-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!bolzen.all.de!npeer.as286.
net!npeer-ng0.as286.net!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.a
ms4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl
!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.
POSTED!not-for-mail
Date: Sat, 24 Dec 2022 14:45:40 +0100
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.6.1
Subject: Re: A to ci niespodzianka.
Content-Language: pl
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <tm5c0c$1oe9$1@gioia.aioe.org> <tmfg0s$fss$1@gioia.aioe.org>
<tmfio9$eem$2$Shrek@news.chmurka.net>
<tmfsj7$3i0se$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tmhc51$jk3$1$Cav@news.chmurka.net> <tmi6pl$581$2$Shrek@news.chmurka.net>
<638cefaf$0$472$65785112@news.neostrada.pl> <y8tkx411xd3w$.dlg@myjk.org>
<6391afb0$0$453$65785112@news.neostrada.pl> <1uu1tbup2hr47$.dlg@myjk.org>
<6398ec4d$0$560$65785112@news.neostrada.pl> <1wh01oa8jcey6$.dlg@myjk.org>
<639c9d86$0$568$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<1lkxj1trkta4n$.mn1q92vqm585.dlg@40tude.net>
<tnsbj3$kji$1$Cav@news.chmurka.net>
<63a1f5cd$0$551$65785112@news.neostrada.pl> <1h5dmnvxncxb9$.dlg@myjk.org>
<63a3344e$0$560$65785112@news.neostrada.pl> <40atsmn14qfv$.dlg@myjk.org>
<63a4816c$0$449$65785112@news.neostrada.pl> <lsu3jqdc5piq$.dlg@myjk.org>
From: cef <c...@i...pl>
In-Reply-To: <lsu3jqdc5piq$.dlg@myjk.org>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 151
Message-ID: <63a70283$0$563$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.27.142.111
X-Trace: 1671889540 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 563 83.27.142.111:64755
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 9111
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2709997
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2022-12-24 o 12:37, Myjk pisze:
> Thu, 22 Dec 2022 17:10:21 +0100, cef
>
>> W dniu 2022-12-22 o 09:01, Myjk pisze:
>>> Wed, 21 Dec 2022 17:29:01 +0100, cef
>>>>>> Co jak co, ale dyskusja jest o stracie czasu na ładowanie.
>>>>> Tylko wg ciebie. Dyskusja jest, po prostu, o stracie czasu. Niezlaeżnie
>>>>> gdzie się ten czas traci, to nadal czas. Ale ty tego pojąc nie umiesz, albo
>>>>> raczej nie chcesz -- bo byś stracił jeden z koronnych argumentów.
>>>> Już mnie osłabia ta argumentacja z dupy.
>>>> Że włożysz wtyczkę codziennie i zaoszczędzisz raptem tyle czasu
>>>> co ja na trzy tankowania w miesiącu? To jest jakieś 30min.
>>> Czyli 6h rocznie, przez 6 lat 36h.
>> No to zaoszczędziłeś. Nie neguję tego.
>
> Owszem, negowałeś i jeszcze twierdziłeś
> że spaliniak nie marnuje czasu WCALE.
Ja nie odczuwam pobytu w serwisie,
bo mam tanie auto awaryjne, więc praktycznie
WCALE nie marnuję tam czasu.
>> Ale wyjaśnij mi w jaki sposób ja mam osiągnąć taki wynik?
>> To jest Twój indywidualny przypadek, że oszczędzasz ten czas.
>
> Nie jest mój, tylko większości normalnych ludzi. Zrozum w końcu, WIĘKSZOŚĆ
> ludzi używających codziennie samochodu deklaruje że przejeżdża średnio 30km
> dziennie, w skrajnych porywach 60km/dzień. W związku z tym przestań sobie
> robić regułę ze swoich doświadczeń, bo twoje doświadczenia drogowe to
> MARGINES.
Większość deklarauje, ale chce czego innego?
Dlaczego co drugie auto nie jest BEVem?
No może co trzecie?
I kto jest marginesem?
>> Ja gdybym się przesiadł na EV, to nie mając możliwości ładować
>> w domu musiałbym poświęcić czas na ładowarce publicznej.
>> Dlaczego zatem zachwalasz coś,
>> co jest jakimś wyjątkowym przypadkiem a nie regułą?
