    From: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Acer'y w Biedronce [OT]
    Date: Thu, 1 Jan 2009 23:30:49 +0100
    <g9djc5$n3i$1@nemesis.news.neostrada.pl> <g9djmb$a55$1@news.lublin.pl>
    <r...@4...com>
    <2...@g...one.pl> <gbnlhs$29e$1@inews.gazeta.pl>
    <2...@g...one.pl>
    <s...@e...rdc.pl>
    <2...@g...one.pl>
    <s...@e...rdc.pl>
    <2...@g...one.pl>
    <s...@e...rdc.pl>
    <2...@g...one.pl>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
    >Oczywiście. To jest jednak przykład na to, że w zasadzie
    >możesz dzisiaj kupić komputer przenośny z jednej strony
    >będący normalnym pecetem, a z drugiej -- nie wymagający
    >instalowania *niczego*.

    Ale znowu - możesz sobie doinstalywywać oprogramowanie. To nie jest
    zamknięta czarna skrzynka.

    >Ale tym razem zasada identyczna: kupujesz sprzęt z systemem

    I ten przymus jest IMHO zły.

    >i nijak tego systemu nie zmienisz.

    Dlategoboponieważ? Monopol AT&T też wydawał się wieczny.

    >Ino że kolejne wersje Windows Mobile często wymagały jednak
    >drobnych zmian sprzętowych (np. miały inne wymagania co do
    >pamięci Flash EEPROM). Ale owszem, niektóre aktualizacje
    >mogłyby być udostępniane.

    A tu dupa.
    O, przepraszam. Ostatnio sciągnąłem z MS jakąś łatkę na WinMobile. Na
    jakiś błąd z ustawieniami stref czasu w Australii, czy coś takiego.

    >Może przyszłością jest Linux nawet na PocketPC sprzedawanych
    >firmowo z Windows Mobile? :)

    Niestety, tu jest jeszcze gorzej niż ze sterownikami na pecetach. Brak
    dokumentacji, niska popularność.
    A, powiedzmy sobie szczerze, konsola tekstowa, to nie jest to, co
    tygrysy lubią najbardziej na PDA ;-)
    (chociaż nie pamiętam, czy to coś, co kiedyś testowo odpalałem u siebie
    nie miało jakiegoś GUI).

    >Pytanie "dlaczego" też jest istotne. Często zmiany systemu
    >da się po prostu uniknąć przekonując klienta, że on wcale
    >nie musi tego robić, tylko się przy tym bezpodstawnie upiera.

    >Zabronię klientowi przyzwyczajeń.

    Ano właśnie.

    >Nie dlatego, że Vista jest
    >jedyna słuszna (bo nie jest), ale dlatego, że mam po uszy
    >ludzi z zamkniętymi umysłami, którym nie chce się czytać
    >tego, co jest na ekranie, czy myśleć w czasie pracy.

    Akurat na to, że ludziom się nie chce myśleć, nijak nie poradzisz.
    A przyzwyczajenia to nie to samo, co "nie chce się czytać, czy myśleć".
    (zresztą, jak myślisz, po co MS zostawił w windows starą, dobrą, szarą
    kanciatą wersję interfejsu?)

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Such booboos are generally harmless, so keep
    .\....@e...eu.org.\.\. going.(TeX)