  • 1. Data: 2010-09-21 11:20:49
    Temat: Przekaźnik - jest zwarcie czy nie
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    Prostym miernikiem badam na ciągłość obwodu na stykach przekaźnika - nie
    wskazuje.
    Ostatnio kupionym próbnikiem sprawdziłem i wykrywa zwarcie.
    Sprawdziłem miernikiem opór i wyszło 330 omów.
    O co tu chodzi?

  • 2. Data: 2010-09-21 11:21:50
    Temat: Re: Przekaźnik - jest zwarcie czy nie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przekaźnika - nie wskazuje.
    > Ostatnio kupionym próbnikiem sprawdziłem i wykrywa zwarcie.
    > Sprawdziłem miernikiem opór i wyszło 330 omów.

    A 220 pewnie zwiera dobrze.
    Masz utlenione styki, im mniejsze napiecie i prad tym gorzej
    przewodza.

    J.

  • 3. Data: 2010-09-21 11:32:14
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    W dniu 2010-09-21 13:21, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Krzysiek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A 220 pewnie zwiera dobrze.
    > Masz utlenione styki, im mniejsze napiecie i prad tym gorzej przewodza.

    dodam że chodzi o styki zera i fazy, a przekaźnik jest całkiem nowy.

  • 4. Data: 2010-09-21 11:52:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > dodam że chodzi o styki zera i fazy, a przekaźnik jest całkiem
    > nowy.

    Luzem czy w ukladzie ?
    Moze po prostu uszkodzony, a tych 330 om to reszta ukladu ma.

    J.

  • 5. Data: 2010-09-21 12:06:06
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    W dniu 2010-09-21 13:52, J.F. pisze:

    > Luzem czy w ukladzie ?
    > Moze po prostu uszkodzony, a tych 330 om to reszta ukladu ma.

    przekaźnik jest w gnieździe i układ działa aktualnie pod napięciem
    (przełącza dwa urządzenia).
    Jakiś elektryk mi coś zmontował i w ramach edukacji rozkręciłem sobie
    puszkę, przez przypadek sprawdziłem ciągłość na fazie i zerze. Trochę
    się zdziwiłem że mi próbnik świeci...

  • 6. Data: 2010-09-21 12:24:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > sobie puszkę, przez przypadek sprawdziłem ciągłość na fazie i
    > zerze. Trochę się zdziwiłem że mi próbnik świeci...

    A probnik neonowka z jednym koncem czy inny ?

    Moze to zero malo zerowe, albo faza na szafie i sie o nia opierasz
    ?

    J.

  • 7. Data: 2010-09-21 12:57:09
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    W dniu 2010-09-21 14:24, J.F. pisze:

    > A probnik neonowka z jednym koncem czy inny ?
    >
    > Moze to zero malo zerowe, albo faza na szafie i sie o nia opierasz ?
    >
    > J.

    próbnik z jednym końcem, drugiego punktu dotyka się palcem żeby
    sprawdzić ciągłość przewodu. Bez podłączonego zasilania oczywiście :)

  • 8. Data: 2010-09-21 13:56:03
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    W dniu 2010-09-21 13:06, Krzysiek pisze:

> [...]
    > Jakiś elektryk mi coś zmontował i w ramach edukacji rozkręciłem sobie
    > puszkę, przez przypadek sprawdziłem ciągłość na fazie i zerze. Trochę

    A może po prostu jest tam jakiś układ gasika...

    --
    Pozdrawiam Miłosz.

  • 9. Data: 2010-09-22 05:47:24
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    W dniu 2010-09-21 15:56, Miłosz Skowyra pisze:

    > A może po prostu jest tam jakiś układ gasika...

    jest to zwykły przekaźnik na cewkę 230V za 18 zł. podłączony do
    zasilania, termostatu przełączającego i dwóch pomp (C.O. i C.W.U).