  • 1. Data: 2021-08-10 11:06:52
    Temat: Raspberry Pico
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Jakis wysyp takich plytek, po ~20 zl.

    na pokladzie ARM, 256kB RAM, 2MB flash, USB ... i chyba niewiele
    wiecej.

    Co to jest warte? Linux sie chyba nie zmiesci ..

    J.

  • 2. Data: 2021-08-10 11:15:05
    Temat: Re: Raspberry Pico
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > wiecej.
    > Co to jest warte? Linux sie chyba nie zmiesci ..

    Nazwa jest myląca, z Raspberry Pi nie ma to nic wspólnego. Linuksa nie ma
    sensu tam pchać. To raczej odpowiednik płytek z STM32.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2021-08-10 11:28:01
    Od: Zbych <z...@s...com>

    On 10.08.2021 11:06, J.F wrote:

    > Jakis wysyp takich plytek, po ~20 zl.
    >
    > na pokladzie ARM, 256kB RAM, 2MB flash, USB ... i chyba niewiele
    > wiecej.

    Za to ma coś czego nie mają inne mikrokontrolery dzisiaj - dostępność.

    > Co to jest warte? Linux sie chyba nie zmiesci ..

    Możesz próbować z uCLinux, ale po co? To tylko mikrokontroler, więc
    lepszy będzie jakiś cienki RTOS jak masz taką potrzebę.

  • 4. Data: 2021-08-10 13:15:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-10, Zbych <z...@s...com> wrote:

    > Za to ma coś czego nie mają inne mikrokontrolery dzisiaj - dostępność.

    > Możesz próbować z uCLinux, ale po co? To tylko mikrokontroler, więc
    > lepszy będzie jakiś cienki RTOS jak masz taką potrzebę.

    Dlaczego większość tego typu ustrojstw jest zasilana 3.3V? Bawiłem się
    swego czasu Onion Omega i cyrki były aby to zasilać.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2021-08-10 13:38:36
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 10.08.2021 13:15, Marcin Debowski wrote:

    > Dlaczego większość tego typu ustrojstw jest zasilana 3.3V? Bawiłem się
    > swego czasu Onion Omega i cyrki były aby to zasilać.

    Bo 3,3V to już od dłuższego czasu standard. Większość popularnych
    peryferiów (pamięci, czujniki, karty pamięci) jest zasilana tym
    napięciem i pracuje na tych poziomach logicznych. Urządzenia pracujące
    tylko na 5V to już właściwie retro. ;)
    Arduino narobiło zamieszania, bo zaprojektowali tę płytkę z myślą o
    logice 5V, zamiast od razu iść w rozwiązania oparte na 3,3V.

  • 6. Data: 2021-08-10 13:49:04
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 10.08.2021 11:28, Zbych wrote:

    > Za to ma coś czego nie mają inne mikrokontrolery dzisiaj - dostępność.

    Tylko dlatego, że przemysł nie zdążył jeszcze ich masowo zaadaptować. :)

  • 7. Data: 2021-08-10 14:06:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Aug 2021 13:49:04 +0200, Atlantis wrote:

    > Tylko dlatego, że przemysł nie zdążył jeszcze ich masowo zaadaptować. :)

    Raczej jakies stare zamowienia.
    Fabryki zrobia przemyslowi takie procki, jakie przemysl zamowi.
    Nie musi byc wcale ten.

    Wygraja hobbysci z przemyslem?
    No chyba, ze Raspberry skorzysta z okazji i znajdzie zbyt w
    przemysle..

    J.

  • 8. Data: 2021-08-10 16:14:31
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 10 sierpnia 2021 o 04:07:39 UTC-5 J.F napisał(a):
    > Jakis wysyp takich plytek, po ~20 zl.
    >
    > na pokladzie ARM, 256kB RAM, 2MB flash, USB ... i chyba niewiele
    > wiecej.
    >
    > Co to jest warte? Linux sie chyba nie zmiesci ..

    Dzis kazdy robi swoje plytki/komputerki.
    Arduino, raspberry, node mcu, esp i milyjon innych.

    Co ciekawe sporo z tej roznorodnosci jest wspierane przez arduino ide i ten sam kod
    (napisane z rozumem) jest latwo portowany pomiedzy plytkami.

    No i sporo z tych bibliotek w arduino ide jest calkiem dobrej jakosci. Dosyc szybko
    mozna napisac nawet dosyc wysokopoziomowy kod.

    To juz nie te czasy gdy bylo 256B sram i trza bylo rzezbic jak ogarnac swoje
    zmienne...

    Dzis zrobienie radarowego wykrywacza listonosza z robieniem zdjec i wysylaniem emaila
    plus jakies ptz jest robota na pare wieczorow i gimnazjaliste. No i jakies 100pln w
    modulach...

  • 9. Data: 2021-08-10 19:35:20
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 10.08.2021 11:06, J.F wrote:

    > Jakis wysyp takich plytek, po ~20 zl.
    >
    > na pokladzie ARM, 256kB RAM, 2MB flash, USB ... i chyba niewiele
    > wiecej.
    >
    > Co to jest warte?

    Samo pewnie niewiele, ale z oprogramowaniem...
    Można zrobić w parę minut udawacz myszki albo klawiatury.
    Nie potrzeba żadnego programatora ani driverów.
    Podłączasz do komputera jak pendrajw i wgrywasz skrypt.
    Można też z poziomu programu zapisać plik i odczytać go potem na
    komputerze - idealne na jakiś loger, tym bardziej, że jest tez możliwość
    zasilania bezpośrednio z ogniwa li-ion.

    Generalnie staram się zawsze mieć jedno takie Pico w pogotowiu, bo do
    szybkich projekcików jest jak znalazł.

    --
    Mirek.

  • 10. Data: 2021-08-11 13:55:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 10 Aug 2021 13:38:36 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Bo 3,3V to już od dłuższego czasu standard. Większość popularnych

    Ale warto też dodać, dlaczego zmniejszono z 5 na 3.3V.....

    --
    Marek