>
> Ty i twoje przygody drogowe jesteście wyjątkowym przypadkiem na tle ogółu,
> a jużnapewno minimum połowy. Druga połowa połowy musiałaby trochę
> zmodyfiować obyczaje, tylko pozostała połowa z połowy ;P pewnie by nie była
> AKTUALNIE w stanie tego zmienić.
I dlaczego ten ogół daje taki efekt?
Bo to same matoły i ignoranci?
>>>> Czas na serwis pominę, bo jest porównywalny.
>>> Nie jest! Serwis mojego EV zabrał ZERO czasu!
>>> Serwis ICE zeżarł przez 6 lat ponad 30h!
>>> W sumie ponad 10h/rocznie jestem na plusie na EV.
>>> To jest 20 ładowań na trasie. Mnie byłoby potrzeba w porywach 10.
>> Znowu zaoszczędziłeś - OK.
>> Ale to znowu jakiś ułamek procentowy i tylko Ty oszczędzasz.
>> Jak ja mam w takim wypadku oszczędzić?
>> Bez własnego taniego prądu się nie spina.
>
> Ponad 50% by się spinało. Tymczasem EV to w polsce zaledwie tysięczne
> procenta na tle spaliniaków. I to wątpliwa "zasługa" takich jak ty, co na
> swoim przykładzie innym robią wodę z mózgu. To jest głównym problemem braku
> zainteresowania EV. Ludzie się opierają na opiniach innych, a opinie
> większości są takie jak twoja właśnie.
To nie moje opinie, tylko wywody takich jak Ty,
którzy nie potrafią dać pozytywnego przekazu dla EV.
Skoro ogół tak użytkuje, że się każdemu - ogółowi - większości -
czy jak to sobie zdefiniujesz opłaca, to dlaczego nikt tak nie robi?
>>>>>> Nie trzeba nawet wyrażać własnego zdania, bo z wypowiedzi
>>>>>> kierowców samochodów elektrycznych widać, że problem jest kluczowy.
>>>>> Nie jest, to jest margines.
>>>> Zajrzyj na jakieś forum EV, to się dowiesz z czym kierowcy
>>>> EV mają najwięcej problemów: drogi prąd i słaby zasięg.
>>> Jestem na wszelkich możliwych forach o EV. Prąd jest drogi na publicznych
>>> ładowarkach, ale nadal tańszy niż paliwa. Do tego ludzie nie tankują się
>>> tylko na publicznych, więc w całym zakresie ładowania jest znacznie taniej.
>> Już Ci pisałem, że nie jest taniej.
>> Taniej na prądzie to jest jak ktoś jeździ jakąś uturbioną kilkulitrową
>> benzyną i pali około 10L, a nie dwulitrowym dieslem ze zużyciem 6L.
>
> Tymczasem mój Outlander w wersji ICE ma wolnossący silnik benzynowy 2.0 i
> pali 10-12L w mieście i nieco poniżej 10 na autostradzie (o ile nie jedzie
> z BOXem). Jeździłem też uturbionym dieslem 2.0 w Mazdzie 6, i z
> dystrybutora wychodziło spalanie 8-9L w trybie mieszanym. Na autostradzie
> przy 120 diesel palił 6L, przy czym to był sedan, a nie jak Outlander, SUV
> gabarytów szafy trzydrzwiowej. Niemniej nadal przeliczajac to na energię
> był 30% mniej sprawny niż elektryk.
Tymczasem to zły przykład, bo większość-ogół - każdy -
czy jak to sobie zdefiniujesz jeździ jednak czymś oszczędniejszym.
>>>>>> A założenia są takie same dla wszystkich.
>>>>>> Po co w takim razie ładujecie w domu, skoro to żaden problem?
>>>>> Bo mogę, więc po cholerę mam dodatkowo tracić czas i pieniądze na ładowanie
>>>>> na mieście skoro mogę nie tracić pieniędzy i czasu na ładowanie w domu? Czy
>>>>> ty pomyślałeś kiedyś logicznie zanim coś napisałeś?
>>>> I to jest właśnie problem założeń do rozważań o opłacalności.
>>>
>>> Nie no, nie ma to jak postawić głupkowate pytanie i na nim sobie później
>>> zbudować "argumentację".
