  • 1. Data: 2014-01-15 16:46:55
    Temat: Qt czy Visual studio C++
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    Witam,

    Jest tu ktoś jeszcze?

    Prośba o poradę... lata temu programowałem w Delphi, potem próbowałem w C Builderze.
    Potem długo nic. Dziś chciałbym wrócić do amatorskiego pisania programów pod Windows
    - stosunkowo proste, ale z obsługą komunikacji po sieci, jakieś XML czy lokalne
    mini-sql - powiedzmy program klasy małego komunikatora. C znam, C++ (klasy,
    konstruktory itd.) tylko teoretycznie ze studiów dawno temu. W co wejść, żeby było w
    miare łatwo, a kod efektywny? Do tego za darmo i sporo supportu / przykładów w sieci.
    - Qt --> wygląda ciekawie, przejrzałem ze 2 przykładowe programiki
    - Visual Studio C --> nie przyglądałem się zanadto. Też darmowy
    - Borland --> to już chyba nie żyje?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-01-15 17:27:19
    Temat: Re: Qt czy Visual studio C++
    Od: g...@g...com

    W dniu środa, 15 stycznia 2014 16:46:55 UTC+1 użytkownik Piotr C. napisał:
> [...]
    >
    > - Qt --> wygląda ciekawie, przejrzałem ze 2 przykładowe programiki
    > - Visual Studio C --> nie przyglądałem się zanadto. Też darmowy

    Stosunkowo niedawno temu byl podobny watek na pl.comp.lang.c:
    https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.comp.lang
    .c/VMOI2YfLD08
    Mozesz sobie przeczytac, zeby uswiadomic sobie, jakiego rodzaju
    odpowiedzi mozesz sie spodziewac ;]

    Ja osobiscie raczej bym polecal Qt, bo stwarza przynajmniej
    szanse przenosnosci na inne platformy, ale przyznam tez, ze
    z VC++ nie mam zadnego doswiadczenia. Pewnie jezeli zalezy Ci
    na funkcjach typowo dla windowsa i duzym stopniu integracji
    np. w Windowsem 7 czy 8 i roznych bajerach wizualnych,
    to mysle, ze ta opcja bylaby lepsza.

    Dokumentacji w obu przypadkach powinno byc pod dostatkiem.

  • 3. Data: 2014-01-15 18:35:49
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Wed, 15 Jan 2014 16:46:55 +0100, Piotr C. napisał(a):

    > Prośba o poradę... lata temu programowałem w Delphi, potem próbowałem w C
    Builderze.
    [...]
    > - Borland --> to już chyba nie żyje?

    Uuuuu... tos pojechal. Delphi dzis to cos zupelnie nieporownywalnego do
    innych produktow i do starych czasow. Borland owszem sie juz wyautowal, ale
    kupila Delphi/C++ firma Embarcadero, producent narzedzi do baz danych i
    bardzo mocno jest rozwinal. Obecnie sam jezyk wspiera wiekszosc
    wspolczesnych konstrukcji jezykowych (np. generyki, funkcje anonimowe,
    reflejsja etc.) oraz posiada kilka kompilatorow: Win32, Win64, OSX, iOS,
    Android. Kod jest przenaszalny miedzy platformami. Aplikacje
    wieloplatformowe buduje sie na FireMonkeyu, bibliotece graficznej
    wykorzystujacej wsparcie GPU, wektorowej, GUI jest dostosowywane do
    platformy docelowej za pomoca skinow. Polecam triala Delphi XE5.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 4. Data: 2014-01-15 19:31:39
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 2014-01-15 16:46, Piotr C. wrote:
> [...]
    > - Qt --> wygląda ciekawie, przejrzałem ze 2 przykładowe programiki
    > - Visual Studio C --> nie przyglądałem się zanadto. Też darmowy

    VS wydaje się lepszym środowiskiem. Wygodniejsza nawigacja po kodzie,
    lepiej działające podpowiedzi. Częściowo może być to moje subiektywne
    wrażenie, bo więcej pisałem w VS.

    Ale VS ma obecnie dwie wady.
    -Nieco gorzej implementuje nowe zabawki z c++11.
    -Jeśli nie masz płatnej wersji (i mfc) tworzenie aplikacji
    okienkowych jest dość upierdliwe
    https://groups.google.com/forum/#!msg/pl.comp.lang.c
    /TrvSEpK_fFo/tUu6JN28fTkJ
    )
    Silnik w c++, GUI w C#? Może w dużych projektach, gdzie i tak robią
    to inni ludzie.

    Do tego dochodzi zaleta, o której już wspomniano, łatwiej całą
    aplikację przenieść potem w inny OS.

