eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyA to ci niespodzianka. › Re: A to ci niespodzianka.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!bolzen.all.de!npeer.as286.
    net!npeer-ng0.as286.net!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.a
    ms4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl
    !unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.
    POSTED!not-for-mail
    Date: Sat, 24 Dec 2022 14:45:40 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.6.1
    Subject: Re: A to ci niespodzianka.
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <tm5c0c$1oe9$1@gioia.aioe.org> <tmfg0s$fss$1@gioia.aioe.org>
    <tmfio9$eem$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <tmfsj7$3i0se$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tmhc51$jk3$1$Cav@news.chmurka.net> <tmi6pl$581$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <638cefaf$0$472$65785112@news.neostrada.pl> <y8tkx411xd3w$.dlg@myjk.org>
    <6391afb0$0$453$65785112@news.neostrada.pl> <1uu1tbup2hr47$.dlg@myjk.org>
    <6398ec4d$0$560$65785112@news.neostrada.pl> <1wh01oa8jcey6$.dlg@myjk.org>
    <639c9d86$0$568$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <1lkxj1trkta4n$.mn1q92vqm585.dlg@40tude.net>
    <tnsbj3$kji$1$Cav@news.chmurka.net>
    <63a1f5cd$0$551$65785112@news.neostrada.pl> <1h5dmnvxncxb9$.dlg@myjk.org>
    <63a3344e$0$560$65785112@news.neostrada.pl> <40atsmn14qfv$.dlg@myjk.org>
    <63a4816c$0$449$65785112@news.neostrada.pl> <lsu3jqdc5piq$.dlg@myjk.org>
    From: cef <c...@i...pl>
    In-Reply-To: <lsu3jqdc5piq$.dlg@myjk.org>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 151
    Message-ID: <63a70283$0$563$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.27.142.111
    X-Trace: 1671889540 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 563 83.27.142.111:64755
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 9111
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2709997
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2022-12-24 o 12:37, Myjk pisze:
    > Thu, 22 Dec 2022 17:10:21 +0100, cef
    >
    >> W dniu 2022-12-22 o 09:01, Myjk pisze:
    >>> Wed, 21 Dec 2022 17:29:01 +0100, cef
    >>>>>> Co jak co, ale dyskusja jest o stracie czasu na ładowanie.
    >>>>> Tylko wg ciebie. Dyskusja jest, po prostu, o stracie czasu. Niezlaeżnie
    >>>>> gdzie się ten czas traci, to nadal czas. Ale ty tego pojąc nie umiesz, albo
    >>>>> raczej nie chcesz -- bo byś stracił jeden z koronnych argumentów.
    >>>> Już mnie osłabia ta argumentacja z dupy.
    >>>> Że włożysz wtyczkę codziennie i zaoszczędzisz raptem tyle czasu
    >>>> co ja na trzy tankowania w miesiącu? To jest jakieś 30min.
    >>> Czyli 6h rocznie, przez 6 lat 36h.
    >> No to zaoszczędziłeś. Nie neguję tego.
    >
    > Owszem, negowałeś i jeszcze twierdziłeś
    > że spaliniak nie marnuje czasu WCALE.

    Ja nie odczuwam pobytu w serwisie,
    bo mam tanie auto awaryjne, więc praktycznie
    WCALE nie marnuję tam czasu.


    >> Ale wyjaśnij mi w jaki sposób ja mam osiągnąć taki wynik?
    >> To jest Twój indywidualny przypadek, że oszczędzasz ten czas.
    >
    > Nie jest mój, tylko większości normalnych ludzi. Zrozum w końcu, WIĘKSZOŚĆ
    > ludzi używających codziennie samochodu deklaruje że przejeżdża średnio 30km
    > dziennie, w skrajnych porywach 60km/dzień. W związku z tym przestań sobie
    > robić regułę ze swoich doświadczeń, bo twoje doświadczenia drogowe to
    > MARGINES.

    Większość deklarauje, ale chce czego innego?
    Dlaczego co drugie auto nie jest BEVem?
    No może co trzecie?
    I kto jest marginesem?