>>>
>>>> Tobie się opłaca i innym co raz w roku odjadą dalej od domu,
>>>> że ładować publicznie by musieli. Mnie się nie opłaca.
>>>> I niekoniecznie jest to problem cenowy, bo mnie akurat stać
>>>> na nowego elektryka, ale jest kłopotliwy w użyciu.
>>>> A znam wiele osób co mieszkają w domach, mają tam nawet PV,
>>>> ale samochód elektryczny im nie pasuje, bo jest dla nich
>>>> mimo wszytsko za drogi i ich ogranicza.
>>> Znowu bredzisz, zaoszczędzony czas na stacjach i serwisie ICE mógłbym
>>> spokojnie popchnąć za miasto ze 20 razy, a nie jak sobie (znowu) z dupy
>>> zakładasz raz w roku.
>> No to właśnie Ty zaoszczędziłeś ten czas, ale inni nie i oni
>> musieli by dołożyć ten czas na ładowanie publiczne.
>
> Miałeś to przeliczyć na swoim przykładzie ale coś się doczekać nie mogę.
Ale co mam Ci przeliczać?
Jak zaoszczędzę w sewisie tyle co Ty - 30 czy 36 godzin rocznie,
to jeżdżąc 25 tys rocznie z czego 15 tys w trasach, to na jakieś
10-12tys km conajmniej musiałbym się ładować - to jakieś 30-40 ładowań
po godzince licząc.
I już jest to samo.
>>> Nie wspomnę że praktycznie żaden hotel w którym byłem
>>> do tej pory, nawet jakiś schron pracowniczy, nie odmówił udostępnienia
>>> gniazdka. Zawsze jak poprosiłem to było dla mnie miejsce zarezerwowane i
>>> ew. przedłużacz podciągnięty. Możesz wierzyć lub nie, ale coraz więcej
>>> hoteli markuje swoje lokacje jako "przyjazne EV" i tym sobie ściągają
>>> klientów.
>> Dlaczego mam nie wierzyć?
>> Jestes bardziej wiarygodny niż inni optujący za EV.
>> Ja też sprawdzam w hotelach gdzie się zatrzymuję czy jest możliwość
>> ładowania i potwierdzam, że jest jak piszesz.
>
> Bo większość spalinowych trolli nie wierzy, a do tego jeszcze zarzucają że
> za to nie płacę, literalnie że kradnę energię, i dlatego mi tak tanio
> wychodzi jazda na prądzie. Żenujące.
A to już na to nie poradzę, że Cię tak traktują.
Ja Cię nawet polubiłem :-)
Pozdrawiam świątecznie.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.12.22 14:54 cef
- 24.12.22 22:35 ii
- 25.12.22 07:39 Shrek
- 25.12.22 10:56 Myjk
- 25.12.22 11:25 ii
- 25.12.22 11:30 cef
- 25.12.22 11:43 ii
- 25.12.22 11:50 J.F
- 25.12.22 12:09 cef
- 25.12.22 12:10 cef
- 25.12.22 12:15 ii
- 25.12.22 12:15 ii
- 25.12.22 12:22 RoMan Mandziejewicz
- 25.12.22 12:30 ii
- 25.12.22 12:33 cef
Najnowsze wątki z tej grupy
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
- Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
Najnowsze wątki
- 2024-05-15 Mini Netykieta polskich grup i list dyskusyjnych
- 2024-05-15 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-15 Millenium czyli DEBILE bankowości
- 2024-05-15 Warszawa => Frontend Developer - React <=
- 2024-05-15 Marki => ERP Implementer <=
- 2024-05-15 Marki => Wdrożeniowiec ERP <=
- 2024-05-15 System operacyjny dla 6800?
- 2024-05-15 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-05-15 Ulm => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-15 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-15 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-15 Niemcy: "Alles fuer Deutschland" jest zakazane (dla AfD - nieprawomocna grzywna)
- 2024-05-14 Ustawy o rejestracji obcych agentów (wpływu): fuj Gruzja/Rosja v. cacy USA
- 2024-05-14 VMWare :)
- 2024-05-14 Ulm => Solution Engineer (m/w/d) Data Center Technologies <=