  • 1. Data: 2013-01-25 23:46:18
    Temat: Jaki serwer?
    Od: p...@g...com

    Witajcie,

    potrzebuje serwer, który będzie służył głównie jako serwer plików w biurze dla 5,6
    komputerów. Dodatkowo będzie na nim program księgowy (subiekt oparty na bazie sql-u).
    Co polecicie? szukaj jakiejś używki na allegro (na rack-u). Nie wydaje mi się, aby do
    tego była potrzebna duża wydajność. Sieć 1Gb.

    pozdrawiam :)

  • 2. Data: 2013-01-26 01:01:57
    Temat: Re: Jaki serwer?
    Od: p...@g...com

    w biurze dla 5,6 komputer�w. Dodatkowo b�dzie na nim program ksi�gowy (subiekt
    oparty na bazie sql-u). Co polecicie? szukaj jakiej� u�ywki na allegro (na
    rack-u). Nie wydaje mi si�, aby do tego by�a potrzebna du�a wydajno��.
    Sieďż˝ 1Gb.

    > A ile masz kasy?

    Hey,

    no własnie nie wpisałem wcześniej, sorki. Nie chciałbym wydac więcej niż 1500-1600 zł
    brutto. Ten, który podałeś wydaje się być ok, ale szukam w rack-u. Która opcja mniej
    prądu ciągnie?

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2013-01-26 01:10:19
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik p...@g...com napisał:

> [...]
    zł brutto.
    > Ten, który podałeś wydaje się być ok, ale szukam w rack-u. Która

    Nowka w racku raczej bedzie drozsza niz tansza.
    Im nowsza generacja serwera tym wiecej oszczedzisz na pradzie.
    Ja po wymianie zwyklego PC co chodzil 24/dobe na nowszy oszczedzilem
    jakos 3-4 stowki na pradzie przez rok. Dozo? Malo? Biorac pod uwage, ze
    potrzebowalem wymiane kompa na wydajniejszy, a ta oszczednosc wyszla
    przypadkiem :) TO IMHO warto dolozyc do nowki nawet pare stowek, bo niby
    wiekszy wydatek, ale sie okazuje, ze w dluzszym rozliczeniu sie oplaca.
    No ale ja tu tylko o pradzie ;) Ale tak jak pisalem dochodzi support i
    gwarancja.

  • 4. Data: 2013-01-26 17:36:10
    Od: p...@g...com

    > Raczej serwis niż gwarancja.
    >
    > Serwer i 12 m-cy gwarancji - ubaw po pachy.

    chce na allegro kupic uzywanego Della lub HP, podpowiedzcie proszę co do moich
    potrzeb wystarczy. Przypominam, że to ma byc wyłącznie serwer plików (wewnątrz biura)
    oraz do subiekta (program księgowy). Nie potrzebuje stawiac na tym poczty, ftp-a i
    innych usług zewnętrznych.

  • 5. Data: 2013-01-27 02:19:51
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-01-26 01:01, p...@g...com pisze:
    > Nie chciałbym wydac więcej niż 1500-1600 zł brutto.
    Przy tym budżecie to bierz tego towera, dokup do niego zwykłą kremową
    półkę rack za 70zł, i go położysz na niej na boku. Wyjdzie taniej i
    prościej. I będzie "płytszy" niż typowy serwer rack.

    > Ten, który podałeś wydaje się być ok, ale szukam w rack-u.
    > Która opcja mniej prądu ciągnie?
    Ty się nie prądem martw, tylko tym, że rack (zwłaszcza 1U) będzie wył
    jak nieboskie stworzenie chłodzone stadem wiatraków 4cm wysokoobrotowych
    (w porównaniu do zwykłego towera)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2013-01-27 02:29:36
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-01-26 17:36, p...@g...com pisze:
> [...]
    oraz do subiekta (program księgowy).
    > Nie potrzebuje stawiac na tym poczty, ftp-a i innych usług zewnętrznych.

