  • 61. Data: 2023-07-25 22:15:43
    Temat: Re: Amerykańskie gniazdo natynkowe
    Od: Kaczin0 <j...@i...pl>

    > Hej,
    >
    > Szukam i nie mogę znaleźć.
    >
    > Potrzebuję gniazda natynkowego (podwójnego) lub listwy prawdopodobnie typu
    > A lub B (nie jestem pewien):
    >
    > https://www.iqsdirectory.com/articles/power-cord/ele
    ctrical-plugs/plug-types-by-country.jpg

    > Mam sporo urządzeń z wtyczkami tego typu, "non-polarized":
    >
    > https://www.iqsdirectory.com/articles/power-cord/ele
    ctrical-plugs/polarized-and-non-polarized-type-a-plu
    gs.jpg

> [...]
    >
    > Jak tego szukać? Na Allegro nie ma (co raczej zrozumiałe), na AliExpress
    > nie mogę znaleźć, a na eBayu nawet nie próbuję, bo cena wysyłki pewnie
    > mnie zabije.
    >
    > Jest to dostępne gdzieś normalnie w handlu za normalne pieniądze (razem z
    > wysyłką)?
    >
    > Jak nie ma natynkowego, to może być też dopuszkowe + puszka (nie wiem czy
    > oni mają taki standard wymiarów jak u nas, tzn. czy nasza puszka podpasuje
    > do ich dopuszkowego gniazda).
    >
    > Transformator obniżający do 110 V oczywiście nie jest potrzebny, chodzi o

    Super dyskusja.
    Jak w Kole Starych Gospodyń Wiejskich.
    O przepisie na schabowego :)))))

    --
    Kaczin

  • 62. Data: 2023-07-26 01:11:33
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > W 1990 lub 1991 roku. To był jednostkowy przypadek, a nie stała praktyka.
    > Tak, to jeszcze BITNET.

    No to nie. Wtedy (choć raczej w 1992) oswajałem Spectruma.

    > Producent testował i nie zweryfikował zawartości epromu?

    Producent testował u siebie, a potem wysyłał urządzenie do Warszawy.

    Tak przynajmniej opowiadał wykładowca na studiach kiedyś.

    --
    Wpada zajączek do lisiej nory i pyta:
    - Jest ojciec?

  • 63. Data: 2023-07-26 01:13:33
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org> wrote:

    > Najszybszym sposobem na przetransportowanie danych z Mauna Kea
    > Observatory na Hawajach wykorzystanych do obliczenia zdjęcia czarnej
    > dziury było zawiezienie prawie pół tony dysków na lotnisko i zapakowanie
    > ich do samolotu. Dało to efektywną szybkość transferu 112Gbps, w
    > porównaniu z nędznymi kilkoma gigabitami po kabelku podmorskim

    Tylko jeszcze trzeba te dyski nagrać, spakować, zawieźć, rozpakować, zgrać
    dane... ciekawe ile to efektywnie Gbps wyszło.

    --
    Młody lew został przywieziony do ZOO i umieszczony w klatce obok
    starego lwa. Przyszedł dozorca i staremu lwu rzucił ogromny kawał mięsa,

  • 64. Data: 2023-07-26 01:19:28
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org> wrote:

    > Zamień karty SD na dyski NVME i będzie szybko. I pewnie o wiele szybciej
    > niż najszybsze łącze internetowe, od czego zaczęła się ta dyskusja.

    Dyskusja zaczęła się od gniazda amerykańskiego, aż musiałem sobie
    przejrzeć jeszcze raz żeby zobaczyć, jak od gniazda amerykańskiego doszło
    do dysków NVME :D

    --
    W trakcie egzaminu jeden ze studentow poprosil o otwarcie okna
    (upal). Profesor stwiedzil:

  • 65. Data: 2023-07-26 01:30:42
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > Ten amerykański system to w ogóle kompletne dziadostwo. Nawet w zwykłym
    > gniazdku łatwo o porażenie, jeśli wtyczka jest lekko wysunięta.

    Eksperymentowałem z tymi moimi przejściówkami. Jestem w stanie dotknąć
    palcem blaszek, jak wyciągam i źle złapię. Tylko eksperymentowałem bez
    połączenia z siecią :)

    Tutaj to musi być idiotoodporne. Znaczy jak wtyczka jest włożona to OK,
    ale jak jest wyjęta, a kotu się uroi, że w gniazdku jest mucha, to ma
    sobie nic nie zrobić.

    --
    Biegnie pies przez pustynie, widzi drzewo i mówi:
    - Jeśli to znowu fatamorgana to mi pęcherz pęknie!

  • 66. Data: 2023-07-26 01:34:32
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:

    > Jeśli ktos poradził zeby przedłużacz kupić to dlaczego pytajacy sam na
    > to nie wpadł? Bo specjalnej troski jest?

    Przedłużacza nie znalazł, ale nie szukał, bo szukał gniazd natynkowych, a
    nie przedłużacza.

    --
    Gdy dziewczyna powiedziała mi, że będę ojcem, od razu zacząłem myśleć o
    imieniu. Wybrałem Carlos i osiedliłem się w Meksyku.

  • 67. Data: 2023-07-26 01:37:08
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> wrote:

    > Zakładający wątek napisał:
    > "To nie są moje urządzenia, i co jakiś czas dostaję nowe. Taka praca. No i
    > wtyczka jest zalana razem z ładowarką, a ładowarka jest specjalistyczna,
    > ma konkretne napięcie i konkretną wtyczkę."
    >
    > To jak myślisz? - ma "wtyczkę" z Twojego czy raczej podobną do tej z
    > mojego linka?

    Rozwieję, bardzo podobną do twojego.

    --
    Słonia obleciały komary. On chcąc się uwolnić wlazł do rzeki. Wszystkie
    komary poleciały do góry, poza jednym.

  • 68. Data: 2023-07-26 01:38:34
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > Nie wiem kto ten Zenek,

    Kogutka w KF-ie masz? :)

    --
    Starszy facet, zmartwiony myślą o śmierci, przychodzi do lekarza i pyta:
    - Panie doktorze jeżeli ja przestanę pić, palić i pieprzyć - to czy ja

  • 69. Data: 2023-07-26 01:57:24
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 7/25/23 19:30, Arnold Ziffel wrote:

    > Eksperymentowałem z tymi moimi przejściówkami. Jestem w stanie dotknąć
    > palcem blaszek, jak wyciągam i źle złapię. Tylko eksperymentowałem bez
    > połączenia z siecią :)

    Instytucje ustalające przepisy budowlane w USA są w pełni świadome tego,
    że konstrukcja wtyczki jest bardzo gówniana.
    Gniazdko ma być zamontowane albo bolcem uziemiającym do góry (przy
    pionowym montażu), albo bolcem neutralnym do góry (przy montażu poziomym).
    Wszystko po to, żeby zmniejszyć prawdopodobieństwo dotknięcia przewodu
    fazowego w razie jakby na odsłonięte bolce spadł jakiś metalowy przedmiot.

    Jacek

  • 70. Data: 2023-07-26 01:58:04
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 7/25/23 19:19, Arnold Ziffel wrote:

    > Dyskusja zaczęła się od gniazda amerykańskiego, aż musiałem sobie
    > przejrzeć jeszcze raz żeby zobaczyć, jak od gniazda amerykańskiego doszło
    > do dysków NVME :D

    To takie dziwne na pme? :)

    Jacek.