    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Amerykańskie gniazdo natynkowe
    Date: Fri, 28 Jul 2023 19:15:13 +0200
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <3...@h...invalid>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <7...@h...invalid>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <2...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1...@4...net>

    Pan J.F napisał:

    > Nawet w walutowych cennikach uC z Eprom były bardzo drogie.
    > I raczej nie chodzi tu o koszt okienka, bo same Eprom były niedrogie.

    O, właśnie tak. Chyba po prostu producenci chcieli łatwego zarobku tam,
    gdzie księgowemu trudno zaprotestować.

    > Wszyscy oferowali programowanie maską.

    Z tym że przestali, gdy te samodzioelnie programowane stały się tanie.
    A OKI nie.

    > To swoje kosztowało - znikoma kwota przy zamówieniu miliona sztuk,
    > czy nawet 10 tys, ale moze w OKI jeszcze bardziej przystępna ...

    Tak, cena była dość konkurencyjna, nawet przy małych seriach (gdzieś
    od tysiąca sztuk chyba).

    > Tak z typowej technologii, bo samo "PROM" to tylko "Programmable
    > Read Only Memory". Moze byc uv-eprom bez okienka :-)

    Już nie warto było ciągnąć równolegle tej technologii, która przestała
    być tańsza.

    > Samego uv-eproma nie tak łatwo skasować - pare godzin na słoneczku
    > nie robiło na nim róznicy.
    >
    > Byc moze potrzebny UV-C, a jakis bliski UV-A to za mało ...

    Może nawet UVB by wystarczył, ale gęsta atmosfera PRL mało go przepuszczała.

    --
    Jarek