  • 1. Data: 2009-02-13 12:03:50
    Temat: QSqlRelationalTableModel
    Od: ak <a...@o...pl>

    Witam,

    Czy mozliwe jest za pomoca QSqlRelationalTableModel ustawienie relacji do
    wiecej niz jednego pola w innej tabeli za pomoca jednego foreign keya?

    Mam dwie tabele: x (id, y_id fk y(id), ...), y (id, a, b)
    i klase X dziedziczaca po QSqlRelationalTableModel
    robie tak:
    setTable("x");
    setRelation(fieldIndex("y_id"), QSqlRelation("y", "id", "a"));

    no wlasnie, i tu nie wiem jak dalej, bo jesli zrobie cos takiego:
    setRelation(fieldIndex("y_id"), QSqlRelation("y", "id", "b"));
    to ta pierwsza relacja juz nie istnieje.
    A potrzebuje w widoku dla tabeli x wyswietlic dane z pol a i b tabeli y.

    Wiecie [czy da sie | jak] to zrobic? Czy moze musze uzyc QSqlQueryModel i
    dolozyc swoja implementacje setData itd.

    Z gory dzieki za pomoc
    Adam