  • 1. Data: 2013-01-26 00:00:12
    Temat: Przejściówka CF - PATA 44pin [2,5"]
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    Jak wiadomo CompactFlash jest logicznie zgodny z PATA, nie potrzebuje
    żadnych dodatkowych chipsetów tłumaczących - zwykłe połączenie pinów.
    O ile przejściówek CF - PATA 40 pin + power ze złącza flopa jest
    zatrzęsienie dostępnych za grosze (sam mam ze dwie nie używane), to albo
    ja źle szukam, albo nawet bardziej naturalnych, bo mających już
    zasilanie przejściówek CF - PATA 44 pin [standard dysków 2,5" PATA]
    praktycznie nie ma. Jakiś namiar na źródło takich przejściówek w
    rozsądnej cenie w PL albo prośba o wytłumaczenie, czego nie wziąłem pod
    uwagę, że nie są one sprzedawane (poza niewielkim potencjalnym
    zainteresowaniem nabywców).

    --
    /MB

  • 2. Data: 2013-01-26 00:16:35
    Temat: Re: Przejściówka CF - PATA 44pin [2,5"]
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-26 00:00, Użytkownik Michal napisał:

> [...]
    > rozsądnej cenie w PL albo prośba o wytłumaczenie, czego nie wziąłem pod
    > uwagę, że nie są one sprzedawane (poza niewielkim potencjalnym

    http://allegro.pl/katowy-adapter-przejsciowka-cf-2-5
    -ide-amiga-i2923411803.html

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2013-01-26 19:27:16
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-01-26 00:16, RadoslawF pisze:

    > http://allegro.pl/katowy-adapter-przejsciowka-cf-2-5
    -ide-amiga-i2923411803.html

    Dzięki, ale kątowa nie może być, bo to do starego laptopa robiącego za
    linuksowy terminal w którym padł mechanicznie dysk PATA. SSD nie kupi
    się bo to SATA, starego, używanego HDD 6-10 GB PATA też za bardzo nie ma
    co kupować. CF byłby idealny ale musi być przejściówka prosta.
    Szukam dalej i nie widzę :(

    --
    /MB

  • 4. Data: 2013-01-26 19:34:56
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-01-26 19:27, Michal pisze:

> [...]
    > się bo to SATA, starego, używanego HDD 6-10 GB PATA też za bardzo nie ma
    > co kupować. CF byłby idealny ale musi być przejściówka prosta.

    Chyba znalazłem:
    http://allegro.pl/compact-flash-2-5-ide-44pin-dual-a
    dapter-ssd-dysk-i2964140179.html

    Jakieś przeciwwskazania do zastosowania w celu jw? OS to desktopowy
    linux, ale raczej z minimalną ilością zapisów poza logami, więc CF
    (SandDisk Extreme III) powinien wytrzymać sensowną ilość czasu.

    BTW:
    Czy po obsadzeniu 2 kart działa to jak przezroczysty dla OSa RAID0?
    Jak tak to rewelacja.

    --
    /MB

  • 5. Data: 2013-01-26 21:27:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-26 19:34, Użytkownik Michal napisał:

    > BTW:
    > Czy po obsadzeniu 2 kart działa to jak przezroczysty dla OSa RAID0?
    > Jak tak to rewelacja.

    Raczej będzie widoczne jako dwa twarde dyski.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2013-01-26 22:54:56
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Michal" <d...@d...mailexpire.com> napisał w
    wiadomości news:ke1834$gbi$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    > ale raczej z minimalną ilością zapisów poza logami, więc CF
    > (SandDisk Extreme III) powinien wytrzymać sensowną ilość czasu.

    Jakiś czas temu próbowałem odpalić CF 4GB Trascend 133x oraz 4GB Kingston
    133x ElitePro.
    Nie udało się (Windows XP Embedded, system plików NTFS, komputer
    przemysłowy).
    Skończyło się na zakupie CF Trascend Ultra Industrial. Ta już w specyfikacji
    ma zapisane "True IDE Mode: Fixed Disk"
    Ten Sandisk może nie będzie robić problemów bo ma przełączanie w tryb True
    IDE. Standardowo po włączeniu ma ustawiany tryb PC Card ATA. I tak też były
    w laptopie widziane te "zwykłe" Trascendy i Kingstony.
    http://www.manualslib.com/manual/147818/Sandisk-Comp
    actflash-Extreme-Iii.html?page=44

    Pozdro

    --