    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=mic
    roserver

    HP Proliant Microserver. Małe to, na półeczce rack mieszczą się obok
    siebie 2szt. Bardzo energooszczędne (~30-40W). Ma miejsca na 4 dyski
    sata + dodatkowo napęd cdrwdvd lub 5ty dysk. I nowy kosztuje grosze,
    gdzieś połowę tego co wcześniejsze propozycje. Wydajnościowo nie jest
    źle, stawiałem na nim takie rzeczy i daje radę z ruchem ponad 60MB/s po
    gigabicie.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2013-01-27 17:28:39
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik BartekK napisał:
> [...]
    > gdzieś połowę tego co wcześniejsze propozycje. Wydajnościowo nie jest
    > źle, stawiałem na nim takie rzeczy i daje radę z ruchem ponad 60MB/s po

    W przypadku tego to bym sie zastanowil, czy nie zlozyc PC-ta. Cenowo
    wyjdzie to samo, ale mozna miec lepsze parametry (procek, ram, dyski).

  • 8. Data: 2013-01-27 20:59:33
    Od: p...@g...com

    a czy w ogóle można wyciągać większy transfer niż 60MB/s jeżeli tak, to jak?

    > W przypadku tego to bym się zastanowił, czy nie złożyć PC-ta. Cenowo
    >
    > wyjdzie to samo, ale można mieć lepsze parametry (procek, ram, dyski).

    wiem, że za te same pieniądze złoże coś lepszego. ale po wielu latach prac z firmowym
    sprzętem zapomniałem o tym czym są jego awarie, zwisy czy inne problemy. Naprawdę
    wole kupić używanego della czy HP-a, bo doświadczam tego na co dzień, że ten sprzęt
    po prostu działa 24h/dobę.

    Wracając jeszcze do pytania, co jest mniej prądożerne używany serwer na rack-u, który
    hałasuje jak suszarka (będzie zamknięty w szafie - będzie ciszej?) czy ten
    microserwer?. Aha, czy ilość ramu będzie miała wpływ na ruch?

  • 9. Data: 2013-01-27 21:20:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-01-27 20:59, p...@g...com pisze:
    >(...) Aha, czy ilość ramu będzie miała wpływ na ruch?

    Ilość RAM-u ma znaczenie tylko dla SQL-a (w Twoim przypadku).
    Z Twoich postów wynika, że będzie to SQL-Express, więc też go za bardzo
    nie wystroisz tak, jak to możliwe w przypadku pełnego MS SQL.

    Zresztą Subiekt jest dość kiepsko napisany, w porównaniu choćby do
    CDN/comarch Optimy, która to działa dość dobrze przy przetwarzaniu
    server-side. Subiekt bardzo lubi ciągnąć całą bazę na stację i tam ją
    filtrować, co powoduje duży ruch po sieci.

    Dla kilku stanowisk nie ma to większego znaczenia, zresztą SQL-Express
    jest i tak zafiksowany na 5 userów, ale praktycznie każdy SQL (łącznie z
    MySQL) bardzo "lubi" RAM. Jeśli będziesz kupował nową maszynę, to bierz
    z Windowsem Foundation. Występuje on w przyrodzie wyłącznie w wersji
    64-bit, więc możesz wrzucić SQL Expr. 64 bit, do maszyny wpakować
    przynajmniej 8GB i zapomnieć o problemach. No, chyba, że Ci się baza
    zacznie rozrastać i dosięgnie limitu bezpłatnej wersji SQL-a :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 10. Data: 2013-01-28 07:01:51
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 27.01.2013 o 21:20 Adam <a...@p...onet.pl> pisze:

    > Ilość RAM-u ma znaczenie tylko dla SQL-a (w Twoim przypadku).

    Zapomniales o buforach dyskowych, sieciowych etc

    Taki np. ZFS dobrze dziala dopiero od 512MB wzwyz, a i to w zaleznosci,
    jak duza pojemnosc dyskowa obsluguje file system, bo przy kilku TB nawet
    te 0,5GB RAM okaze sie niewystarczajace.

    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.