    > - Borland --> to już chyba nie żyje?

    http://www.embarcadero.com/products/cbuilder
    Twierdzą, że żyją i że nawet wiedzą, co się na świecie dzieje.
    Ostatni raz używałem z 10 lat temu:)

    pzdr
    bartekltg

  • 5. Data: 2014-01-15 19:52:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-01-15 18:35, R.e.m.e.K wrote:
    > firma Embarcadero, producent narzedzi do baz danych i
    > bardzo mocno jest rozwinal.

    Efektem czego w nowych projektach zamiast 0.1 promila to uzywa go już
    0.2 promila programistów :)?

    Delphi raczej jest ślepą uliczką. Nie umniejszam możliwości. Ale niczego
    więcej niż w C# czy javie się nie nauczysz.

  • 6. Data: 2014-01-15 21:27:59
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Wed, 15 Jan 2014 08:27:19 -0800 (PST)
    g...@g...com wrote:

    > Stosunkowo niedawno temu byl podobny watek na pl.comp.lang.c:

    Widzę że ostro było, jak za dawnych czasów na grupach :)
    Ja z dystansem, bardziej to potrzebuje do intelektualnej rozrywki i rozwiązania paru
    nieistotnych dla świata problemów, niż do zarabiania.

    > Ja osobiscie raczej bym polecal Qt, bo stwarza przynajmniej
    > szanse przenosnosci na inne platformy, ale przyznam tez, ze
    > z VC++ nie mam zadnego doswiadczenia.

    No to póki co 1:1, bo wyżej bartektlg radzi Visuala. Na oko, z przykładów, kod z Qt
    podoba mi się bardziej i go rozumiem, chyba w tym kierunku pójde. Znajomo wygląda
    początek - int main(int argc,.... a VS straszy mnie czymś zbyt wysokopoziomowym :)

    Dzięki!

  • 7. Data: 2014-01-15 21:31:09
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Wed, 15 Jan 2014 19:31:39 +0100
    bartekltg <b...@g...com> wrote:
> [...]
    > okienkowych jest dość upierdliwe

    > Silnik w c++, GUI w C#? Może w dużych projektach, gdzie i tak robią

    Dlaczego tak jest? Windows Form Application też robi się częściowo w C#? Plik exe
    potem wymaga odpowiedniego frameworku doinstalowanego do windowsa?

    Chyba jednak uderzę z Qt, po przejrzeniu przykładów jakoś bardziej rozumiem kod, wiem
    że to złudne może być ale emocje są też ważne :)

    Dzięki, tak czy inaczej!

  • 8. Data: 2014-01-15 21:42:50
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 2014-01-15 21:31, Piotr C. wrote:
> [...]
    >
    > Dlaczego tak jest? Windows Form Application też robi się częściowo w
    > C#? Plik exe potem wymaga odpowiedniego frameworku doinstalowanego do

    Windows form... zniknęło;)

    http://connect.microsoft.com/VisualStudio/feedback/d
    etails/747648/no-windows-forms-aplication-project-te
    mplate-for-c-in-vs2012-rc-ultimate

    "...we do not recommend creating brand new UI applications using
    C++/CLI."""

    A rzeczywiście, było najlepszym kandydatem do zabaw.
    Dlaczego tak jest? Nie wiem.

    Windows Presentation Foundation z c++11 chyba dałoby się pożenić.

    pzdr
    bartekltg

  • 9. Data: 2014-01-15 21:50:41
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Wed, 15 Jan 2014 19:52:01 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Efektem czego w nowych projektach zamiast 0.1 promila to uzywa go już
    > 0.2 promila programistów :)?

    Jest powoli ciut lepiej z ta popularnoscia, a za chwile bedzie jeszcze
    lepiej, bo zacznie sie ostra kampania C++ Buildera, bo teraz w niego mocno
    inwestuja.

    btw:

    http://code2013.herokuapp.com/

    > Delphi raczej jest ślepą uliczką. Nie umniejszam możliwości.

    > Ale niczego więcej niż w C# czy javie się nie nauczysz.

    Przy zalozeniu, ze chce sie uczyc to fakt. Ale mozna tez po prostu
    programowac dla satysfakcji lub przychodu ;-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 10. Data: 2014-01-16 08:43:29
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-01-15 16:46, Piotr C. pisze:
> [...]
    > - Qt --> wygląda ciekawie, przejrzałem ze 2 przykładowe programiki

    Może być

    > - Visual Studio C --> nie przyglądałem się zanadto. Też darmowy

    Albo visual c - ale bez cli -, albo c#, c++ + cli to pomyłka....

    > - Borland --> to już chyba nie żyje?

    Żyje, ale z borlanda do uzytku nadaje się tylko delphi...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl