  • 1. Data: 2011-10-17 12:44:10
    Temat: Pytanie odnośnie XSLT
    Od: Marek <p...@s...com>

    Muszę się chcąc nie chcąc wdrożyć na szybko w temat XSL. Czy to działa tak
    jak CSS w HTML czyli po stronie przeglądarki? Czy np. pętla <xsl:for-each>,
    wybieranie XPath itp rówież wykonują się w ten sposób?

  • 2. Data: 2011-10-17 13:39:44
    Temat: Re: Pytanie odnośnie XSLT
    Od: "|<onrad" <k...@g...pl>

    On Mon, 17 Oct 2011 14:44:10 +0200, Marek wrote:

    > Muszę się chcąc nie chcąc wdrożyć na szybko w temat XSL. Czy to działa
    > tak jak CSS w HTML czyli po stronie przeglądarki?

    tak, to przegladarka na bazie XSLT formatuje dokument XML

    > Czy np. pętla
    > <xsl:for-each>, wybieranie XPath itp rówież wykonują się w ten sposób?

    w ten sposob tzn przez przegladarke? tak

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk

  • 3. Data: 2011-10-17 15:23:55
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    |<onrad <k...@g...pl> napisał(a)

    > tak, to przegladarka na bazie XSLT formatuje dokument XML

    Nie. To czy przetwarzanie jest na serwerze, czy na przeglądarce zależy
    od tego co zrobi twórca. XSL, XML - to sa po prostu standardy.

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2011-10-17 23:42:52
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Mon, 17 Oct 2011 13:44:10 +0100, Marek <p...@s...com> wrote:

    > Muszę się chcąc nie chcąc wdrożyć na szybko w temat XSL. Czy to działa
    > tak jak CSS w HTML czyli po stronie przeglądarki? Czy np. pętla
    > <xsl:for-each>, wybieranie XPath itp rówież wykonują się w ten sposób?

    Może być wykonywane na serwerze i w przeglądarce.

    XSLT w przeglądarce ma pewne wady:

    1. nie ma tak powszechnego wsparcia jak HTML (dawno nie sprawdzałem, ale
    wątpię, żeby boty wyszukiwarek to "łykały")

    2. wymaga załadowania *w całości* dwóch plików zanim cokolwiek innego
    zacznie się ładować. Opóźnienie jest dużo dużo gorsze, niż potencjalny
    zysk z generowania kodu (który przy gzip i tak jest tyci) -- na łączach
    szerokopasmowych możesz mieć całą stronę HTML załadowaną i wyświetloną
    zanim przeglądarka zobaczy pierwszy bajt z wygenerowanego szablonu.

    Wykonywanie XSLT na serwerze jest OK. Zależnie od tego, co robisz, mogą
    być lepsze metody.

    Za każdym razem, jak robiłem coś nietrywialnego w XSLT, to wkopywałem się
    w "eksplozję" trybów i szablonów i po pewnym czasie nie byłem w stanie się
    połapać co i gdzie się przetwarza. Wolę TAL (PHPTAL), który operuje na
    DOM, ale w dużo prostszy sposób.

    --
    regards, porneL

  • 5. Data: 2011-10-18 08:07:57
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Tue, 18 Oct 2011 00:42:52 +0100, porneL napisał(a):

    > XSLT w przeglądarce ma pewne wady:
    >
    > 1. nie ma tak powszechnego wsparcia jak HTML (dawno nie sprawdzałem, ale
    > wątpię, żeby boty wyszukiwarek to "łykały")

    A tak, faktycznie ... sematyczna struktura dokumentu nie jest tak
    jednoznaczna jak w HTML.

    > 2. wymaga załadowania *w całości* dwóch plików zanim cokolwiek innego
    > zacznie się ładować.

    Tak, to też prawda. Nie wyobrażam sobie przesłania np. całości książki
    telefonicznej aby potem Kowalskiego w niej wyszukać.

    > Wykonywanie XSLT na serwerze jest OK. Zależnie od tego, co robisz, mogą
    > być lepsze metody.

    Może to już nie dotycz tego wątku lecz tematyka zainteresowała mnie. Jak to
    jest z interpretacją kodu XSLT po stronie serwera? Czy serwery u
    "standardowych" providerów posiadają interpretery tego języka? Czy może
    wymaga to Windowsowego albo innego "nietypowego" serwera?

> [...]
    > w "eksplozję" trybów i szablonów i po pewnym czasie nie byłem w stanie się
    > połapać co i gdzie się przetwarza. Wolę TAL (PHPTAL), który operuje na

    Raczej z powyższego powodu teżnie będę się w to angażował. W tej chwili
    walczę z CMSem Umbraco gdzie szybko muszę zrozumieć ideologię działania.
    Stąd moje pytania.

  • 6. Data: 2011-10-18 21:01:44
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Tue, 18 Oct 2011 09:07:57 +0100, Marek <p...@s...com> wrote:

> [...]
    > "standardowych" providerów posiadają interpretery tego języka? Czy może
    > wymaga to Windowsowego albo innego "nietypowego" serwera?

    Są biblioteki dla każdego serwerowego języka (libxslt), w Javowym światku
    jest Saxon, Windows ma msxml. Jak chcesz czysto serwerowo, to jest
    mod_xslt dla Apache.

    --
    regards, porneL