  • 31. Data: 2013-11-04 19:01:51
    Temat: Re: Przeciwaga
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Robert Wańkowski pisze:
    > Sprawa rozwiązana.
    > Będzie aktualizacja oprogramowania. Doraźnie mam ustawić przyśpieszenia
    > wszystkich osi równe.
    > Dziwne, ale pomogło.

    No i super.
    A producent to flaszkę Ci powinien postawić ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 32. Data: 2013-11-04 19:07:55
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    {ciach}

    Widzisz, to nie jest takie proste.
    Mam w interpolacji liniowej przykładowo frezowanie gwintu, albo prościej
    - zwykłe koło. Program wygenerował sekstylion odcinków aproksymujących
    pożądany kształt.
    Frezarka puszczona szybko (10k to już dla mnie b.szybko) przewija te
    odcinki jak polecenie DIR ;)
    Teoretycznie nie ma w takim programie niespodzianek. Osie zaliczą
    prędkości zgodne z sin/cos prędkości maksymalnych, żadnych szarpnięć
    prędkości, a maszyna i tak potrafi się zamyślić. Objawia się to
    zatrzymaniem i ruszeniem - taką czkawką co jakiś czas. Nic złego się nie
    dzieje z maszyną, ale takie zmiany prędkości są niepożądane z punktu
    widzenia trwałości maszyny, czasu obróbki ale też parametrów skrawania.
    Zmieniasz parametry, zmieniają Ci się uchyły/wymiary. Czasami zostaje
    prążek na powierzchni.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 33. Data: 2013-11-04 22:08:48
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-11-04 19:07, Irek N. pisze:
> [...]
    > widzenia trwałości maszyny, czasu obróbki ale też parametrów skrawania.
    > Zmieniasz parametry, zmieniają Ci się uchyły/wymiary. Czasami zostaje
    No to oznacza tylko słaby/zły interpreter programu-sterownik maszyny.
    Nawet na amatorskim MACHu takich objawów nie zauważyłem (pomijając
    czysto sprzętowe problemy przy używaniu partyzanckiego LPT).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 34. Data: 2013-11-04 23:02:28
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > No to oznacza tylko słaby/zły interpreter programu-sterownik maszyny.
    > Nawet na amatorskim MACHu takich objawów nie zauważyłem (pomijając
    > czysto sprzętowe problemy przy używaniu partyzanckiego LPT).

    Noo... a czy ja gdzieś napisałem że dobry jest? :)

    Tak na serio, z jakimi prędkościami frezujesz?

    Miłego.
    Irek.N.