    >> Ja gdybym się przesiadł na EV, to nie mając możliwości ładować
    >> w domu musiałbym poświęcić czas na ładowarce publicznej.
    >> Dlaczego zatem zachwalasz coś,
    >> co jest jakimś wyjątkowym przypadkiem a nie regułą?
    >
    > Ty i twoje przygody drogowe jesteście wyjątkowym przypadkiem na tle ogółu,
    > a jużnapewno minimum połowy. Druga połowa połowy musiałaby trochę
    > zmodyfiować obyczaje, tylko pozostała połowa z połowy ;P pewnie by nie była
    > AKTUALNIE w stanie tego zmienić.

    I dlaczego ten ogół daje taki efekt?
    Bo to same matoły i ignoranci?

    >>>> Czas na serwis pominę, bo jest porównywalny.
    >>> Nie jest! Serwis mojego EV zabrał ZERO czasu!
    >>> Serwis ICE zeżarł przez 6 lat ponad 30h!
    >>> W sumie ponad 10h/rocznie jestem na plusie na EV.
    >>> To jest 20 ładowań na trasie. Mnie byłoby potrzeba w porywach 10.
    >> Znowu zaoszczędziłeś - OK.
    >> Ale to znowu jakiś ułamek procentowy i tylko Ty oszczędzasz.
    >> Jak ja mam w takim wypadku oszczędzić?
    >> Bez własnego taniego prądu się nie spina.
    >
    > Ponad 50% by się spinało. Tymczasem EV to w polsce zaledwie tysięczne
    > procenta na tle spaliniaków. I to wątpliwa "zasługa" takich jak ty, co na
    > swoim przykładzie innym robią wodę z mózgu. To jest głównym problemem braku
    > zainteresowania EV. Ludzie się opierają na opiniach innych, a opinie
    > większości są takie jak twoja właśnie.

    To nie moje opinie, tylko wywody takich jak Ty,
    którzy nie potrafią dać pozytywnego przekazu dla EV.
    Skoro ogół tak użytkuje, że się każdemu - ogółowi - większości -
    czy jak to sobie zdefiniujesz opłaca, to dlaczego nikt tak nie robi?


    >>>>>> Nie trzeba nawet wyrażać własnego zdania, bo z wypowiedzi
    >>>>>> kierowców samochodów elektrycznych widać, że problem jest kluczowy.
    >>>>> Nie jest, to jest margines.
    >>>> Zajrzyj na jakieś forum EV, to się dowiesz z czym kierowcy
    >>>> EV mają najwięcej problemów: drogi prąd i słaby zasięg.
    >>> Jestem na wszelkich możliwych forach o EV. Prąd jest drogi na publicznych
    >>> ładowarkach, ale nadal tańszy niż paliwa. Do tego ludzie nie tankują się
    >>> tylko na publicznych, więc w całym zakresie ładowania jest znacznie taniej.
    >> Już Ci pisałem, że nie jest taniej.
    >> Taniej na prądzie to jest jak ktoś jeździ jakąś uturbioną kilkulitrową
    >> benzyną i pali około 10L, a nie dwulitrowym dieslem ze zużyciem 6L.
    >
    > Tymczasem mój Outlander w wersji ICE ma wolnossący silnik benzynowy 2.0 i
    > pali 10-12L w mieście i nieco poniżej 10 na autostradzie (o ile nie jedzie
    > z BOXem). Jeździłem też uturbionym dieslem 2.0 w Mazdzie 6, i z
    > dystrybutora wychodziło spalanie 8-9L w trybie mieszanym. Na autostradzie
    > przy 120 diesel palił 6L, przy czym to był sedan, a nie jak Outlander, SUV
    > gabarytów szafy trzydrzwiowej. Niemniej nadal przeliczajac to na energię
    > był 30% mniej sprawny niż elektryk.

    Tymczasem to zły przykład, bo większość-ogół - każdy -
    czy jak to sobie zdefiniujesz jeździ jednak czymś oszczędniejszym.


