eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyABS,ESP,TCRe: ABS,ESP,TC
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!newsfeed.straub-nv.de!zen.ne
    t.uk!dedekind.zen.co.uk!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-
    spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Thu, 22 Sep 2011 00:50:06 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:6.0.2) Gecko/20110902 Thunderbird/6.0.2
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ABS,ESP,TC
    References: <j5b0b0$i7d$1@mx1.internetia.pl> <j5cgmr$tpe$1@news.onet.pl>
    <j5chgn$3j1$1@mx1.internetia.pl> <j5ckqe$1alo$2@news2.ipartners.pl>
    In-Reply-To: <j5ckqe$1alo$2@news2.ipartners.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 27
    Message-ID: <4e7a6a1d$0$2490$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.23.24.85
    X-Trace: 1316645405 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2490 83.23.24.85:15068
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2400109
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-09-21 14:20, Jakub Witkowski pisze:
    > W dniu 2011-09-21 13:22, Przemysław Czaja pisze:
    >>
    >> Użytkownik "J.F"
    >>
    >>> Ale co ma ABS do pokonywania zakretow (?) na torze ?
    >>
    >> Będę strzelał...przed zakrętem trzeba zahamować? Szkoda, że moje auto
    >> nie ma możliwości wyłączenia ABS i ESP - potestował bym osobiście
    >
    > Bezpieczników nie masz?

    To się przestało udawać tak od początku XXI wieku.

    Dziś komputer kontroluje też balans hamowania przód/tył, ale to działa w
    miarę prawidłowo tylko jeżeli ABS funkcjonuje.
    Pozostawienie samej regulacji balansu z wyłączeniem funkcji
    antyblokujących też działało strasznie topornie - prawdopodobnie użyty
    algorytm nie potrafił działać dobrze jak koła się blokowały.

    A wyłączenie zupełnie elektroniki z kolei przenosi balans hamowania zbyt
    mocno do tyłu i w ogóle jest beznadziejnie, bo tylne hamulce blokują się
    szybciej niż przednie.

    Żeby odłączyć ABS i żeby miało to jakiś sens, trzeba zamontować
    regulowane (najlepiej z kabiny) reduktory siły tylnych hamulców.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: