  • 1. Data: 2009-05-10 04:54:24
    Temat: Przełączanie więcej niż 4 konwerterów LNB
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Witam,
    Moja antena satelitarna ma 5 konwerterów, które przełączam za pomocą
    przełączników 0/12V oraz DiSEqC 4/1. Przymierzam się do zmiany tunera
    SAT, ale większość dostępnych tunerów nie ma już wyjścia 0/12V, co
    znacznie zawęża obszar poszukiwań. Próbowałem z przełącznikiem DiSEqC
    Viper 8/1, ale nie udało mi się go zmusić do współpracy z obecnym
    tunerem (tzn. obsługiwał do 4 konwerterów).
    Czy jest jakieś inne wyjście?
    Pozdrawiam,

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 2. Data: 2009-05-10 07:20:17
    Temat: Re: Przełączanie więcej niż 4 konwerterów LNB
    Od: janosik <j...@d...com.pl>

    Bartłomiej Zieliński pisze:
> [...]
    > Viper 8/1, ale nie udało mi się go zmusić do współpracy z obecnym
    > tunerem (tzn. obsługiwał do 4 konwerterów).

    Były takie przełączniki sterowane z ósmej nogi eurozłącza i to byłoby
    rozwiązanie dla Ciebie

  • 3. Data: 2009-05-10 07:45:25
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik janosik napisał:
    > Były takie przełączniki sterowane z ósmej nogi eurozłącza i to byłoby
    > rozwiązanie dla Ciebie

    No były, ale czy nie wymaga to jakiejś modyfikacji w oprogramowaniu tunera?
    Na tym wyprowadzeniu też jest 0 lub 12V, więc przełącznika nie trzeba by
    zmieniać, tylko sposób sterowania nim.
    Możliwe też, że z innym tunerem niż mój Skymax ten DiSEqC 8/1 by
    działał, albo za szybko się zniechęciłem.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 4. Data: 2009-05-10 07:55:57
    Od: Tomasz Jabłczyński <j...@i...net.pl>

    Bartłomiej Zieliński wysmarował/a:

    > Viper 8/1, ale nie udało mi się go zmusić do współpracy z obecnym
    > tunerem (tzn. obsługiwał do 4 konwerterów).

    Zdradzisz co to za tuner i jakie obsługuje standardy diseqc? Jeżeli
    tylko 1.0 to rzeczywiście max 4 konwertery.

    --
    pzdr,
    Tomek Jabłczyński ... j...@i...net.pl

  • 5. Data: 2009-05-10 11:46:44
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Tomasz Jabłczyński napisał:
    > Zdradzisz co to za tuner i jakie obsługuje standardy diseqc?

    Skymax SX771ST
    DiSEqC 1.0, 1.1, nie wiem czy 1.2

    > Jeżeli tylko 1.0 to rzeczywiście max 4 konwertery.

    To wiem, ale ten przełącznik 8/1 ma udawać obrotnicę, z tym że to mi
    właśnie nie zadziałało.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 6. Data: 2009-05-10 17:05:20
    Od: crazy <c...@g...pl>

    Bartłomiej Zieliński pisze:

    > Skymax SX771ST
    > DiSEqC 1.0, 1.1, nie wiem czy 1.2

    > To wiem, ale ten przełącznik 8/1 ma udawać obrotnicę, z tym że to mi
    > właśnie nie zadziałało.

    Jeśli zamierzasz zmienić tuner to możliwe, że będzie on mógł "ruszyć"
    ten przełącznik 8/1. Także może najpierw tuner, a później kombinowanie?

  • 7. Data: 2009-05-11 05:43:09
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Bartłomiej Zieliński pisze:

    > Skymax SX771ST
    > DiSEqC 1.0, 1.1, nie wiem czy 1.2

    > To wiem, ale ten przełącznik 8/1 ma udawać obrotnicę, z tym że to mi
    > właśnie nie zadziałało.

    napisz jeszcze jaki przełacznik.
    najczęściej spotykałem, bo jest ich mało (tych na 8)
    vipery, z którymi sa problemy.
    spinałem takie ale z ferdkami i działa, lecz nie z każdym softem,
    ale przede wszystkim chodzi o dobrze zrobiona liste.
    jak podłaczałem koledze, to się sporo nasiedzieliśmy
    przy listać by ruszyć wy od 5 - 8.
    Myślę że na skymax-ie też da rade, dawno nie widziałem i nie pamiętam
    jak wygląda program do edycji listy.
    w każdym bądź razie nic nie kombinowaliśmy z obrotnicą.
    zawsze możesz skorzystać z wy 8 euro, jak podają koledzy,
    w liście kanałów zaznaczasz na których ma się pojawić sygnał.

    pawell

  • 8. Data: 2009-05-11 14:35:20
    Od: a...@p...pl

    On Sun, 10 May 2009 09:20:17 +0200, janosik <j...@d...com.pl>
    wrote:

    >Były takie przełączniki sterowane z ósmej nogi eurozłącza i to byłoby
    >rozwiązanie dla Ciebie

    ale to wlasnie jest taki przelacznik, ktory autor (chyba) uzywa

    ale z moich obliczen, to za pomoca takiego zestawu przelacznikow, da
    sie przelaczac 8 konwerterow!

    |------------diseqc 1 -------1-4 LNB
    ------ 12 V
    |------------diseqc 2 -------5-8 LNB

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2009-05-11 14:42:39
    Temat: Re: Przełšczanie więcej niż 4 konwerterów LNB
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik a...@p...pl napisał:
    > ale to wlasnie jest taki przelacznik, ktory autor (chyba) uzywa

    Przypuszczalnie różnica między przełącznikiem 0/12V a takim ze Scart-a
    różnica jest tylko w zakończeniu kabla.

    > ale z moich obliczen, to za pomoca takiego zestawu przelacznikow, da
    > sie przelaczac 8 konwerterow!

    Tak, tylko że wystarczy mi 5 - 0/12V prowadzi do jednego bezpośrednio a
    do 4 pozostałych przez "dajseka".

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 10. Data: 2009-05-11 20:31:42
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 11 May 2009 16:42:39 +0200, Bartłomiej Zieliński
    <b...@p...gliwice.pl> wrote:

    >Tak, tylko że wystarczy mi 5 - 0/12V prowadzi do jednego bezpośrednio a
    >do 4 pozostałych przez "dajseka".

    a ja kiedys myslalem o czyms takim, aby miec 2 talerze:

    1. 100 cm + np. 4 konwertery (najpopularniejsze pozycje) + multiswitch

    2. 120-240 + 1 konwerter (do szperania po orbicie) + obrot

    Daloby sie to jakos razem spiac i obslugiwac z jednego tunera
    wykorzystujac multiswitch i obrot w wersjach diseqc?

    --
    ThinkXtra