  • 1. Data: 2015-03-06 12:13:09
    Temat: Pytanie Altium Designer
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Dzieńdobrywieczór,

    pytanie do ludziów używających Altium Designer.
    Dłubię ostatnio płytki w ww programie i mam drobny problemik z
    elementami z alternatywnymi pinami, to znaczy z pinami, które w
    elemencie są połączone ze sobą i mogą być wykorzystywane alternatywnie.
    Na przykład moduły USB z wyprowadzonymi RX i TX w różnych miejscach, czy
    wtykach z dwoma pinami na łącze. Nawet, jak zdefiniuję element tak, że
    te nogi są w tych samych sieciach i/lub dam padom te same numery, to
    muszę zrobić połączenie na PCB, inaczej Altium bluzga, że połączenia
    brak. Jak to zrobić, by było ładnie? Nie chodzi tu o wielokrotne masy
    czy Vdd, które muszą być podłączone, tylko faktycznie o połączenia
    alternatywne.
    Wie ktoś coś?

    Waldek

  • 2. Data: 2015-03-06 13:07:56
    Temat: Re: Pytanie Altium Designer
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-03-06 o 12:13, Waldemar pisze:
> [...]
    > brak. Jak to zrobić, by było ładnie? Nie chodzi tu o wielokrotne masy
    > czy Vdd, które muszą być podłączone, tylko faktycznie o połączenia

    Obawiam się, że to nie tak działa. Piny alternatywne to są do obsługi
    różnych obudów (np qfp i bga). Jak już, to w opisie pinu piszesz, że to
    może być to albo tamto, ale na etapie rysowania schematu łączysz do
    odpowiedniej nogi. Przynajmniej w tej wersji co ja mam (09), ale może o
    czymś nie wiem.

    Pozdrawiam

    DD

  • 3. Data: 2015-03-06 13:48:34
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 06.03.2015 um 13:07 schrieb Dariusz Dorochowicz:

> [...]
    > może być to albo tamto, ale na etapie rysowania schematu łączysz do
    > odpowiedniej nogi. Przynajmniej w tej wersji co ja mam (09), ale może o

    Tak na razie robię. Ale czasem jest to upierdliwe, bo na przykład przy
    rutowaniu okazuje się, że część ścieżek lepiej podłączyć np. do pinu 10,
    a inne do pinu 18. I są wtedy w różnych sieciach. Jak powiem, że są w
    tej samej sieci, to Altium chce połączenia pinów 10 i 18 na PCB. Da się,
    ale jest to trochę ch...aotyczne. Chciałbym na etapie robienia
    biblioteki móc zdefiniować, że w danym elemencie między pinami np 10 i
    18 jest kawałek drutu.

    Waldek

  • 4. Data: 2015-03-06 14:17:59
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 6 marca 2015 12:13:13 UTC+1 użytkownik Waldemar napisał:
> [...]
    > brak. Jak to zrobić, by było ładnie? Nie chodzi tu o wielokrotne masy
    > czy Vdd, które muszą być podłączone, tylko faktycznie o połączenia

    Czytam powyższe raz, drugi, trzeci.. i za cholerę nie wiem o co Ci chodzi :(
    Wrzuć malunek, będzie łatwiej coś doradzić.

  • 5. Data: 2015-03-06 14:39:25
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-03-06 o 13:48, Waldemar pisze:

> [...]
    > ale jest to trochę ch...aotyczne. Chciałbym na etapie robienia
    > biblioteki móc zdefiniować, że w danym elemencie między pinami np 10 i

    No to ja z tym walczę na etapie schematu, ale może faktycznie coś z tym
    się da zrobić? Tyle, że ja zwykle mam układy w których różne
    funkcjonalności się nie pokrywają dokładnie, tzn na jednym jest możliwy
    jeden zestaw sygnałów, na innym inny, chociaż część z nich się pokrywa.
    Znaczy się uC, nie FPGA ;)
    Tak sobie myślę, że coś tam kiedyś było nie o alternatywnych pinach, ale
    o doborze alternatywnych części układu (typu wybór bramki w scalaku) -
    może to się nada, ale ja z tym nigdy nic nie robiłem, to tylko pomysł
    dalszego szukania.

    Pozdrawiam

    DD

  • 6. Data: 2015-03-06 15:22:46
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-03-06 o 14:39, Dariusz Dorochowicz pisze:

> [...]
    > o doborze alternatywnych części układu (typu wybór bramki w scalaku) -
    > może to się nada, ale ja z tym nigdy nic nie robiłem, to tylko pomysł

    Jeszcze nie patrzyłem jak o działa, ale we właściwościach elementu (w
    edytorze PCB) możesz zaznaczyć "enable pin swaps" i "enable part swaps"
    to może być to o co chodzi. Zaraz spróbuję z ciekawości.

    Pozdrawiam

    DD

  • 7. Data: 2015-03-06 18:25:29
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Chciałbym na etapie robienia
    > biblioteki móc zdefiniować, że w danym elemencie między pinami np 10 i
    > 18 jest kawałek drutu.
    Altuma porzuciłem na rzecz kicad-a i tam jak tworzę element w biblotece
    po prostu robię ścieszkę, problemem mogą być warstwy, bo wtedy trzeba
    poprawiać biblotekę, ale tam to jest łatwe.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 8. Data: 2015-03-09 12:09:12
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 06.03.2015 um 14:17 schrieb s...@g...com:

    > Czytam powyższe raz, drugi, trzeci.. i za cholerę nie wiem o co Ci chodzi :(
    > Wrzuć malunek, będzie łatwiej coś doradzić.

    Z malunkami różnie tu bywa, a eksterytorialnych dropboxów nie używam,
    więc spróbuję jeszcze raz.

    Mamy na przykład element w obudowie TO3, choćby staruszek 2N3055. Ma
    mocowanie na dwie śruby, oba punkty to kolektor, jeden i ten sam.
    Zrobiłem schemat na czymś takim i go rutuję. Przy rutowaniu wychodzi, że
    część elementów wygodniej jest podłączyć do jednej strony, a inne do
    drugiej. Sieć łączy się przez obudowę tranzystora. Altium mi na to nie
    pozwala, chyba, że połączę oba punkty na PCB. Taką sytuację mam też w
    przypadku gotowych modułów (choćby popularny Pololu USB-RS232), czy też
    coponiektórych gniazd.
    To, co mnie aktualnie upiernicza to zaciski śrubowe. Pojedyncze zaciski
    mają dwie nogi rozstawione o 200mil. Wygodniej by mi było, gdybym nie
    musiał robić połączenia na PCB między tymi nogami, ale Altium mnie do
    tego zmusza.

    Waldek

  • 9. Data: 2015-03-09 20:45:22
    Od: m...@g...com

> [...]
    > mają dwie nogi rozstawione o 200mil. Wygodniej by mi było, gdybym nie
    > musiał robić połączenia na PCB między tymi nogami, ale Altium mnie do

    Czy to przypadkiem nie rozwiązuje problemu?

    Use this field to provide a jumper connection identification number (range of 1 -
    1000) to the pad when you are using a jumper connection on the PCB. A jumper
    connection uses a wire to physically connect pads on a PCB, and not using tracks or
    electrical objects on the board. The Jumper ID value tells Altium Designer which pads
    to treat as 'connected'. A jumper connection can only be created amongst the pads
    within a component footprint. The pads used must use the same Jumper ID value and
    must also share the same net. A jumper connection is shown as a curved connection
    line in the PCB Editor.

    2m

  • 10. Data: 2015-03-09 21:03:36
    Od: 2m <m...@g...com>