  • 1. Data: 2021-03-01 16:07:23
    Temat: Python 3, string, bytes i bytearray
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    Nie mogę ogarnąć co się dzieje, gdy używam stringa czy bytes i
    konwertuję między nimi. Czym się różni string zapisany z b czyli b'test'
    od 'test'? Czym się różni od tablicy bajtów odpowiadających kodom ascii
    tych liter?
    Potrzebuję przekazać do metody zmienną typu bytes, czyli łańcuch z b'',
    ale chciałbym tam wsadzić zera (nie kody ascii cyfry zero, tylko bajty o
    wartości zero) i nie umiem, jak to zrobić?

    --
    pzdr
    Roman

  • 2. Data: 2021-03-01 17:25:30
    Temat: Re: Python 3, string, bytes i bytearray
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > Potrzebuję przekazać do metody zmienną typu bytes, czyli łańcuch z b'',
    > ale chciałbym tam wsadzić zera (nie kody ascii cyfry zero, tylko bajty o
    > wartości zero) i nie umiem, jak to zrobić?

    Porównaj:

    s1 = 'abc\0xyz'
    for v in s1: print(v)

    s2 = b'abc\0xyz'
    for v in s2: print(v)

  • 3. Data: 2021-03-03 12:40:37
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    W dniu 01.03.2021 o 17:25, Maciej Sobczak pisze:

    > Porównaj:
    >
    > s1 = 'abc\0xyz'
    > for v in s1: print(v)
    >
    > s2 = b'abc\0xyz'
    > for v in s2: print(v)

    Thx, mam inne przyzwyczajenia i pythonowe typy są trochę inne, oswajam
    powoli :-)

    --
    pzdr
    Roman