  • 41. Data: 2018-05-30 13:14:36
    Temat: Re: AllPCB a Technoservice
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Janusz wrote:

    > Właśnie dostałem płytki, jakość znakomita i oczywiście więcej
    > niż zamawiałem.
    > I uwaga, zleciłem, zapłaciłem w sobotę wieczór 26 maja, dziś po niecałych
    > 4 dniach razem z niedzielą mam płytki gotowe na biurku :) oczywiście w
    > cenie przystępnej dla amatora :)

    Ja też przed chwilą dostałem. Chyba jednak leciały tym samym samolotem :)

    50 szt. zamówiłem, dostałem 52, pewnie im tak w formatce pasowało

    Tak swoją drogą to czarno widzę przyszłość płytkarni w naszym kraju.

    jp

    --

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 42. Data: 2018-05-30 16:21:12
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-05-30 o 13:14, jacek pozniak pisze:

    > Ja też przed chwilą dostałem. Chyba jednak leciały tym samym samolotem :)
    >
    > 50 szt. zamówiłem, dostałem 52, pewnie im tak w formatce pasowało
    Ja na 15 zamówionych dostałem 22.

    > Tak swoją drogą to czarno widzę przyszłość płytkarni w naszym kraju.

    Ale sami na to że tak powiem "ciężko" pracują na to,
    płytka 2 strony 75x59mm z maską 15szt w allpcb zapłaciłem niecałe 100zł
    a weźmy np: prototypy.com
    za 5szt 14 dni, hal, 147zł. A 14 dni roboczych to jest prawie 3 tygodnie!!
    dla 5 dni jak u mainfrenda wychodzi prawie 258 a jest to 1/3 plytek
    bo dla 15szt jest 388zł i 680 dla 5 dni, kosmos dla amatora.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 43. Data: 2018-05-30 18:06:50
    Od: Bytomir Telesfor vel Dąs <f...@g...com>

    użytkownik jacek pozniak napisał:

    > Tak swoją drogą to czarno widzę przyszłość płytkarni w naszym kraju.

    E tam, firmy ciągną na średnich i długich seriach. Weźmy np. taki technoservice,
    oni większość robią dla niemca. I co? Niemiec nie wie że w chinach taniej?

    Fajnie że jest tani chińczyk, ale dla niektórych firm cena nie jest
    priorytetem, tak że dużym płytkarniom końca raczej nie wróżę.
    Im większe serie tym bardzie zaciera się pułap cenowy PL-ChRL.

    Co do prototypy.com. Jak studenciak ma jedną płytkę do zrobienia, bardziej
    się opłaci w PL.

    OT. Wczoraj dostałem info z Unidruku, śmieci się palą w Zgierzu i prundu nie mają.

  • 44. Data: 2018-05-30 21:44:12
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Bytomir Telesfor vel Dąs wrote:

    > E tam, firmy ciągną na średnich i długich seriach. Weźmy np. taki
    > technoservice, oni większość robią dla niemca. I co? Niemiec nie wie że w
    > chinach taniej?
    Siłą rozpędu robi, bo sprawdzone, bo nie chce się zmieniać dostawcy, etc.
    A niech tylko przysłowiowy księgowy spyta "dlaczego robimy w PL tak drogo,
    skoro w Chinach jest 10, 20, 30 % taniej" i już prezes wyda polecenie:
    "robimy w Chinach".

    > Fajnie że jest tani chińczyk, ale dla niektórych firm cena nie jest
    > priorytetem, tak że dużym płytkarniom końca raczej nie wróżę.
    Jak musisz się utrzymać na powierzchni (czyt. konkurować) to cena staje się
    dość ważna.
    > Im większe serie tym bardzie zaciera się pułap cenowy PL-ChRL.
    Hmm.

    > Co do prototypy.com. Jak studenciak ma jedną płytkę do zrobienia, bardziej
    > się opłaci w PL.
    Osobiście wybrałbym Chiny bo mają fajny interfejs www do wyceny i
    zamawiania, który pojawia się jak wejdę na stronę główną.

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 45. Data: 2018-05-31 20:59:21
    Od: b...@g...com

    użytkownik jacek pozniak napisał:

    > A niech tylko przysłowiowy księgowy spyta "dlaczego robimy w PL tak drogo,
    > skoro w Chinach jest 10, 20, 30 % taniej" i już prezes wyda polecenie:
    > "robimy w Chinach".

    Spostrzeżenia prostego robola.
    Firma która robi systemy i obraca mld ma trochę inne wymagania.
    Np. może liczyć się czas, powtarzalność, kontrola nad użytymi materiałami,
    bezpieczeństwo danych, poufność informacji i inne pierdoły nieistotne z mojego czy
    twojego punktu widzenia. Po co niemiec ma przekazywać chińczykowi dokumentację,
    wiedzę i podstawowe informacje np. ilość zamówień? Toż to proszenie się o kłopoty.
    http://www.rp.pl/Gospodarka/303059977-Niemiecko-chin
    ska-rywalizacja.html

    Myślisz że czemu podróbki w chinach ukazują się szybciej niż premiera
    oryginału?

    Ostatnio dałem w internecie ogłoszenie, na drugi dzień zgłosił się ... chińczyk
    z oferta i zaproponował obwody:)

    > Osobiście wybrałbym Chiny bo mają fajny interfejs www do wyceny i
    > zamawiania, który pojawia się jak wejdę na stronę główną.

    Dla małych i średnich firm chińczyk jest ok.

    cyt.
    Tani wykonawcy pracując dla zachodnich marek nauczyli się biznesu i dzisiaj
    dywersyfikują przychody. Owszem, ze szkodą dla zachodnich firm, ale te ostatnie przez
    lata korzystały przecież z ,,bonusów", jakie dawała produkcja w Chinach. Niektórzy
    stwierdzą, że teraz przyszedł czas zapłaty za krótkowzroczność.

    I firmy (duże) między innymi z PL za to zapłaciły, przykładów nie podam, bo nie chcę.