  • 1. Data: 2009-03-26 21:14:26
    Temat: Przekazanie sygnału analogowego z wirującego koła
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Cześć,

    szukam sposobu na przekazanie sygnału analogowego z obracającej się
    platformy, myślę że max. 2-3 obr/s to maksimum. Mam sygnał z fotodiody
    na końcu interferometru Sagnac'a (pasmo jakieś kHz, setki mV) i chcę go
    wyciągnąć na zewnątrz, najlepiej analogowo. Widzę takie rozwiązania:
    - kontakt przez styk gdzieś na tarczy, odbiór przy pomocy 'szczotek'
    - konwersja u/f -> f/u przez migającego leda
    - konwersja sygnału z fotodiody na światło leda widzialnego (+jakaś
    elektronika do liniowości sygnał-światło) i odbiór fotodidą - wszystko
    zamocowane na osi platformy
    - ADC i wysłanie przez bluetooth, ale tego chciałbym uniknąć
    - przetwornik u/f -> f/u i transmisja ultradźwiękami, ale czy są
    przetworniki mające dostateczne pasmo?
    - j.w. tyle, że RF i demodulacja np. PLL po za platformą

    Czy macie jakieś inne pomysły? Zależy mi na prostocie ;) W sumie mam pod
    ręką wszystkie potrzebne graty do budowy dowolnego rozwiązana na w/w
    liście ale może coś ładniejszego da się zmajstrować.

    --
    Filip.

  • 2. Data: 2009-03-26 21:32:43
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>

    Filip Ozimek pisze:
    > Czy macie jakieś inne pomysły? Zależy mi na prostocie

    Selsyn skomplikowany nie jest. W końcu jest to urządzenie analogowe.

  • 3. Data: 2009-03-26 21:38:15
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > na końcu interferometru Sagnac'a (pasmo jakieś kHz, setki mV) i chcę go
    > wyciągnąć na zewnątrz, najlepiej analogowo.

    Rozważ zastosowanie wirującego transformatora ze starego magnetowidu.

    Paweł

  • 4. Data: 2009-03-26 21:39:29
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Filip Ozimek napisał:

    > Czy macie jakieś inne pomysły? Zależy mi na prostocie ;) W sumie mam pod
    > ręką wszystkie potrzebne graty do budowy dowolnego rozwiązana na w/w
    > liście ale może coś ładniejszego da się zmajstrować.

    Może jeszcze transformator wirujący taki jak w bębnie głowic wizyjnych w
    magnetowidach. Może dałoby się wykorzystać cały napęd bębna do kręcenia
    tym interferometrem.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 5. Data: 2009-03-26 21:40:22
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Paweł napisał:
    > Rozważ zastosowanie wirującego transformatora ze starego magnetowidu.

    Hehe. Wpadliśmy na to samo :-)

  • 6. Data: 2009-03-26 21:46:22
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Grzegorz Kurczyk pisze:

    > Może jeszcze transformator wirujący taki jak w bębnie głowic wizyjnych w
    > magnetowidach. Może dałoby się wykorzystać cały napęd bębna do kręcenia
    > tym interferometrem.

    Taki transformator chyba nie przeniesie całego pasma, pasmo kHz miałem
    na myśli DC-10kHz.

    --
    Filip.

  • 7. Data: 2009-03-26 22:21:34
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    > Taki transformator chyba nie przeniesie całego pasma, pasmo kHz
    > miałem na myśli DC-10kHz.

    Trzeba zrobić tak jak w magnetowidzie.
    analog->U/f->trafo->f/U->analog

    Transformator w magnetowidzie pracuje oryginalnie przy częstotliwości
    kilu MHz.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 8. Data: 2009-03-26 22:58:17
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Trzeba zrobić tak jak w magnetowidzie.
    > analog->U/f->trafo->f/U->analog

    To w praktyce będzie dość skomplikowane i nieliniowe.
    Myślę, że najprościej będzie zastosować kluczujący generator o stałej
    częstotliwości i taki modulator jak był w układzie UL1042. Ewentualnie
    można też zrobić coś takiego na czterech kluczach analogowych.
    Po drugiej stronie transformatora wystarczy zwykły prostownik lub
    bardziej naukowo mówiąc detektor AM.

    Paweł

  • 9. Data: 2009-03-27 01:22:54
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > szukam sposobu na przekazanie sygnału analogowego z obracającej się
    > platformy, myślę że max. 2-3 obr/s to maksimum. Mam sygnał z fotodiody

    Urobisz się po łokcie kalibrując to stanowisko. Jak ma być od razu dobrze,
    to transmituj sygnał cyfrowy.
    K.

  • 10. Data: 2009-03-27 06:45:15
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyciągnąć na zewnątrz, najlepiej analogowo. Widzę takie rozwiązania:
    > - kontakt przez styk gdzieś na tarczy, odbiór przy pomocy 'szczotek'

    IMHO odpada przy takim paśmie.

    > - konwersja u/f -> f/u przez migającego leda

    Wyjdzie z tego spora częstotliwość do przeniesienia.

    > - konwersja sygnału z fotodiody na światło leda widzialnego (+jakaś
    > elektronika do liniowości sygnał-światło) i odbiór fotodidą - wszystko
    > zamocowane na osi platformy

    Będzie "pływać" przy obrocie.

> [...]
    > ręką wszystkie potrzebne graty do budowy dowolnego rozwiązana na w/w
    > liście ale może coś ładniejszego da się zmajstrować.

    Ja bym dał a/d w uP (np. Atmleku ;) i optyczną transmisję cyforwą do drugiego
    mikroporocesora.