  • 11. Data: 2011-04-12 09:40:59
    Temat: Re: Pytanie laika
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Bartosz Feński aka fEnIo" <f...@d...org> napisał w
    wiadomości news:slrniq6htb.71d.fenio@serwer.fenski.pl...

    >>> 2. ustawiasz TTL u siebie na 1 minutę
    >>> 3. zmieniasz DNSy na swoje (ale cały czas wskazują na "stareIP"
    >>> 4. czekasz ponad dobę, żeby wszyscy widzieli twoje DNSy

    > rsync sprawę ogarnie. Tylko to wszystko porady dla kogoś kto ma trochę
    > więcej niż hosting. Obawiam się, że wątkotwórca ma dostęp do czegoś ala
    > webmin+ftp i guzik ma z tych wszystkich elastycznych usprawnień.

    Dokładnie. Nic więcej.

    > Nawet spory, dynamiczny serwis można przerzucić z praktycznie
    > pomijalnym downtimem pod warunkiem, że ma się roota w obu
    > lokalizacjach. No i pasi też aktualny serwer mieć dostępny przez kilka dni
    > po migracji. Z mojego doświadczenia to mimo ustawienia TTL na minutę
    > jeszcze po 2-3 dniach trafiają hity na starą lokalizację, więc warto je
    > przekierować via jakiś rinetd czy inne haproxy.

    To nie jest problem jeśli oba serwisy mogą funkcjonować jakiś czas
    jednocześnie.

  • 12. Data: 2011-04-12 17:17:05
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule MC napisał(a):

    >>> 2. Wyłączasz na chwilę, żeby przegrać dane.
    >>> 3. Na starym hostingu dajesz przekierowanie na nowy hosting.

    > Dokładnie. Nic więcej.

    No to pole manewru masz sporo ograniczone.

    > To nie jest problem jeśli oba serwisy mogą funkcjonować jakiś czas
    > jednocześnie.

    No tylko ja miałem na myśli zwykły redirect ze starej lokalizacji na nową,
    a nie działanie serwisu w dwóch miejscach. To zazwyczaj nie jest możliwe,
    bo pod spodem jest baza, która musi zachować integralność.

    Może po prostu pochwal się co to za serwis i może ktoś doradzi co zrobić na
    przyszłość. Inaczej przenosi się jakieś gówniane stronki gdzie downtime nie
    jest jakimś problemem, a inaczej serwisy gdzie downtime to przestój firmy.

    Jeśli to strona gdzie godzina przestoju to straszny ból i strata kasy to
    może po prostu czas pomyśleć o postawieniu tego tam gdzie ma się roota
    choćby to był VPS zamiast hostingu.

    pozdr,
    fEnIo

    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

  • 13. Data: 2011-04-12 18:05:30
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-04-12 11:40, MC pisze:
> [...]
    >>> 2. Wyłączasz na chwilę, żeby przegrać dane.
    >>> 3. Na starym hostingu dajesz przekierowanie na nowy hosting.

    w wielu hostingach jest jakiś panel. Jeżeli będzie to cPanel to nie
    widzę problemu edycji rekordów DNS - wielu to udostępnia - w tym ja :)

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 14. Data: 2011-04-12 18:13:27
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule crazy bejbi napisał(a):

    > w wielu hostingach jest jakiś panel. Jeżeli będzie to cPanel to nie
    > widzę problemu edycji rekordów DNS - wielu to udostępnia - w tym ja :)

    A resztę wątku czytałeś? TPSA na przykład ma TTL w głębokim poważaniu
    i Twój panel do edycji DNS nic nie zmienia ;P

    pozdr,
    fEnIo

  • 15. Data: 2011-04-12 19:11:45
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-04-12 20:13, Bartosz Feński aka fEnIo pisze:

    > A resztę wątku czytałeś? TPSA na przykład ma TTL w głębokim poważaniu
    > i Twój panel do edycji DNS nic nie zmienia ;P

    oczywiście - ale na to nic nie poradzisz. ale zamiast mówić, że nic nie
    da się zrobić można minimalizować downtime serwisu. Po pierwsze nie samą
    tepsą człowiek żyje, a po drugie zawsze można np. kupić tepsę i zmienić
    zasady działania ich dnsów :)

    Wojtek

  • 16. Data: 2011-04-12 19:40:47
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

> [...]
    > da się zrobić można minimalizować downtime serwisu. Po pierwsze nie samą
    > tepsą człowiek żyje, a po drugie zawsze można np. kupić tepsę i zmienić

    No tak. Myślę, że twórcę wątku stać na kupienie tepsy skoro nie stać go
    nawet na VPSa ;)

    pozdr,
    fEnIo

  • 17. Data: 2011-04-12 20:04:09
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-04-12 21:40, Bartosz Feński aka fEnIo pisze:

    > No tak. Myślę, że twórcę wątku stać na kupienie tepsy skoro nie stać go
    > nawet na VPSa ;)

    myślałem o Tobie bardziej z tym kupieniem ;)

    Wojtek

  • 18. Data: 2011-04-12 20:14:06
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    > myślałem o Tobie bardziej z tym kupieniem ;)

    Ja swojego debetu i kredytówek nie ogarniam, a co dopiero taką studnię bez
    dna jak TPSA ;P

    pozdr,
    fEnIo

  • 19. Data: 2011-04-14 09:45:10
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-04-12, o godz. 19:17:05
    Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org> napisał(a):

> [...]
    > nową, a nie działanie serwisu w dwóch miejscach. To zazwyczaj nie
    > jest możliwe, bo pod spodem jest baza, która musi zachować

    Ale przecież zwykle baza nie musi być na tym samym hoście co serwis i
    to załatwia problem spójności danych. A czy do bazy będą lecieć
    zapytania ze starego czy nowego serwera to zwykle obojętne.

    Zdrówko