  • 1. Data: 2010-09-01 13:37:02
    Temat: Przeniesienie numeru z telepsa do VOIPa ?
    Od: " 666" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czy możliwe jest już przeniesienie numeru z telepsa do VOIPa ?
    THX

  • 2. Data: 2010-09-01 16:31:56
    Temat: Re: Przeniesienie numeru z telepsa do VOIPa ?
    Od: "S P 1 Q X L" <SP1QXL@PL>

    W dniu 2010-09-01 15:37, 666 pisze:
    > Czy możliwe jest już przeniesienie numeru z telepsa do VOIPa ?

    Tak.

  • 3. Data: 2010-09-01 21:52:46
    Od: " 666" <j...@W...gazeta.pl>

    To teraz pytanie odwrotne:
    Załóżmy, że ten VOIP z różnych wzgledów po prau miesiącach czy latach nam sie
    juz nie będzie podobał.
    Czy da się znów przenieść "własny" numer od VOIPa do kolejnego operatora?
    THX

    -----

  • 4. Data: 2010-09-04 07:44:27
    Od: "Damian Niusy" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik " 666" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > latach nam sie
    > juz nie będzie podobał.
    > Czy da się znów przenieść "własny" numer od VOIPa do kolejnego

    Aktualnie się nie da. Ale może kiedyś będzie to możliwe.

  • 5. Data: 2010-09-04 11:51:19
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Damian Niusy <b...@p...onet.pl> wrote:

    > Aktualnie się nie da. Ale może kiedyś będzie to możliwe.

    Wrocic do TP tez sie nie da?

    a.

  • 6. Data: 2010-09-04 13:53:15
    Od: "Damian Niusy" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "S P 1 Q X L" <SP1QXL@PL> napisał w wiadomości

    > Tak.

    To ja się podepnę :)

    Mamy na linii TPSA preselekcje z Netii, to czy podczas
    przenoszenia numeru do voip-a należy najpierw wyłączyć w TPSA
    preselekcje i wypowiedzieć umowę w Netii (którą nawet nie wiem czy
    mam po wcześniej preselekcja była z Tele 2) czy można bez tego.
    Czy przy nie wyłączeniu preselekcje i przejściu z numerem na
    voip-a preselekcja będzie nadal działać ?

    Damian

  • 7. Data: 2010-09-06 09:13:13
    Od: a...@p...pl

    On Sat, 4 Sep 2010 15:53:15 +0200, "Damian Niusy"
    <b...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >Czy przy nie wyłączeniu preselekcje i przejściu z numerem na
    >voip-a preselekcja będzie nadal działać ?

    prefiks/preselekcja to mozliwosc wyboru operatora, przez ktorego chce
    sie wykonac polaczenie. Mozesz wybrac dowolnego operatora (za pomoca
    prefiksu np. 1044 lub nic, a wtedy jak masz preselekcje, to wybierze
    sie domyslny wybrany przy konfiguracji operatora), ktory ma swoje
    punkty styku w sieci TP. Ale nie zmienia to faktu, ze nadal masz
    mozliwosc dzwonienia przez swojego macierzystego operatora (prefiks
    lub tzw. preselekcja - ustalony na stale prefiks domyslny).

    Do operatora VoIP mozesz przeniesc numer z TP....- czyli de facto
    rozwiazujesz umowe z TP, ale....... nie rozwiazales umowy na
    prefiks/preselekcje z Netia. Prefiks/preselekcja jest realizowana na
    centrali TP a nie gdzies tam. Nie jest to jakis numer dostepowy, na
    ktory mozesz sie wzdzwonic i wykonac polaczenie via Netia. Netia
    rozpoznaje twoj numer i zezwala na wykonanie polaczenia i na tej
    podstawie ciebie potem kasuje. Ale nawet posiadajac ten sam numer u
    operatora VoIP nie mozesz korzystac z prefiksu/preselekcji, bo to juz
    nie sa te same warunki i nie ta sama usluga. Chociaz technicznie
    byloby to wykonalne, ale Netia musialaby zrobic sobie punkt styku z
    twoim operatorem voip i zaimplementowac wybor operatora via prefiksy
    (preselekcje)

    Chociaz pewnym rodzajem preselekcji jest Telearena we Freeconet, gdzie
    moglbys ustawic sobie "preselekcje" np. na Netie (ustawienie na
    sztywno operatora Netia przy wyborze operatora, ktorym chcialbys sie
    polaczyc, ale to juz nie jest ta sama Netia (dla ciebie).

    Ja kiedys korzystalem z Freeconet i brakowalo mi takie
    funkcjonalnosci, ze moglbym z "palca poprzez prefiks" wybrac operatora
    np. drozszego, ale pewniejszego - nie tego domyslnego w danej chwili z
    Teleareny. Brakowalo mi wogole funkcjonalnosci jakichkolwiek
    prefiksow, ktore zmienialyby jakies funkcje na "centrali" - np.
    zadzwon bez CLIP'a - #31#<numer> (wiem, ze mozna na bramce, ale nie
    wszystkie bramki maja taka funkcjonanlnosc - np. moja ; jest na stale
    wlaczony lub wylaczony).

    Wiec przenoszac numer z TP do VoIP, najlepiej wypowiedziec umowe na
    prefiks/preselekcje, aby ew. nie placic stalej oplaty (bo takowe
    czasami sa - min. np. 10-20zl (ale to zalezy od operatora i taryfy).

    Ja swoja linie (poki co) zawiesilem w TP i place 21,35 i robie sobie
    roczny "test" roznych operatorow VoIPowych. Kiedys byl Freeconet,
    Teraz jest Neofon TP, a moze za chwile jakiegos
    Voipdiscounta.........lub innego zagranicznego.

    Testuje i dochodze do wniosku takiego, ze jak chcesz miec pewnosc 100%
    (poza awaria linii kablowej), to tylko telefon na drucie lub komorka
    (z numerem stacjonarnym) lub komorkowym (ale dla dzwoniacych zawsze to
    bedzie drozej). A dopiero potem jakis VoIP. Dotyczy sie to w
    szczegolnosci firmy, no bo co to za firma, jak sie nie mozna do niej
    dodzwonic. Jak prywatnie, to wszelkie mozliwe rozwiazania sa dozwolone
    (bo zawsze jestes dostpny pod komorka - przeciez???).

    Wiec zanim sie przeniesiesz z numerem TP do VoIP to dluzszy czas
    potestuj i dopiero potem. Najlepiej zawies usluge telefoniczna w TP,
    aby VoIP z jakims tam numerem stacjonarnym, byj jedynym oknem na
    swiat. U mnie jakis czas bylo to i to, ale i tak znajomi dzwonili na
    stary numer z TP - jak zostal zablokowany (zawieszony) to sobie
    przypomnieli, ze podawalem im takze jakis inny (voip).

    --
    ThinkXtra

  • 8. Data: 2010-09-28 09:44:55
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>