  • 1. Data: 2024-03-28 15:48:44
    Temat: Przegląd po terminie
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Hej,

    Jak obecnie wygląda wykonanie przeglądu po terminie? Są jakieś dopłaty
    albo utrudnienia? Wiem że to planowali, w necie nic konkretnego nie mogę
    na ten temat znaleźć.

    Mam motocykl rozgrzebany w garażu, nie jeżdżę, a zbliża się termin
    przeglądu. Składać go na szybko, czy mogę poczekać i zrobić przegląd jak
    już będę miał zamiar jeździć (kto wie kiedy, może i za rok)?

    W zasadzie powinienem zapytać na preclu, ale tam hula wiatr, a pojazd jest
    pojazd...

    Kolejna kwestia -- sprzedaż pojazdu bez przeglądu. Mam skuter, też stoi
    rozgrzebany, będzie miał problem z przeglądem przez pękniętą owiewkę.
    Szczerze mówiąc sprzedałbym go za jakieś psie pieniądze żeby zwolnić
    miejsce, nie chcę już w niego inwestować. Przegląd jeszcze ma, ale skończy
    mu się za parę miesięcy. Chciałbym go doprowadzić do stanu używalności
    przed sprzedażą (jest parę drobiazgów do zrobienia, tylko nie mam czasu).
    Spieszyć się z tym, czy spokojnie można sprzedać skuter bez przeglądu?

    --
    Spotkali się Inteligent z AWF-u i Fizyczny z politechniki. Mieli w ramach
    wspolzawodnictwa przejsc przez mur (na wprost). Fizyczny z politechniki

  • 2. Data: 2024-03-28 15:58:58
    Temat: Re: Przegląd po terminie
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

> [...]
    > przeglądu. Składać go na szybko, czy mogę poczekać i zrobić przegląd jak
    > już będę miał zamiar jeździć (kto wie kiedy, może i za rok)?

    Dzisiaj możesz na przegląd się spóźnić nawet rok.
    Ale co będzie za rok to tylko wróżka ze szklaną kulą ci powie.

    > W zasadzie powinienem zapytać na preclu, ale tam hula wiatr, a pojazd jest
    > pojazd...

    A mogła być ciekawa dyskusja.

> [...]
    > przed sprzedażą (jest parę drobiazgów do zrobienia, tylko nie mam czasu).
    > Spieszyć się z tym, czy spokojnie można sprzedać skuter bez przeglądu?

    Sprzedać można, ale cwany kupujący może żądać zniżek większych
    nisz byłbyś w stanie mu dać. No i nie wiadomo jak to będzie
    wyglądało za jakiś czas.
    Moja rada to wymienić co trzeba i sprzedać przed sezonem
    skoro badanie jeszcze ważne.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2024-03-28 16:03:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Mar 2024 14:48:44 -0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:
    > Jak obecnie wygląda wykonanie przeglądu po terminie? Są jakieś dopłaty
    > albo utrudnienia? Wiem że to planowali, w necie nic konkretnego nie mogę
    > na ten temat znaleźć.

    Chyba nic nie zmienili.

    > Mam motocykl rozgrzebany w garażu, nie jeżdżę, a zbliża się termin
    > przeglądu. Składać go na szybko, czy mogę poczekać i zrobić przegląd jak
    > już będę miał zamiar jeździć (kto wie kiedy, może i za rok)?

    Miała byc dwukrotność, więc przy roku i tak Ci sie opłaci ...
    chyba, ze Cie policjanci złapią w drodze na przegląd ... rok po
    terminie, mandat duży.

> [...]
    > przed sprzedażą (jest parę drobiazgów do zrobienia, tylko nie mam czasu).
    > Spieszyć się z tym, czy spokojnie można sprzedać skuter bez przeglądu?

    IMO - sprzedać można, ale nabywca będzie miał potem problem.
    Bo urząd będzie chciał od niego przeglądu, a ten wymaga naprawy.

    Jak sprzedasz teraz, to mu przepiszą datę następnego przeglądu,
    jak pózniej, to będa wymagali świeżego przeglądu, nabywca musi
    zarejstrować w ciągu 30 dni, oni nie chcą zarejestrować
    bez przeglądu, albo szybko naprawi, albo ... nie wiem co wyjdzie :-)

    Zarejestrowania mu chyba odmówic nie mogą, tablice może sobie zostawić
    po tobie, może mu nowego DR nie wydadzą ... i bedzie miał problem,
    jak trzeba bedzie pojechać na przegląd, a tam diagnosta powie,
    że tymczasowy DR już nieważny i on nie może ... lepiej sprzedać teraz.

    J.

  • 4. Data: 2024-03-29 13:56:27
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2024-03-28 o 16:03, J.F pisze:

    > Chyba nic nie zmienili.

    Dodali dość wysoki mandat za jazdę pojazdem bez BT.

    --
    Pete

  • 5. Data: 2024-03-30 08:33:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-03-29 o 13:56, Pete pisze:

    > Dodali dość wysoki mandat za jazdę pojazdem bez BT.

    Ten mandat za co jest dokładnie? Sprawdź.

  • 6. Data: 2024-03-30 09:49:06
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2024-03-30 o 08:33, cef pisze:

    > Ten mandat za co jest dokładnie? Sprawdź.

    Chcesz wracać do dyskusji, czy brak BT dopuszcza pojazd do ruchu?
    Sprawdź osobiście w sądzie.

    --
    Pete

  • 7. Data: 2024-03-31 21:05:10
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-03-30 o 09:49, Pete pisze:

    > Chcesz wracać do dyskusji, czy brak BT dopuszcza pojazd do ruchu?
    > Sprawdź osobiście w sądzie.

    Nie ma takiego przepisu.

  • 8. Data: 2024-04-01 22:11:31
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 31.03.2024 o 21:05, cef pisze:

    > Nie ma takiego przepisu.

    Jakiego?

    --
    Pete

  • 9. Data: 2024-04-02 11:55:36
    Od: scobowski <s...@n...prv.pl>

    Możesz słono zapłacić, jeśli drogówka przydybie Cie na jeździe pojazdem
    bez ważnego obtp, albo, co gorsza, komuś zrobisz jakieś kuku, bo brak
    przeglądu = niedziałające OC.
    Póki nie jeździsz, nikt Ci krzywdy nie zrobi.
    Jak poskładasz do kupy - motorki na przyczepę i na przegląd - jak dotąd,
    w standardowej cenie.

    Co do handlu pojazdem bez przeglądu - ja bym, z pozycji kupującego, miał
    wątpliwości i raczej omijał - bo skoro przeglądu nie ma, to pewnie z
    jakiegos istotnego powodu. Ale nic nie stoi na przeszkodzie dać duzy
    upust od ceny rynkowej i sprzedać.

  • 10. Data: 2024-04-02 12:59:01
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Nie ma takiego równania.