  • Data: 2021-02-25 12:10:01
    Temat: Re: Algorytm AES
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.02.2021 o 17:15, Maciej Sobczak pisze:
    > Zrób tak: zaszyfruj coś z paddingiem i odszyfruj bez niego. I zobacz wtedy, jaka
    jest zawartość tego dodatkowego bloku, bo on się "odszyfruje" i w ten sposób ujawni.
    Jeśli to będą same bajty o wartości 16, to jest to właśnie ten rodzaj paddingu.

    Zrobiłem jak proponujesz, z 48 bajtowego pliku z paddingiem powstał 32
    bajtowy plik ze stringiem początkowym... i ani bicika więcej :-)

    Pozostanie to już zagadką deweloperów openssla. Ja w każdym razie
    poczyniłem postępy na polu rozumienia szyfrowania symetrycznego,
    blokowego i dzięki Ci za udział w lekcji.

    --
    pzdr
    Roman