    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: AI
    Date: Tue, 28 Nov 2023 06:44:13 +0100

    On Mon, 27 Nov 2po023 23:11:05 +0100, io wrote:

    > ? jakie paliwo można zatankować do Twizy?
    [...]
    > ? no to może olej napędowy?
    >
    > ? a zwykły olej?

    > ? do mechanizmu różnicowego nie można?

    > ? Czy Twizy nie ma mechnizmu różnicowego?

    > zastąpiony przez silniki elektryczne, które zapewniają niezależne
    > napędzanie każdego koła. Dzięki temu, Twizy może skręcać w miejscu, bez
    > potrzeby stosowania mechanizmu różnicowego 1.
    >
    > Czy jest coś innego, w czym mogę Ci pomóc?
    >
    > ? ile silników ma Twizy z przodu?

    > elektryczny o mocy 17 KM (13 kW) 123. Silnik ten jest umieszczony z tyłu
    > pojazdu, a nie z przodu.

    Ha, czyli ma jeden silnik, a wiec ma i dyfer :-)

    > ? chodzi mi o to co napędza przód?

    > ? ile kół ma Twizy?

    > ? czy każde koło napędza osobny silnik?
    >
    > Twizy, samochód elektryczny, jest wyposażony w jeden silnik elektryczny
    > o mocy 17 KM (13 kW) 123. Silnik ten jest umieszczony z tyłu pojazdu, a
    > nie z przodu.
    >
    > Silnik elektryczny w Twizy zapewnia niezależne napędzanie każdego koła.
    > Dzięki temu, Twizy może skręcać w miejscu, bez potrzeby stosowania
    > mechanizmu różnicowego 1.
    >
    > ? pjebało Cię
    >
    > rozłączył się, zrozumiał

    jak często trzeba zmieniać olej w twizy?

    "Według zaleceń producenta, olej w Twizy należy wymieniać co 10 000 km
    lub co rok, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. W przypadku
    jazdy w trudnych warunkach, takich jak częste jeżdżenie w mieście lub
    w upale, zaleca się wymianę oleju co 5 000 km lub co 6 miesięcy.

    Do wymiany oleju w Twizy należy użyć oleju o specyfikacji Renault RN
    0700 lub RN 0710. Olej należy również wymienić wraz z filtrem oleju.

    Oto kroki wymiany oleju w Twizy:

    Zaparkuj Twizy na płaskiej powierzchni.
    Uruchom silnik i pozwól mu pracować przez kilka minut, aby olej
    się rozgrzał.
    Zatrzymaj silnik i odkręć korek wlewu oleju.
    Zlej olej do pojemnika.
    Wymień filtr oleju.
    Wlej nowy olej do silnika.
    Zakręć korek wlewu oleju.
    Uruchom silnik i sprawdź, czy nie ma wycieków oleju.

    Olej silnikowy pełni ważną rolę w ochronie silnika przed zużyciem.
    Regularna wymiana oleju pomaga zapewnić długą i niezawodną pracę
    silnika."

    Daleko to sie z tym AI nie zajedzie :-)

    jak często trzeba zmieniać olej w Tesli?

    "Według zaleceń producenta, Tesla nie wymaga wymiany oleju. Samochody
    elektryczne nie mają silników spalinowych, które wymagają smarowania
    olejem. W silnikach elektrycznych olej jest używany tylko do
    smarowania przekładni i innych elementów mechanicznych.

    Tesla zaleca, aby olej w przekładni był wymieniany co 2 lata lub co
    100 000 km, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. W przypadku
    jazdy w trudnych warunkach, takich jak częste jeżdżenie w mieście lub
    w upale, zaleca się wymianę oleju co rok lub co 50 000 km.

    Aby wymienić olej w przekładni Tesli, należy udać się do
    autoryzowanego serwisu Tesla.

    Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci wydłużyć żywotność przekładni
    Tesli:

    Unikaj przeciążania przekładni.
    Nie przegrzewaj przekładni.
    Regularnie sprawdzaj poziom oleju w przekładni.

    Jeśli chcesz wymienić olej w przekładni Tesli samodzielnie, należy
    postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w instrukcji obsługi
    pojazdu."

    -jak sprawdzić poziom oleju w Tesli?

    "Aby sprawdzić poziom oleju w Tesli, należy wykonać następujące kroki:

    - Zaparkuj Teslę na płaskiej powierzchni.
    - Uruchom silnik i pozwól mu pracować przez kilka minut, aby olej się
    rozgrzał.
    - Zatrzymaj silnik i otwórz pokrywę silnika.
    - Znajdź wlew oleju przekładni.
    - Włóż miernik poziomu oleju do wlewu.
    - Wyjmij miernik i odczytaj poziom oleju.

    Poziom oleju powinien być między linią MIN a MAX. Jeśli poziom oleju
    jest poniżej linii MIN, należy dodać olej.

    Oto kroki dodawania oleju do przekładni Tesli:

    - Zaparkuj Teslę na płaskiej powierzchni.
    - Otwórz pokrywę silnika.
    - Znajdź wlew oleju przekładni.
    - Odkręć korek wlewu oleju.
    Wlej olej do wlewu.
    Zakręć korek wlewu oleju.

    Użyj tylko oleju zalecanego przez producenta.

    Oto specyfikacja oleju zalecana przez Tesla:

    Typ oleju: SAE 75W-90
    Marka oleju: Tesla

    Po dodaniu oleju należy ponownie sprawdzić poziom oleju.

    J.