  • 1. Data: 2013-01-25 22:02:32
    Temat: nowa płyta czy nowy komputer?
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    pada mi płyta główna. objaw jest taki że naciskam przycisk power,
    zaświecają się diody, słychać że wentylatorki i dysk startuje i...
    wszystko gaśnie. zasilacz wymieniony, bez zmian.

    płyta to jakiś gigabyte na chipsecie rs780 (mało istotna sprawa)
    natomiast procesor to AMD phenom2 b55, który ma stabilne 4 rdzenie

    Więc pytanie jest takie, czy warto kupić nową płytę pod ten procesor
    który mam, czy cały komplet płyta procesor i pamięć.

    Nie wykorzystuje komputera w taki sposób, żeby dotychczasowa
    konfiguracja była dla mnie za wolna. Jednak nie w smak mi wydać 2 stówy
    na to żeby mieć to samo, tylko bez wad. może wydać 2,3,4 razy tyle ale
    jednak mieć szybszy komputer?

    ToMasz

    PS zależy mi na tym żeby było w miarę cicho, i jak najwięcej złącz PCI

  • 2. Data: 2013-01-26 09:58:01
    Temat: Re: nowa płyta czy nowy komputer?
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:5102f2e8$0$1220$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > komputer?
    > ToMasz
    > PS zależy mi na tym żeby było w miarę cicho, i jak najwięcej złącz PCI

    Nowa płyta to pewnie nowa pamięć? Masz DDR2 czy DDR3

    No i z tymi PCI może być w nowym kompie problem... ile znaczy dużo?

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2013-01-26 10:11:51
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 26.01.2013 09:58, Irokez pisze:
> [...]
    >
    > Nowa płyta to pewnie nowa pamięć? Masz DDR2 czy DDR3
    >
    > No i z tymi PCI może być w nowym kompie problem... ile znaczy dużo?

    ddr3. Z pci jest taki problem, że jak się włoży szeroką kartę graficzną
    w pci-E, to radiator zasłania stare pci... Konieczne mi jest jedno
    gniazdo, ale daleko od pciE, natomiast jestem w stanie zapłacić więcej,
    jeśli będą 2 gniazda

    ToMasz

  • 4. Data: 2013-01-26 10:34:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.01.2013 22:02, ToMasz pisze:
    > pada mi płyta główna. objaw jest taki że naciskam przycisk power,
    > zaświecają się diody, słychać że wentylatorki i dysk startuje i...
    > wszystko gaśnie. zasilacz wymieniony, bez zmian.

    Obejrzyj kondensatory. Mój stary ASROCK po 5 latach dorobił się jednego
    lekko spuchniętego (dopiero po wyjęciu z obudowy zauważyłem) i po
    wymianie działa ślicznie.

    [ciach]

    > PS zależy mi na tym żeby było w miarę cicho, i jak najwięcej złącz PCI

    Polecam stronę Komputronika - mają bardzo dobrą wyszukiwarkę wg żądanych
    cech.

  • 5. Data: 2013-01-26 21:01:06
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Więc pytanie jest takie, czy warto kupić nową płytę pod ten procesor
    > który mam, czy cały komplet płyta procesor i pamięć.

    A nie lepiej na razie skoro brak funduszy kupić za grosze używaną do
    której będzie pasowało wszystko z zepsutej?

  • 6. Data: 2013-01-26 23:14:21
    Od: "maX" <a...@i...pl>

> [...]
    wiadomości news:5102f2e8$0$1220$65785112@news.neostrada.pl...
    > Nie wykorzystuje komputera w taki sposób, żeby dotychczasowa konfiguracja

    Skoro komp jest wystarczająco szybki...

    > Jednak nie w smak mi wydać 2 stówy na to żeby mieć to samo, tylko bez wad.
    > może wydać 2,3,4 razy tyle ale jednak mieć szybszy komputer?

    ... to po co dopłacać 2, 3, 4 razy tyle żeby mieć szybszy?

    > PS zależy mi na tym żeby było w miarę cicho

    Tu raczej Intel, nawet boxowe wentyle są dość ciche.

    > i jak najwięcej złącz PCI

    To jednak AMD, Intel wycina stare PCI, niektóre płyty s1155 nie mają ich już
    wogóle (podczas gdy na AM3+ nawet IDE można jeszcze czasem znaleźć).

    Ale wymiana samej płyty wcale nie oznacza że będziesz miał to samo. Albowiem
    nowa płyta może oznaczać m.in.:
    a) SATA3
    b) USB3
    c) możliwość instalacji Bulldozerów

  • 7. Data: 2013-01-27 00:16:52
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik maX napisał:

    > c) możliwość instalacji Bulldozerów

    Co to? Tak w skrocie?

    d) moze sie okazac, ze bedzie zarl mniej pradu.

  • 8. Data: 2013-01-27 10:48:16
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Mr Misio" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Co to? Tak w skrocie?

    Jak to stara płyta na chipsecie 780 to jeśli nie wydali do niej nowego biosu
    to może nie wspierać procesorów AM3+ (FX). Pozatym może mieć inne
    oganiczenia - np. brak obsługi procesorów 6-rdzeniowych lub brak obsługi
    procesorów z TDP wyższym niż 95W. Nowa płyta może nie mieć już tych
    ograniczeń.

    > d) moze sie okazac, ze bedzie zarl mniej pradu.

    Tu akurat niekoniecznie (biorąc pod uwagę powyższe nowa płyta może równie
    dobrze ciągnąć więcej prądu niz stara), z tym że to i tak CPU i GPU są
    głównymi prądożercami.

  • 9. Data: 2013-02-01 08:04:48
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-01-26 10:11, *ToMasz* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
> [...]
    > w pci-E, to radiator zasłania stare pci... Konieczne mi jest jedno
    > gniazdo, ale daleko od pciE, natomiast jestem w stanie zapłacić więcej,

    Trochę pewnie po czasie, ale właśnie montuję sprzęt na takiej płycie -
    powinna pasować :)
    http://www.proline.pl/?p=PLYASRAM30055

    Pozdrawiam - Mirek
    --