  • 1. Data: 2011-08-21 22:29:41
    Temat: Przyćmiony księżyc jak UFO :-(
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    http://www.voila.pl/433/ik7dj/index.php?get=1&f=1
    Dlaczego mi nigdy nie chce na zdjęciu wyjść księżyc taki jaki jest w
    rzeczywistości?
    Dzisiaj półzaćmiony był i tak ładnie wyglądał, a na zdjeciu już inaczej :-(

    --
    animka

  • 2. Data: 2011-08-21 22:44:55
    Temat: Re: Przyćmiony księżyc jak UFO :-(
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Animka wrote in <news:j2s0st$d17$1@node2.news.atman.pl>
    > Dlaczego mi nigdy nie chce na zdjęciu wyjść księżyc taki jaki jest w
    > rzeczywistości?

    Bo uchwycenie "chmurnej otoczki" wymaga dluzszego czasu naswietlania?
    Niestety telefon komorkowy do wykonywania takich zdjec sie nie nadaje.
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Halo_around_the_Mo
    on.jpg
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 3. Data: 2011-08-22 05:19:59
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 22/08/2011 00:29, Animka wrote:
    > Dlaczego mi nigdy nie chce na zdjęciu wyjść księżyc taki jaki jest w
    > rzeczywistości?
    > Dzisiaj półzaćmiony był i tak ładnie wyglądał, a na zdjeciu już inaczej :-(

    Chodzi o to, że nie widać fazy ani mórz (plam) na Księżycu? Księżyc jest
    bardzo jasny, więc ekspozycja powinna być w ułamkach sekundy, spróbuj
    serię ekspozycji w okolicach powiedzmy 1/100 - 1/60 s.

    Ludek

  • 4. Data: 2011-08-22 07:30:38
    Od: Les <s...@p...fm>

    Może warto najpierw poszukać, a później pytać się:
    http://www.google.pl/search?source=ig&hl=pl&rlz=1G1G
    GLQ_PLPL352&q=fotografowanie+ksie%C5%BCyca&oq=fotogr
    afowanie+ksie%C5%BCyca&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl
    =132l132l0l247l1l1l0l0l0l0l0l0ll0l0

    Pozdrawiam
    Les

  • 5. Data: 2011-08-22 10:34:25
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-08-22 00:44, astro pisze:
> [...]
    >
    > Bo uchwycenie "chmurnej otoczki" wymaga dluzszego czasu naswietlania?
    > Niestety telefon komorkowy do wykonywania takich zdjec sie nie nadaje.

    Dzięki, poćwiczę przy okazji.
    Jakiś czas temu zdjęcie pełnego księżyca wyszło mi tak:
    http://www.voila.pl/359/ofbib/index.php?get=1&f=1

    --
    animka

  • 6. Data: 2011-08-22 10:37:09
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-08-22 07:19, Ludek Vasta pisze:

    > Chodzi o to, że nie widać fazy ani mórz (plam) na Księżycu? Księżyc jest
    > bardzo jasny, więc ekspozycja powinna być w ułamkach sekundy, spróbuj
    > serię ekspozycji w okolicach powiedzmy 1/100 - 1/60 s.

    Dzięki.

    --
    animka

  • 7. Data: 2011-08-22 10:45:07
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał(a):

    >Dzięki, poćwiczę przy okazji.
    >Jakiś czas temu zdjęcie pełnego księżyca wyszło mi tak:
    >http://www.voila.pl/359/ofbib/index.php?get=1&f=1

    Niefajne. Przykro mi.

  • 8. Data: 2011-08-22 14:59:36
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 21/08/2011 23:29, Animka wrote:
> [...]
    > rzeczywistości?
    > Dzisiaj półzaćmiony był i tak ładnie wyglądał, a na zdjeciu już inaczej :-(

    Bo trzeba mieć iphone w wersji conajmniej 4.

    Już nawet tutaj..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 9. Data: 2011-08-22 15:23:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-22 00:29, Animka pisze:
    > Dlaczego mi nigdy nie chce na zdjęciu wyjść księżyc taki jaki jest w
    > rzeczywistości?

    Najprościej zrobić zdjęcia dwa: to właściwe i z czasem ok. 1/100
    sekundy, a potem wkleić księżyc z drugiego zdjęcia w pierwsze.

    --
    pozdrawia Adam
    /idzie kryzys, sprzedaż spada, dział marketingu zaleca stworzyć bloga/

  • 10. Data: 2011-08-22 15:53:39
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Jakiś czas temu zdjęcie pełnego księżyca wyszło mi tak:
    > http://www.voila.pl/359/ofbib/index.php?get=1&f=1

    Sorry, ale gdybyś nie powiedziała że to księżyc to bym
    pomyślał że brudna latarnia w oddali...