    >>>>>> A założenia są takie same dla wszystkich.
    >>>>>> Po co w takim razie ładujecie w domu, skoro to żaden problem?
    >>>>> Bo mogę, więc po cholerę mam dodatkowo tracić czas i pieniądze na ładowanie
    >>>>> na mieście skoro mogę nie tracić pieniędzy i czasu na ładowanie w domu? Czy
    >>>>> ty pomyślałeś kiedyś logicznie zanim coś napisałeś?
    >>>> I to jest właśnie problem założeń do rozważań o opłacalności.
    >>>
    >>> Nie no, nie ma to jak postawić głupkowate pytanie i na nim sobie później
    >>> zbudować "argumentację".
    >>>
    >>>> Tobie się opłaca i innym co raz w roku odjadą dalej od domu,
    >>>> że ładować publicznie by musieli. Mnie się nie opłaca.
    >>>> I niekoniecznie jest to problem cenowy, bo mnie akurat stać
    >>>> na nowego elektryka, ale jest kłopotliwy w użyciu.
    >>>> A znam wiele osób co mieszkają w domach, mają tam nawet PV,
    >>>> ale samochód elektryczny im nie pasuje, bo jest dla nich
    >>>> mimo wszytsko za drogi i ich ogranicza.
    >>> Znowu bredzisz, zaoszczędzony czas na stacjach i serwisie ICE mógłbym
    >>> spokojnie popchnąć za miasto ze 20 razy, a nie jak sobie (znowu) z dupy
    >>> zakładasz raz w roku.
    >> No to właśnie Ty zaoszczędziłeś ten czas, ale inni nie i oni
    >> musieli by dołożyć ten czas na ładowanie publiczne.
    >
    > Miałeś to przeliczyć na swoim przykładzie ale coś się doczekać nie mogę.

    Ale co mam Ci przeliczać?
    Jak zaoszczędzę w sewisie tyle co Ty - 30 czy 36 godzin rocznie,
    to jeżdżąc 25 tys rocznie z czego 15 tys w trasach, to na jakieś
    10-12tys km conajmniej musiałbym się ładować - to jakieś 30-40 ładowań
    po godzince licząc.
    I już jest to samo.



    >>> Nie wspomnę że praktycznie żaden hotel w którym byłem
    >>> do tej pory, nawet jakiś schron pracowniczy, nie odmówił udostępnienia
    >>> gniazdka. Zawsze jak poprosiłem to było dla mnie miejsce zarezerwowane i
    >>> ew. przedłużacz podciągnięty. Możesz wierzyć lub nie, ale coraz więcej
    >>> hoteli markuje swoje lokacje jako "przyjazne EV" i tym sobie ściągają
    >>> klientów.
    >> Dlaczego mam nie wierzyć?
    >> Jestes bardziej wiarygodny niż inni optujący za EV.
    >> Ja też sprawdzam w hotelach gdzie się zatrzymuję czy jest możliwość
    >> ładowania i potwierdzam, że jest jak piszesz.
    >
    > Bo większość spalinowych trolli nie wierzy, a do tego jeszcze zarzucają że
    > za to nie płacę, literalnie że kradnę energię, i dlatego mi tak tanio
    > wychodzi jazda na prądzie. Żenujące.

    A to już na to nie poradzę, że Cię tak traktują.
    Ja Cię nawet polubiłem :-)
    Pozdrawiam świątecznie.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 24.12.22 14:54 cef
  • 24.12.22 22:35 ii
  • 25.12.22 07:39 Shrek
  • 25.12.22 10:56 Myjk
  • 25.12.22 11:25 ii
  • 25.12.22 11:30 cef
  • 25.12.22 11:43 ii
  • 25.12.22 11:50 J.F
  • 25.12.22 12:09 cef
  • 25.12.22 12:10 cef
  • 25.12.22 12:15 ii
  • 25.12.22 12:15 ii
  • 25.12.22 12:22 RoMan Mandziejewicz
  • 25.12.22 12:30 ii
  • 25.12.22 12:33 cef

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: