-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Alfa
Date: Tue, 13 Aug 2019 22:24:53 +0200
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 56
Message-ID: <qiv6ao$64g$1@news.icm.edu.pl>
References: <5d52a0ad$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
<9051978893$20190813134306@squadack.com>
<4...@g...com>
<9157793702$20190813135723@squadack.com>
NNTP-Posting-Host: 89-77-183-104.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icm.edu.pl 1565727896 6288 89.77.183.104 (13 Aug 2019 20:24:56 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 13 Aug 2019 20:24:56 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.8.0
In-Reply-To: <9157793702$20190813135723@squadack.com>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2661355
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-08-13 o 13:57, RoMan Mandziejewicz pisze:
> I dlatego nie należy kupować Alfy, szczególnie z mocnym silnikiem. Bo
> wszyscy uważają właściciela za milionera :(
>
> Olej w sieci 2x70 PLN
> Świece w sieci 4x42 PLN oryginalne
> Filtry - groszowe sprawy czyli materiały max 350 PLN. Pozostałe 550 za
> znaczek na masce i moc silnika.
Czytam, przecieram oczy ze zdziwienia, nie wierzę, że tak postępujesz.
No chyba, że jesteś zobligowany. Serwis autoryzowany = najmniejsze
kompetencje = wymieniacze części zawsze na oryginalne, bez gwarancji
sukcesu a mechanicy = kosmiczne ceny na usługi, oleje, filtry itp. Jeśli
nic Ciebie nie obliguje, to zaproponowałbym elektrowstrząsy jako terapię
na schorzenie. :-D
Ja postępuję inaczej:
1. Mam swojego mechanika od lat. Nie przynależy on do żadnej firmowej marki.
2. Jeśli wymieniam oleje / filtry, to zawsze konsultuję się z firmami
handlującymi wyłącznie tymi akcesoriami, by doradziły mi co jest na
topie i wyjaśniły dlaczego te, a nie oryginalne. I przyznam, że doznałem
olśnienia po takim doradzeniu. Do oryginałów nie wrócę. Kupuję to to i
jadę do "mojego" mechanika na wymianę. Płacę grosze a przy okazji zadba
by np. uszczelka pod korkiem spustowym nie była zużyta i silnik nie
zaczął "naturalnie pocić się bo nie jest nowy" (to cytat słów, jakie
usłyszałem przy wycieku oleju będąc u "konkurencji").
3. Dzieje się coś poważniejszego = omijam serwis autoryzowany szerokim
łukiem. Tu autentyczna historia. Po zakupie auta nie byłem w stanie
wykasować "serwisu D". Niby drobnostka. Ponoć poprzedni właściciel
grzebał w komputerach więc autoryzowany serwis może jedynie wymieniać...
Zalecono wymianę zegarów. Pojechałem więc do "mojego mechanika". Za 50
zł usunął usterkę. Okazało się, że poprzedniego właściciela nie było
stać na wymianę czujnika lepkości oleju za 130zł więc jego awarię
zablokował w którymś z komputerów i działy się cuda.
4. Awaria 2 wtrysków? (Bardzo duża utrata mocy na zimnym silniku).
Serwis autoryzowany wycenił naprawę na ponad 9 tys. zł. Pojechałem do
"mojego mechanika", podpiął dokładnie takiego samego kompa (star
diagnosis) jakiego w serwisie autoryzowanym używają, wykonał test
przelewowy wtryskiwaczy, zdemontował niesprawne, wysłał do Torunia 2
szt. celem regeneracji (2x350zł) i wsadził je z powrotem (1200zł - bo
demontaż był trudny). Auto śmiga jak rakieta...
Długo by jeszcze pisać. Najbardziej wyfisiowane usterki typu wymiana
kolektorów / naprawa turbiny to koszty rzędu 10% względem wyceny serwisu
autoryzowanego.
Teraz pytanie z czystej ciekawości - czemu wolisz inwestować?
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 13.08.19 23:24 Cavallino
- 13.08.19 23:36 WS
- 14.08.19 08:17 RoMan Mandziejewicz
- 14.08.19 08:19 RoMan Mandziejewicz
- 14.08.19 08:25 RoMan Mandziejewicz
- 14.08.19 11:08 j...@i...pl
- 14.08.19 11:10 j...@i...pl
- 14.08.19 16:59 s...@g...com
- 15.08.19 00:06 Marek S
- 15.08.19 07:12 Cavallino
- 16.08.19 13:46 Marek S
- 17.08.19 03:29 Cavallino
- 17.08.19 18:59 Marek S
- 18.08.19 08:27 Cavallino
- 19.08.19 19:18 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
Najnowsze wątki
- 2024-05-24 Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- 2024-05-24 Wiewiórki, szczury i myszy...
- 2024-05-24 Warszawa => QA Manager <=
- 2024-05-24 Warszawa => AI Specialist <=
- 2024-05-24 Zabrze => Analityk biznesowo-systemowy <=
- 2024-05-24 Ulm => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-24 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-05-24 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-05-24 Kraków => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-24 Warszawa => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Contractor <=
- 2024-05-24 Warszawa => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Kontraktor <=
- 2024-05-24 Warszawa => Cybersecurity Consultant <=
- 2024-05-24 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-05-24 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-05-24 Re: Ambasador USA zdradza: TVN Style nie jest firmą Unii Europejskiej :-)