  • Data: 2022-10-05 13:42:48
    Temat: Re: [Ankieta] Czemu jeździsz tak wolno?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 5 Oct 2022 01:24:30 +0200, ii wrote:
> [...]
    [...]
    > No właśnie, komuś przeszło albo przyszło z wiekiem inaczej niż przez
    > zejście?

    trudno powiedziec, bo teraz to staruszkowie wychowani na maluchach są
    :-)
    Tym niemniej wzrok nie ten co kiedys, szybkosc reakcji mniejsza,
    trasy coraz krotsze, a i czasu wolnego coraz wiecej.

    > No nie, aż tak to nie było, że nikt, ale ludzie coraz wolniej jadą i tak
    > czy siak jest teraz w granicach Twizy.

    Hm w okolicach 2008 wydaje mi sie, ze widziałem to w Niemczech.
    Jakby wiekszosc zwolniła. Paliwo drogie?
    Pare lat zajęło, zanim przyspieszyli.

    W Polsce raczej nie zauwazylem.

    > Na skrzyżowaniach wyprzedzam,
    > potem oni mnie i tak na przemian.

    Skrzyzowanie to kwestia przyspieszenia.
    Biegow nie zmieniasz.

    > Niektórzy nie wyprzedzają. A takich co
    > rżną równo to ja już nie widuję wcale na tej krajówce. Było nawet tak,
    > że w jedną stronę jechałem oszczędnościowo tak z 57km/h i byli tacy co
    > całkiem długo za mną ciągnęli nim się zdecydowali. W drugą już na
    > ograniczniku.

    "byli tacy" zawsze sie mogą zdarzyc. Pytanie ilu cie wyprzedzilo.

    > Ale krajówki? Poza miastem?

    Dwie jezdnie, 4 pasy, E costam - musi krajowka :-)

    Sam zobacz - np Katowice - Bielsko Biala. DK1 zresztą

    https://goo.gl/maps/LUXaax3jMV75axN26

    To nie jest ten Śląsk, gdzie są tramwaje miedzymiastowe, jak widac
    troche luzniej, formalnie teren niezabudowany, ale co chwila jakies
    skrzyzowanie, przejscie - i 70.

    podobnie obok dk81 Żory-Skoczów.

    > Może kult. Ale z czego by on miał się wziąć.

    Z malucha, z kartek, z niskich pensji ...

    > Ludzie nie kupowali małych
    > samochodów od Niemca tylko duże to im dużo paliły a nie mało. Może ci,
    > co pytają ile pali Twizy są po przeciwnej stronie w jakiejś mniejszości.

    > Na prąd nie łaska? :-)

    Teraz, kiedy prąd drogi i na kartki ? :-)

    > A ja nie zabraniam. Ale jeśli wszyscy kierowcy jadą wolno to coś już z
    > narodem jest nie tak.

    Tez tak uwazam. Cud, albo przesadzasz z tym "nikt nie wyprzedzil" :-)

    Ja mam dluzsze obserwacje z autostrady - wystarczy wrzucic 140 na GPS,
    i naprawde rzadko ktos wyprzedza. No ale to 140 a nie 70, plus
    matematyka swoje robi ...

    > Jw. Tak to może nie było, ale średnia prędkość bardzo zbliżona.

    Cud, pielgrzymka, śląsk ... drogie paliwo ?

    > Żeby łatwiej było, 2kpln to jest 2% rocznego wynagrodzenia z
    > miesięcznego nieco poniżej 10tys.

    No ale srednia krajowa to jeszcze nie jest 10 tys miesiecznie.

    > 2% to jest ... no prawie tego nie ma.
    > Nawet jak najniższą zarabiasz to Ci wyjdzie <10%. Oczywiście niska kwota
    > nie jest żadnym usprawiedliwieniem zwykłej kradzieży. Mandat jest tutaj
    > udziałem państwa w czynie przestępczym. Idiotyzm do kwadratu.

    > Te przejścia to ... chyba faktycznie nie nadaję się.

    > Oni mnie zatrzymują głównie tam, gdzie dopuszczalne powyżej 50.

    Ja w ogole bardzo rzadko trafiam na kontrole, ale na wiekszej
    predkosci to im sie nie chce stac, chyba ze grupa SPEED ...

    Teraz jest takie glupie miejsce pod Wroclawiem - bramki na A4.
    Bramki juz stale otwarte, ale stoja, a ograniczenia 110-80-50.

    50 moze i uzasadnione, zeby sie w bramce zmiescic,
    za bramka moze tez, bo sie pasy zwezaja,
    ale jakby tam kiedys ITD z radarkiem stanęła ...

    J.