  • 1. Data: 2019-06-27 16:02:20
    Temat: Przejściówka HDMI>VGA - jakie Wasze doświadczenia?
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Jakie macie doświadczenia z tego typu przejściówkami? Jakiej jakości to
    generuje obraz po stronie analogowej? Zakłócenia, inne problemy?

    https://allegro.pl/oferta/przejsciowka-adapter-konwe
    rter-hdmi-na-vga-audio-7812065307

    Sprawa wygląda całkiem dobrze przynajmniej tu:
    https://www.youtube.com/watch?v=izfrL11thUU

    --
    t0maszek

  • 2. Data: 2019-06-27 18:35:37
    Od: ń <...@...n>

    A to z laptopa czy stacjonarki?
    Na jakiś stary rzutnik z wejściem VGA?
    Może prościej drugą kartę graficzną dołożyć?
    Z wyjściami komponentowymi do kompletu.

    Kiedyś miałem odwrotny problem: jak do lapka dołożyć wyjście cyfrowe (DVI).
    Nabyłem kartę PCMCIA będącą osobną grafiką.
    Teoretycznie działało, rozdzielczość była OK, ale za to lagi i mała częstotliwość
    ramki.
    Więc od tego ostatniego zacząłbym sprawdzanie: czy przenosi @60Hz i jakie ma lagi
    (głównie na ruchy myszą).

  • 3. Data: 2019-06-28 12:38:13
    Od: Tomaszek <t...@t...org>

    W dniu 2019-06-27 o 18:35, ń pisze:
    > A to z laptopa czy stacjonarki?
    > Na jakiś stary rzutnik z wejściem VGA?
    > Może prościej drugą kartę graficzną dołożyć?
    > Z wyjściami komponentowymi do kompletu.

    Nie. Ma być do wielu zastosowań. Np. serwisowych. Mam stary dogorywający
    monitor CRT i drugi psujący się LCD (pada matryca) Nie chcę katować
    swojego podstawowego monitora włączaniem i wyłączaniem. A niektóre kompy
    z nowymi kartami mają już tylko HDMI, stąd pomysł

    > Więc od tego ostatniego zacząłbym sprawdzanie: czy przenosi @60Hz i
    > jakie ma lagi (głównie na ruchy myszą).

    Powiedzmy, że to drugorzędny problem, ale miło byłoby, żeby go nie było;)

    --
    t0maszek

  • 4. Data: 2019-06-28 13:02:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 28 Jun 2019 12:38:13 +0200, Tomaszek napisał(a):

    > Mam stary dogorywający
    > monitor CRT i drugi psujący się LCD (pada matryca) Nie chcę katować
    > swojego podstawowego monitora włączaniem i wyłączaniem.

    Zamiast szukać przejściówki, pora kupić monitor. Nie musi być zaraz
    nowy, kup na Allegro używkę. Nigdy w życiu nie kupiłem nówki i żyję a
    monitor, któryś z kolei i za grosze, mam całkiem OK.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2019-06-28 13:37:37
    Od: Tomaszek <t...@t...org>

    > Zamiast szukać przejściówki, pora kupić monitor. Nie musi być zaraz
    > nowy, kup na Allegro używkę. Nigdy w życiu nie kupiłem nówki i żyję a
    > monitor, któryś z kolei i za grosze, mam całkiem OK.

    Nie:) Nie łotdom:) Dopóki nie padnie CRT to nie wyląduje na
    elektrozłomie:) Chce zobaczyć ile pociągnie. To Daytek z 2001 roku nigdy
    nie naprawiany, coś tam piszczy, coś tam świszczy jak się nagrzewa (jak
    się nagrzeje to też świszczy ale inaczej, ale też świszczy;) Ciekawy
    jestem po prostu ile pociągnie. Dlatego zostanie zakupiona przejściówka
    przekraczająca zapewne wartość monitora:)
    Kasa to nie problem, jak kupię to nówkę sztukę, ale najpierw ten musi
    kopyta wyciągnąć:)
    Każdy ma swoje odchyły:)

    --
    t0maszek

  • 6. Data: 2019-06-28 13:44:34
    Od: zhbick <...@m...pl>

    W dniu 2019-06-28 o 13:37, Tomaszek pisze:

    > Nie:) Nie łotdom:) Dopóki nie padnie CRT to nie wyląduje na
    > elektrozłomie:) Chce zobaczyć ile pociągnie.

    Też tak miałem :). Kup kartę graficzną z D-sub i umieść w dostępnym
    slocie PCI-E

  • 7. Data: 2019-06-28 13:51:46
    Od: Tomaszek <t...@t...org>

    W dniu 2019-06-28 o 13:44, zhbick pisze:

    > Też tak miałem :). Kup kartę graficzną z D-sub i umieść w dostępnym
    > slocie PCI-E

    Jakbyś przeczytał mój pierwszy post to byś wiedział. Ja chcę móc
    podłączyć pod CRT wszystko co mi w ręce wpadnie. Kompa będę serwisował
    znajomym czy coś:) I też pod CRT nawet jak ma HDMI. Łapiesz klimat? ;)
    Wszystkie karty w __moich__ komputerach, które mam mają HDMI i muszą
    mieć D-SUB;)

    --
    t0maszek

  • 8. Data: 2019-06-28 14:00:28
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 28 Jun 2019 13:37:37 +0200, Tomaszek wrote:
    > Nie:) Nie łotdom:) Dopóki nie padnie CRT to nie wyląduje na
    > elektrozłomie:) Chce zobaczyć ile pociągnie.

    No to zbij budę z kilku desek i przerób monitor na zestaw arcade dla
    dzieci (swoich lub cudzych). To jedno z niewielu zastosowań, gdzie CRT ma
    jeszcze sens. Bawienie się przejściówką do zaprzęgnięcia CRT w serwisie
    komputerowym to trochę jak domontowanie dziadkowi z hospicjum silnika do
    wózka żeby za taxi robił.

    Mateusz

  • 9. Data: 2019-06-28 16:10:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 28 Jun 2019 13:37:37 +0200, Tomaszek napisał(a):

    > Nie:) Nie łotdom:)

    Weź odpuść :) Ze 3 lata temu pożegnałem z bólem serca swój świetny NEC
    FE1250... Parę razy udało się naprawić ale niestety, ostatni chochlik
    nie dał się odnaleźć a monitor przestał reagować pozytywnie na klapsy.
    Jakiś czas trwało zanim się przyzwyczaiłem do plaskacza ale dało radę :)
    Musiałem ludzi wołać do pomocy żeby mi znieśli do samochodu, taki
    ciężar. No i pojechał na złom. Ale za to ile teraz miejsca na biurku! :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2019-06-28 16:23:11
    Od: Tomaszek <t...@t...org>

    > Weź odpuść :)

    Ale zrozum. 2001 rok i działa:) Ta przejściówka co ją nabyć zamierzam
    pewnie się zepsuje po roku albo i po miesiącu;) A to będzie działać:)
    Nie łotdom i koniec;)

    --
    t0maszek