eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAmsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowychRe: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
  • X-Received: by 2002:a25:918e:: with SMTP id w14mr72789495ybl.154.1578353800110; Mon,
    06 Jan 2020 15:36:40 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a25:918e:: with SMTP id w14mr72789495ybl.154.1578353800110; Mon,
    06 Jan 2020 15:36:40 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin3
    !goblin.stu.neva.ru!news.misty.com!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews
    .com!g89no7151377qtd.0!news-out.google.com!w29ni33qtc.0!nntp.google.com!g89no71
    51372qtd.0!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 6 Jan 2020 15:36:39 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <5e13bb80$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=199.202.9.250;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 199.202.9.250
    References: <e...@g...com>
    <5e09116c$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <1rslpxfs1fed5.1hmxtwsh6xgxg$.dlg@40tude.net>
    <5e098601$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e098700$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e0a0966$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e0a117f$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e0a2da9$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e0a30e9$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e0c66b1$1$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e0c9075$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <quun23$e4p$1@dont-email.me>
    <5e12e12e$0$521$65785112@news.neostrada.pl> <quv0gf$t2v$1@dont-email.me>
    <5e1309e5$0$503$65785112@news.neostrada.pl> <quvt2r$ejp$1@dont-email.me>
    <5e1379ca$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <5e138d5a$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <5e139b4a$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <5e13bb80$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <4...@g...com>
    Subject: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
    From: s...@g...com
    Injection-Date: Mon, 06 Jan 2020 23:36:40 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 246
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2669639
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2020 16:58:10 UTC-6 użytkownik Shrek napisał:
    > W dniu 06.01.2020 o 23:19, s...@g...com pisze:
    >
    > >>> No moze wroclaw zazdrosci. Albo krakow. Ale to jak zazdrosc paraplegika do
    gluchoniemego.
    > >>
    > >> I Łódź i w zasadzie każde większe miasto nie zrównane z ziemią w czasie
    > >> wojny.
    > >>
    > >
    > > Eeee no, ale wrocek i wawa to byly zrownane :)
    >
    > To nie ja twierdziłem, że wrocek zazdrości.
    >

    Ale implikacja jest taka ze jak masz czysta karte to zrobisz lepiej.
    Tylko trza o tym myslec jak sie planuje...


    > > Taki hynek na ten przyklad.
    > > Choc teraz dzieki temu ze nie trzeba jechac przez raszyn jest tam chyba lepiej.
    >
    > A co nie tak jest z Hynka? Z jedej strony przechodzi w marynarską z
    > drugiej masz bezkolizyjne połączenie z Alejami.
    >

    No o tym pisze. Ze bezkolizyjny przynajmniej jeden kierunek.

    > > Na rondzie waszyngtona juz zaorali przejscia pod ziemia? pomysl co by sie stalo
    jakby je przerobic na pasy...
    >
    > Jeszcze nie. Ale zaorają wcześniej czy później. A co za różnica czy masz
    > pasy ze światłami czy same światła?
    >

    Bo latwiej synchronizowac, latwiej pomalowac pasy tak zeby bylo mniej kolizyjnie jak
    rondo asymetrycznie obciazone.
    Wtedy jest szansa ze sie jedzie bez zatrzymywania.

    A jak pasy to i swiatla, musisz sie zatrzymac...


    > >> Chyba żartujesz. Przecież pisałem, że ile byś tego nie nasrał to zawsze
    > >> się zakorkuje. W szczycie to wybieram albo moto, albo metro.
    > >>
    > >
    > > No i widzisz. A na slasku sie daje.
    >
    > Bo na śląsku masz więcej "centrów". A więc i potoki w różne miejsca.
    >
    > >> Jak - a S8 i A2, Żwirki, Krakowska?
    > >>
    > >
    > > No i i tak konczysz w raszynie albo na S8.
    > > To mam na mysli.
    >
    > Albo A2 do wiskitek. A ty co chciałbyś dwie równoległe eski mieć, żebyś
    > miał wybór do samego śląska - jedną do Sosnowca, drugą do Katowic?
    >

    Nie, bo tam sie nie korkuje. Ale jak ze slaska jade np. do krakowa to mam
    przynajmniej trzy opcje. I w zaleznosci dokad jade kazda ma swoje zalety.

    Podobnie do cz-wy. Z gliwic do cz-wy mozna jechac przynajmniej trzema jak nie
    czterema drogami. Zalezy gdzie sie w tych gliwicach zaczyna to mozna wybrac ktora
    optymalniejsza.

    I podobnie na samym slasku.

    W wawie wyboru nie ma bo kazdy jest kiepski a jeden najmniej zly.

    > > Inaczej:
    > > Zamiast krakowskiej/jerozolimskiej nie ma sensu jechac pulawska i S2.
    > > Bo sa bez sensu w tym celu.
    >
    > Masz cztery albo i pięc sensownych wyjzadów z centrum w stronę śląska -
    > podałem ci jakie. Nie narzekaj.
    >

    One sa tak samo kiepskie.

    > > Mowie mu zeby mi sms-a skrobnal jak do domu dotrze*. Na Tarchomin.
    > > Przyslal o 18-tej. Chwile przed.
    > > Odpisalem mu: Czestochowa.
    > >
    > > Kurtyna...
    >
    > No właśnie - a przecież ma bezpośrednio praktycznie taką fajną
    > bezkolizyjną autostradą... Albo niewiele mniej bezkolizyjne Aleje i AK.
    > Teraz rozumiesz jak piszę, że to nic nie da. Akurat wybrałeś najlepszy
    > przykład pokazujący, że nawet pociągnięcie autostrady nic nie pomoże jak
    > 300 tysięcy ludzi w 20o tysiącach samochodów chcą dojechać z jednego
    > miejsca w drugie w tym samym czasie.
    >
    > > No ale na slasku tez jezdza. I jakos to dziala...
    >
    > Nie, na Śląsku masz wiele "centrów" i wiele sypialni. W Warszawie
    > "centra" masz dwa.
    >

    Oczywiscie, i dlatego pisalem ze bez rozgrzebania sie naprawic nie da.

