  • 1. Data: 2009-03-26 15:39:54
    Temat: maszt i antena
    Od: bdronka <"[bok"@torama.pl>

    Witam!

    Proszę o porade, jak mozna (choc troche) zabezpieczyć AP którego chce
    powiesić na maszcie. Maszt metalowy, uziemiony.

    Mam kilka pytań:
    - czy przewód powinien być ekranowany czy nie?
    - słyszałem że duże napięcie elektrostatyczne może powodować uderzający
    np snieg, może zatem warto kabel wpuścić w rurke plastikową taka np od
    kanalizacji fi 40,
    z tym że zwiększy to powierzchnie...jeśli miałoby się wytworzyć napięcie
    elektrostatyczne, to im wieksza powierzchnia tym większe napięcie tarcia...

    u góry dla zwiększenia bezpieczeństwa chce założyć APC ProtectNEt.
    Trzeba tam dociągnąć uziemienie, np z gniazdka. Ciężko o przewód
    jednożyłowy zewnętrzny, czy może to być przewód sieciowy nieekranowany?
    połączyłbym wtedy 8 żył w "jedną" poskręcaną.

    pozdrawiam i dziękuję za podpowiedz!

  • 2. Data: 2009-03-26 15:59:09
    Temat: Re: maszt i antena
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    bdronka pisze:
> [...]
    > jednożyłowy zewnętrzny, czy może to być przewód sieciowy
    > nieekranowany?
    > połączyłbym wtedy 8 żył w "jedną" poskręcaną.

    PoE do AP, skrętka ekranowana (zewnętrzna) podłączona w jednym miejscu
    do [uziemionego] masztu, odgromnik na kablu do anteny (i jeśli antena
    nie jest uziemiona, odgromnik uziemić do masztu).

    Poza tym NTG.

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 3. Data: 2009-03-26 16:06:28
    Od: bdronka <"[bok"@torama.pl>

> [...]
    > do [uziemionego] masztu, odgromnik na kablu do anteny (i jeśli antena
    > nie jest uziemiona, odgromnik uziemić do masztu).

    wydaje mi się że ta:)
    w końcu elektronika - a tu są hobbyści co duuuzo wiedza:)

    jedno mam pytanie...odgromnik uziemić do masztu? na pewno? a nie
    pociągnąć kabel zerujący np z gniazdka?

    pozdrawiam!

  • 4. Data: 2009-03-26 16:35:17
    Od: bdronka <"[bok"@torama.pl>

    co sądzicie o takim rozwiązaniu:

    cała antena razem z AP przyręcona do masztu przez teflonową odskocznie?
    (zeby nic nie łączyło sie z samym masztem)
    do anteny i AP uziemienie z dołu podłączone do przewódu do PE.

  • 5. Data: 2009-03-26 16:41:30
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    bdronka pisze:

    > wydaje mi się że ta:)
    > w końcu elektronika - a tu są hobbyści co duuuzo wiedza:)

    Właśnie. Wydaje Ci się ;)

    > jedno mam pytanie...odgromnik uziemić do masztu? na pewno? a nie
    > pociągnąć kabel zerujący np z gniazdka?

    Antena będzie przykręcona do masztu, więc będzie uziemiona. Teraz
    odgromnik podłączysz do 0, a masa odgromnika jest podłączona do
    uziemionego masztu (przez kabel i antenę). Więc pomysł z 0 IMHO jest
    porażkowy.

    m.

  • 6. Data: 2009-03-26 17:02:23
    Od: KK <kakr77_skasuj_to_@_o2.pl>

    > jedno mam pytanie...odgromnik uziemić do masztu? na pewno? a nie
    > pociągnąć kabel zerujący np z gniazdka?

    na pewno nie do gniazdka a już na pewno nie pod kabel zerujący.
    (a może myślałeś o uziemiającym?)

    Njalepiej pociągnij kabelek 4mm2 i wbij szpilkę 3m w ziemi :).

  • 7. Data: 2009-03-26 18:06:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bdronka" <"[bok"@torama.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odskocznie?
    > (zeby nic nie łączyło sie z samym masztem)
    > do anteny i AP uziemienie z dołu podłączone do przewódu do PE.

    Dla elektrostatyki bez roznicy, ale przyjdzie burza .. pol
    instalacji elektrycznej chcesz spalic ?

    J.

  • 8. Data: 2009-03-26 18:31:14
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

> [...]

    > (zeby nic nie łączyło sie z samym masztem)
    > do anteny i AP uziemienie z dołu podłączone do przewódu do PE.

    Strasznie się uparłeś na dociąganie tam jakiegoś uziemienia (kiepskiego
    zresztą), które nie dość, że wygeneruje Ci pętlę masy, to w przypadku
    wyładowania 1) nic nie da 2) spowoduje sprowadzenie z masztu "nieszczęścia"
    do instalacji na dole. Zabezpiecz AP lokalnie (do masztu) i dół kabla też
    lokalnie, jeśli masz na dole dostęp do jakiegoś uziemienia. Jeśli na dole
    nie masz porządnego uziemienia, to właściwie nie powinny stamtąd wychodzić
    żadne kable (bo nie istnieje dobry sposób zabezpieczenia) a w razie burzy
    pozostaje Ci wyrzucenie kabla za okno i/lub modlitwa.

    e.

  • 9. Data: 2009-03-29 01:40:21
    Od: <n...@n...com>

    > Poza tym NTG.
    >
    > Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    > Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    Te, cwaniak, wylacz se reklamy w stopce bo sam jestes NTG. I na dodatek
    frustrat...

    A.

  • 10. Data: 2009-03-29 12:52:25
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    n...@n...com pisze:

    > Te, cwaniak, wylacz se reklamy w stopce bo sam jestes NTG. I na dodatek
    > frustrat...

    Jak nie masz nic do powiedzenia w temacie, to po cholerę się odzywasz,
    trollu?

    Mogę sobie mieć w sygnaturce to co mi się podoba. A to co mam podoba mi
    się bardzo.

    m.