. Albo piszesz nieprawdę celowo.
    Tylko dlaczego miałbyś to robić? Więc pewnie ci się pomyliło.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2019-11-25 07:47:36
    Od: p...@g...com

    -- Hmm, to piesi zabijają kierowców?

    logika suwerena mowi ze pieszy jest winny bo umierajac na przejsciu pakuje suwerena
    do pierdla wiec jest ZLY :-)

  • 10. Data: 2019-11-25 16:02:41
    Od: s...@g...com

    On Saturday, 23 November 2019 07:35:45 UTC-6, kk wrote:
> [...]
    > prawników i kierowców, chciałem przedstawić moją propozycję uregulowań
    > prawnych zapewniających bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych.

    Mi sie podoba.
    Ale bardziej mi sie podoba jak konstruktywnie niezgodni z tym sa tutejsi obroncy
    pieszych.
    Pare punktow jest przeciez niekontrowersyjnych.
    Np ten o telefonach i o zatrzymywaniu sie pojazdow. Ale nikt z nich sie do tego nie
    odniosl.
    Znaczy sie zadna tam troska o zycie pieszego, zwykly trolling.

    I w sumie za to Ci Bolko dziekuje. Za obnazenie troli.