    > >> Byłem ostatnio i jakoś tak nie bardzo.
    > >>
    > >
    > > No jak sie wbijesz w centrum katowic to bedzie nie bardzo.
    >
    > No patrz - to tak samo jak do centrum Warszawy albo Mordoru. Tylko z
    > jakiegoś powodu właśnie tam się ludzie pchają:P
    >

    Tyle ze w wawie 80% ma tak. Na slasku 5%.
    Ja z katowic bez problemu wybijalem sie w godzinach szczytu. Bo wiedzialem jak
    jechac.
    W wawie nawet jak wiedzialem to mi drog brakowalo (czasy przed s79 i S8/S2)

    >
    > >> Na Śląsku masz kilka(naście) centrów. I to jest różnica. A w Warszawie
    > >> przez długi czas wszyscy kupowali mieszkania na Białołęce i jechali do
    > >> roboty w mordorze zastanawiając się gdzie ci wszyscy ludzie jadą:P
    > >>
    > >
    > > O! dokladnie.
    > > I masz takie mordory i w katowicach i w gliwicach i z drugiej strony katowic,
    wiec ruch sie rozklada rownomiernie.
    >
    > No i sam widzisz, że nie o układ komunikacyjny chodzi a urbanistyczny.
    > Śląsk i Trójmiasto nijak nie są podobne do Warszawy, więc nie ma co ich
    > porównywać.
    >

    No wiem, tu sie zgadzamy.
    To co chcialem zajawic to to ze wawe mozna poprawic do stanu akceptowalnego przez
    zadbanie aby arterie nie byly korkowane sygnalizacja.

    > >> Jak chcesz więcej tras... to będzie więcej skrzyżowań.
    > >>
    > >
    > > niekoniecznie. Jak projektujesz z glowa to masz skrzyzowania bezkolizyjne. Albo
    przynajmniej jeden kierunek jedzie ciagle (jak na hynku).
    >
    > To dlaczego Most grota wiecznie stoi, mimo ze w stronę Janek nie ma
    > żadnych przeszkód?
    >

    A tam nie zagladalem. Stoi? Zerkne se.


    > >> Bo to artetie a nie autostrady.
    > >>
    > >
    > > I to jest wlasnie sedno. One maja jak kanalizacja, bez oporow spuszczac ruch
    dalej.
    >
    > Nie ma dalej. Każdy ściek gdzieś musi spłynąć. Za dużo ścieku to gówno
    > wybije:P
    >
    > > Taka trasa lazienkowska sie sprawdza.
    >
    > NIe sprawdza się. Codziennie stoi.
    >

    Nie zanotowalem, moze ostatnio sie zmienilo. zazwyczaj te 523 dosyc zgrabnie jechalo.

    > > To jest arteria, tylko zrobiona sensownie.
    > > Albo siekierkowska. Jak juz do niej dotrzesz to jedziesz.
    >
    > Nie wypowiem się, ale wiem, że inni narzekają.
    >
    > >> Po pierwsze nie bardzo, bo mamy bezkoliztyjne i stoją, po drugie to
    > >> wymaga miejsca - sporo miejsca.
    > >>
    > >
    > > No oczywiscie. Dlatego wawy to sie bez sporej zmiany odkorkowac nie da. Wrocka
    pewnie tez..
    >
    > No to jak się nie da, to lepiej się zająć budową metra - to przynajmniej
    > przynosi konkretne korzyści/.
    >

    No, ludzie chwala. Chyba ze nie mieszkaja w okolicy, przesiadki powoduja ze sie im
    mniej oplaca. Ale generalnie nie narzekaja.

    > >>> I tu pole do popisu dla firm. Nie cisnac sie w te gorace punkty. Ale zeby to
    sie udalo to trzeba inwestycje i infrastrukture oferowac poza tymi goracymi punktami.
    A to juz domena miasta.
    > >>
    > >> Znaczy czego konkretnie brakuje?
    > >>
    > >
    > > Planu.
    > > Planu i ziemi. > Bo taki mordor mogl byc dodatkowo w pyrach czy dawidach
    bankowych.
    > > I w powsinku i w witolinie i tak dalej.
    > >
    > > Tam w okolicach sa miejsca ktore miasto moglo by przeznaczyc na takie
    nieruchomosci.
    >
    > To by było, że jak można dzielnicę biurową stawiać na zadupiu:P
    >

    Zauwazylem ze ludzie zaczynaja doceniac zadupia. Szczegolnie jak tam mieszkaja i do
    roboty blisko :)

    > > Pewnie nie da sie tego latwo ogarnac ale imho latwiej niz wykupy robic, lac beton
    i utrzymywac.
    >
    > Ale wiesz, że to nie miasto buduje budynki?
    >

    Ale miasto robi plan zagospodarowania.

    I miasto widzi gdzie dzielnica to chaty kryte strzecha wiec warto przemienic na
    komercyjna zabudowe jak droga w poblizu sensowna.

    I tak offtopicznie nieco:

    Czasem trza odpuscic i zaczac budowac "nowa wies". Wtedy wiele rzeczy robi sie tanio
    i lepiej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: