eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming3d -> 2d › Re: 3d -> 2d
  • Data: 2012-12-03 01:00:41
    Temat: Re: 3d -> 2d
    Od: firr kenobi <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2012 00:32:27 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:
    > W dniu 2012-12-02 20:23, firr kenobi pisze:
    >
    > > tyle ze tutaj wyzej updatuje depthbuffor plaską
    >
    > > wartoscia z wzieta z z dla srodka kulki, potrzebowalbym poprawnej wersji tego
    algorytmu nie dla 'circle' tylko dla sphere tak zeby
    >
    > > moc w przebiegu dostawac poprawne wartosci z by
    >
    > > moc poprawnie zapisywac do depthtbufora
    >
    > >
    >
    > > bo jak robie plaskie to z podspodu przebijaja jakies polksiezyce (co mozna tu
    zobaczyc w
    >
    > > programiku depthe ->
    >
    >
    >
    > Ale czekaj, co chcesz zrobić. Narysować linię (rzut linii z 3D
    >
    > na kamerę) czy powierzchnię?
    >
    >
    >
    > Michoo dobrze doradził, poczytaj dokumentacje do openGL.
    >
    >

    chce 'wyrasteryziować' kulkę - podany
    wzor na circele (okrag) bressenhamem dalo sie
    zaadaptowac do rysowania litego kólka
    (poziomymi kreskami, tzw scanline)

    - teraz potrzebuje jednak nie tylko wzoru
    na przebiegniecie i wyrysowanie litego kolka
    w xy ale tez na wspolrzedna z przy okazji tego przebiegu po xy - potrzebne by moc
    zrobic test zaslaniania

    - mimo ze rysuje sie na plaszczyznie xy to z jest zapisywana do depthbufora - w tym
    wzorku nie ma wyrazen na wspolrzedna z - da sie
    to zrobic jakims podwojnym bressenhamem
    (bo o ile tu rysuje kolko w plaszczyznie xy
    to jego kazda scanline jest tu pol-okregiem
    w plaszczyznie xz -- ale dokladne napisanie
    tego w podwojnej petli to troche bieda i
    musialbym sie pomęczyc

    (zreszta to nie wszystkie zagadnienia, inne np
    - potrzebuje wzoru na clipping trojkata/quada
    do obszaru okna (0, 0, CLIENT_X, CLIENT_Y)

    (trojkat czy quad jest juz przetransformowany do wspolrzednych ekranu, ale jest w
    trojwymiarze tj ma tez wspolrzedna z, np
    jeden wierzcholek moze byc przed ekranem z1: +10 a dwa pozostale z tylu z2: -3 z3: -7
    wspolrzedne x1,y1,x2,y2 dowolne, - z tym
    tez byloby chyba troche meki ) ???










Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: