    From: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Albo Wi-Fi, albo telefon
    Date: Wed, 30 Sep 2015 20:20:36 +0200

    Użytkownik "mirekc" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:mufpst$jpi$1@adenine.netfront.net...
    :
    : W dniu 2015-09-30 02:46, (c)RaSz pisze:
    : > Dziwną niechęć ma moja karta Wi-Fi do telefonu Samsunga: gdy podpinam ową
    : > słuchawkę do USB, to mi ona zrywa łączność Wi-Fi. (...)
    :
    :
    : Ja bym obstawiał problemy z obciążalnością prądową portów USB. (...)
    :

    To się pewnie i jakoś-tam kupy trzyma, ale... Ale dwa skonfliktowane urządzenia
    podpięte są z całkiem innej strony PC-towego pudła, czyli i do *odmiennych* (jak
    mi się "wydawa") zespołów zasilających -- czy nie?

    A tak zaś przy okazji, bo mnie "naszło": często gęsto pojawia się potrzeba
    sprawdzenia parametrów "U" czy "I" na portach USB właśnie. Czy ktoś już wpadł na
    pomysł (co to mi właśnie do głowy >>strzelił<<) aby wykonać, sprzedawać (no i na
    tym... zarabiać!) odpowiedniej przelotki, mającej na obu końcach wtyczkę /
    gniazdko (żeńskie / męskie) USB, a "w międzyczasie" wyjście na miernik? Jeśli
    ktoś z Was coś takiego zacznie produkować, pod wpływem niniejszego tekstu -- to
    dopraszam się o jakąś-tam gratyfikację!

    :
    : Paradoksalnie może pomóc podłączenie
    : jednego z urządzeń przez hub USB 1.1 (lub chiński 2.0),
    : albo wypróbuj porządny hub aktywny (ale to drożej).
    :

    Sugerujesz, że Kitajce oszukują "wszędzie, gdzie się tylko da? ;)

    A co do "hub aktywny", to ile to mnie (circa) za-kosztuje? No i co on jeszcze
    umie? Bo może bym się machnął, jeśli niezbyt drogo, bo do la-pa by się przydał,
    jako że w nim portów za mało, no i w dodatku to USB-jedynki są. A te (zdaje się)
    mają słabszą charakterystykę prądowo / napięciową, więc i pewnikiem zewnętrznego
    HDD nie zasilą...

    A jak już tem-temat wyskoczył, to przypomniały mi się dziwne excesy mojego
    stacjonarnego, związane z "innością" USB-1, i dwójki, a mianowicie bywało (bo
    już od jakiegoś czasu przestało) tak, że gdy wtykałem coś-tam w gniado, to
    Win-da skrzeczała, że "to urządzenie high-speed *może* funkcjonować szybciej", i
    namawiała, aby przełączyć je do USB-dwójki. Żeby było śmieszniej: wyświetlała
    spis portów, który miał taki "drobny" mankament, że ni-Ch**a nie szło z tego
    wyczaić, gdzie owe jedynki, a gdzie zaś 2-ki -- znajdują się *fizycznie*!
    Oczywiście OS tego *nie* wiedział, czyli i nie-powiedział, ale śmieszy mnie owa
    bezproduktywna "usłużność"...

    Ale ja nie o tym: istotna była taka sprawa, że owe jedynkowo-dwójkowe porty
    pojawiały się, i zamieniały całkiem jak duch białej damy: raz dany port "robił"
    za USB-1, a innym razem bez zająknięcia obsługiwał standard high-speed i (jak
    się wydaje) całkiem poprawnie. Ki diabeł?

    :
    : Sam używam chińskiego urządzenia pseudoaktywnego
    : (Chińczyk oczywiście napisał, że to hub aktywny):
    : konstrukcja w zasadzie pasywna, ale zasilanie portów
    : "podciągnięte" zewnętrznym zasilaczem. Sprawdza się.
    :

    Pasywna -- z zasilaczem? Myślałem, że pasyw. od aktyw. różni się waśnie
    obecnością dodatkowego źródła napięcia? Czym jeszcze?

    --

    Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
    pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak